2021-11-26, 14:58
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Du vet fortfarande inget om hennes motiv till att gifta sig och skaffa barn med en man som nästan kunde vara hennes far åldersmässigt? Kanske ville hon skapa en anknytning till Sverige och såg C som en inträdesbiljett?

Fatta en sak. Först blev sex, sen blev barn. Giftermålet troligtvist var efter att barnet var född. Barnet föddes inna giftermålet och tom kanske även inom hon oficiellt blev skild.
För att stanna i Sverige behövde hon inte ha nån inträdesbiljett för hon var medborgare i EU.
Citera
2021-11-26, 15:00
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Vi har helt olika uppfattning om hur hon lämnade Polen. Du utgår enbart från Piotr s berättelse..

Han är den enda som verkligen vet hur det gick till. Om du inte vill acceptera Piotrs vittnesmål så är det ditt problem.

Citat:
Du har visat dig orubblig i din ståndpunkt när det kommit till uppgifter som inte går att verifiera.

Du kan göra det enkelt för dig genom att acceptera Piotrs berättelse trots att den krockar med din bild av B som oförvitlig.

Citat:
Om det gör dig glad så berättar jag gärna att jag är övertygad om att dom flesta kvinnor har ekonomin i åtanke når dom väljer sin partner.

Du medger alltså att hon kan ha valt honom som make OCH plånbok?
Citera
2021-11-26, 15:05
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Fatta en sak. Först blev sex, sen blev barn. Giftermålet troligtvist var efter att barnet var född. Barnet föddes inna giftermålet och tom kanske även inom hon oficiellt blev skild.
För att stanna i Sverige behövde hon inte ha nån inträdesbiljett för hon var medborgare i EU.

Hon trodde kanske det?

Du vet väl inte hur hon resonerade?

Skilsmässan från Piotr blev väl dessutom klar 2013 enligt hans sorgliga berättelse om hur hon övergav familjen?
Citera
2021-11-26, 15:10
Medlem
Citat:
Du vet fortfarande inget om hennes motiv till att gifta sig och skaffa barn med en man som nästan kunde vara hennes far åldersmässigt? Kanske ville hon skapa en anknytning till Sverige och såg C som en inträdesbiljett?

Om du inte vet något, varför då rikta kritik mot de som kommer med olika teorier?

Du är väl dessutom den sista som ska börja prata om äktenskap? Är det normalt att avsluta ett sådant genom att överge småbarn och make?

Varför är jag den sista som ska prata om äktenskap? Du vet väl inget om mig?
Det vet väl inte du? Det beror helt på vilka omständigheter som finns bakom det hela?
Exakt samma omständigheter skrev jag.
Åter igen…. Du vet ingenting om mig.
Citera
2021-11-26, 15:14
Medlem
Citat:
Går det inte att fastställa dödsorsaken så kommer han kanske bara att dömas för brott mot griftefriden?

En fråga, varför utgår du ifrån att hon blev mördad?

Brottsmisstanken:
Cez*ry R*tzman är på sannolika skäl misstänkt för mord den 24 september 2021 i Malmö.
Citera
2021-11-26, 15:23
Medlem
je_linds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Jag har för mig att jag såg att hon jobbat på krogen på Augustenborgstorget initialt. En krog Rafal Cezary gått på tidigare.

Ja, det stämmer. C var där ofta och ganska välkänd där.
Citera
2021-11-26, 15:38
Medlem
Citat:
Går det inte att fastställa dödsorsaken så kommer han kanske bara att dömas för brott mot griftefriden?

En fråga, varför utgår du ifrån att hon blev mördad?
Saken gäller misshandel, skadegörelse, olaga hot, människorov

Nu kan du byta ut människorov mot mord. Det är alltså fyra åtalspunkter i dagsläget och det kommer troligen bli en till - dvs brott mot griftefriden. Men det får framtiden utvisa. Han har en hel del på listan som han skall prövas för.
Citera
2021-11-26, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av je_lind
Ja, det stämmer. C var där ofta och ganska välkänd där.

Var Cezary ett välkänt fyllo?
Citera
2021-11-26, 16:52
Medlem
je_linds avatar
Citat:
Var Cezary ett välkänt fyllo?

Fyllo vet jag inte om det är rätt ord men han drack ofta där förr i tiden
Citera
2021-11-26, 17:11
Medlem
MadZero99s avatar
Hoppas barnen får stanna i Sverige, kanske hos en av Beatas vänner eller omhändertagna. Dels tryggare miljö och så har dom vuxit upp här. Tillbaka till Piotr bör dom iallafall inte hamna, han verkar inte riktigt vara super kvalificerad som pappa till två barn han inte brytt sig om.

C’s barn är väl ändå rätt ungt, så hoppas att han hamnar i bra händer och C förlorat vårdnaden. Hur man vrider och vänder på det så är det nog barnen som får lida mest av det här. Fy

Citera
2021-11-26, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Jag har för mig att jag såg att hon jobbat på krogen på Augustenborgstorget initialt. En krog Rafal Cezary gått på tidigare.

Jasså, ja men så kan det juh vara.
Hon kom iallafall inte hit Till honom.
Citera
2021-11-26, 18:07
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Hon trodde kanske det?

Du vet väl inte hur hon resonerade?

Skilsmässan från Piotr blev väl dessutom klar 2013 enligt hans sorgliga berättelse om hur hon övergav familjen?

Nej, jag vet inte hur hon resonerade och du vet inte det heller. Hur hon resonerade visste bara hon och nu få ingen veta det. Varför skriva 100 poster om detta när du få aldrig svar om detta? Är det bara för att smutskasta henne?

Lagen är rak. EU medborgare få bo i Sverige om de har arbete här. Hon hade arbete då behövde hon inte gifta sig för den sakens skull.

Skilsmässa kunde inte vara klar 2013. Hon åkte till Sverige april 2013 och att få skilsmässa i Polen är inte så enkelt som i Sverige tom att de hade små barn. Det tog minst ett år så nu skriver du igen sagor och inte det som stod i artikeln.
Senast redigerad av ursalund 2021-11-26 kl. 18:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in