Citat:
Nej det tycker jag inte ! Åtminstone när det gäller AB tycker jag det är helt fel och när det gäller LP är jag tveksam ...
AB
I samtliga förhör säger AB något i stil med mörkt rockliknande plagg ..
Det finns endast ett förhör med en kvinnlig polis vid namn Löhr flera veckor senare där HON nämner att AB sade blå täckjacka men hon påstår också att Palme skjutits framifrån, och säger till och med att hon rört ihop saker under förhöret.
LP
LP vet vi inte exakt vad hon sade vid mordplatsen men det jag läst verkade hon inte kontaktbar. Se första förhör med LL och GS.
Hans Holmer menade att hon till och med rörde in observationer från Gamla Stan då hon var vid Sabbatsberg och träffade Mårten och att det var grunden till rikslarmet om två personer Ustasja etc och där förekommer även blå täckjacka ...
Jag säger inte att det är fel med blå täckjacka när det gäller LP, men klockrent är det inte enligt mig ...
AB
I samtliga förhör säger AB något i stil med mörkt rockliknande plagg ..
Det finns endast ett förhör med en kvinnlig polis vid namn Löhr flera veckor senare där HON nämner att AB sade blå täckjacka men hon påstår också att Palme skjutits framifrån, och säger till och med att hon rört ihop saker under förhöret.
LP
LP vet vi inte exakt vad hon sade vid mordplatsen men det jag läst verkade hon inte kontaktbar. Se första förhör med LL och GS.
Hans Holmer menade att hon till och med rörde in observationer från Gamla Stan då hon var vid Sabbatsberg och träffade Mårten och att det var grunden till rikslarmet om två personer Ustasja etc och där förekommer även blå täckjacka ...
Jag säger inte att det är fel med blå täckjacka när det gäller LP, men klockrent är det inte enligt mig ...
Jag tycker man ska vara ödmjuk gällande färgen. Blå kan vara ljusare blå (som den bulliga täckjacka AB bar), plagget kan även vara mörkt marinblå (som det noppiga plagg med för tiden omoderna slag) som SE bar i Rapportinslaget, sedan finns det blåfärgen som tensonjackan vanligen har, osv. Det finns rätt många nyanser av blått. Ett mörkblått plagg kan i skarpare ljus även upplevas som "gråaktig", rent av få en mattare grön nyans vid en snabb blick?
Ett mörkare blått plagg, upplevdes rimligen som svart i de mer skumma partierna omkring Dekorima, definitivt i motljus. Inne i de mer "upplysta" delarna av gränden, kanske färgen "kom fram" lite bättre? Men vad vet jag.