2021-11-25, 23:11
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Övertygad om skuld ?

Nä jag kan iofs bara prata för mig själv o menar att jag tycker Engström är misstänkt ..
Det är nog en bra övning för dig också. Rekommenderar att du provar.
Citera
2021-11-25, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av papperslapp2021
ALG ändrar sig till mörk rock, men, detta göra hon ett antal dagar efter förhöret, som komplettering. En vild gissning, är ju att hon och SE (han berättar att han bar en svart rock) eller hon och HO pratat efteråt, alternativt har bläddrat i en gammal tidning. ALG hörs ju 12 juni och HO 10.
Jag är också lite skeptisk till vittnesmål om klädsel några dagar efteråt.

Själv är jag väldigt dålig på att minnas vad mina kollegor hade på sig olika dagar.
Jag kan faktiskt inte komma ihåg säkert vad en enda en av mina kollegor hade på sig för ytterplagg i måndags när vi var på kontoret tillsammans och gick ut på en fem minuters promenad till ett lunchställe.

Jag minns bara hur personerna oftast brukar klä sig. Men inte vilken dag de hade på sig exakt vad.

Jag minns UNGEFÄR vad de äger för typer av jackor - jag vet tex att Kalle har en blå parkas med huva och nån form av tygrock.
Men detaljer som att minnas om en tygrock är mörkgrå eller svart, och når ner till midjan eller låren - det är typ omöjligt för mig.

Och det blir väldigt lätt att gissa att någon hade på sig det dom normalt sett har på sig

Jag tänker typ "Kalle hade ju sin svarta (eller är den grå?) rock idag. Han hade säkert troligen den i måndags också" men säker är jag inte. Jag vet ju också att han haft på sig sin blå parkas nån dag senaste två veckorna - minns bara inte när.
Alla minnesbilder blandas ihop.
Senast redigerad av MarcoBolan 2021-11-25 kl. 23:46.
Citera
2021-11-25, 23:39
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Postaren?

Här har ofta stått att Engström inte hade vapenvana

Det finns inte ett inlägg här i tråden där det påstås att "Engström inte hade vapenvana".
Du kan visserligen skriva ett eget, men något annat finns inte. Du får gärna länka till ett om du menar att jag har fel.
Citera
2021-11-25, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av papperslapp2021
PU kan du ju alltid tillfråga? De har ju en tipstelefon (eller vad de kallar den) öppen. Slå dem en signal!
Kul ide dära! Bättre att fråga vapensamlarens doter, Ug , vad hon tror och tycker betr. den framlidne faderns benägenhet att låna ut ett endaste litet vapen, till den gode SE!
Citera
2021-11-25, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Det finns inte ett inlägg här i tråden där det påstås att "Engström inte hade vapenvana".
Du kan visserligen skriva ett eget, men något annat finns inte. Du får gärna länka till ett om du menar att jag har fel.

Tja behövde bara scrolla lite..

Inlägg 26668 får man läsa att TPs beskrivning om att Engström skulle ha vapenvana är extrem svag..

Så redan där har vi ett inlägg där man misstror vapenvana..
Citera
2021-11-25, 23:55
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:

Inlägg 26668 får man läsa att TPs beskrivning om att Engström skulle ha vapenvana är extrem svag..

SE sköt väl med Mausergevär på 50-talet?

Var SE van att hantera Magnumrevolver eller liknande 1986? Där är nog svaret nej. Hade SE något vapenintresse 1986? Där är nog också svaret nej.
Citera
2021-11-25, 23:57
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:

Det var "upptäckten" av TP som var svag. Att SE saknade vapenvana ifrågasätts inte i inlägget. Det finns ingen som hävdar att SE saknar vapenvana här i tråden förutom du.
Citera
2021-11-26, 00:32
Medlem
Citat:
Det var "upptäckten" av TP som var svag. Att SE saknade vapenvana ifrågasätts inte i inlägget. Det finns ingen som hävdar att SE saknar vapenvana här i tråden förutom du.

Så upptäcken TP gör ang att Engström har vapenvana är extremt svag...

Men att Engström har vapenvana är bekräftad...

Hur menar du då ?
Citera
2021-11-26, 00:41
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Så upptäcken TP gör ang att Engström har vapenvana är extremt svag...

Men att Engström har vapenvana är bekräftad...

Hur menar du då ?

Det postaren menar är att det redan var känt att SE gjort värnplikt och därför har vapenvana. Att TP hittar ett medlemskap i en skytteklubb knuten till SEs jobb på 60-talet är en extremt svag upptäckt som inte pekar i någon riktning alls.
Citera
2021-11-26, 00:42
Medlem
Citat:

Är min "upptäckt" att Engström hade vapenvana också svag då ?

Eller är det vara TPs "uptäckt" om Engström vapenvana som var extremt svag ?

Din "upptäckt" om Engström vapenvana verkar iallafall stark iallafall

Haha
Citera
2021-11-26, 00:43
Medlem
Citat:
Det postaren menar är att det redan var känt att SE gjort värnplikt och därför har vapenvana. Att TP hittar ett medlemskap i en skytteklubb knuten till SEs jobb på 60-talet är en extremt svag upptäckt som inte pekar i någon riktning alls.

Engström kunde nog hantera ett vapen bättre än någon här i tråden...
Citera
2021-11-26, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
SE sköt väl med Mausergevär på 50-talet?

Var SE van att hantera Magnumrevolver eller liknande 1986? Där är nog svaret nej. Hade SE något vapenintresse 1986? Där är nog också svaret nej.

Engström var inte ens en dålig skytt...

Utan faktiskt rätt skaplig...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in