Citat:
Ursprungligen postat av
papperslapp2021
ALG ändrar sig till mörk rock, men, detta göra hon ett antal dagar efter förhöret, som komplettering. En vild gissning, är ju att hon och SE (han berättar att han bar en svart rock) eller hon och HO pratat efteråt, alternativt har bläddrat i en gammal tidning. ALG hörs ju 12 juni och HO 10.
Jag är också lite skeptisk till vittnesmål om klädsel några dagar efteråt.
Själv är jag väldigt dålig på att minnas vad mina kollegor hade på sig olika dagar.
Jag kan faktiskt inte komma ihåg
säkert vad en enda en av mina kollegor hade på sig för ytterplagg i måndags när vi var på kontoret tillsammans och gick ut på en fem minuters promenad till ett lunchställe.
Jag minns bara hur personerna oftast brukar klä sig. Men inte vilken dag de hade på sig exakt vad.
Jag minns UNGEFÄR vad de äger för typer av jackor - jag vet tex att Kalle har en blå parkas med huva och nån form av tygrock.
Men detaljer som att minnas om en tygrock är mörkgrå eller svart, och når ner till midjan eller låren - det är typ omöjligt för mig.
Och det blir väldigt lätt att gissa att någon hade på sig det dom normalt sett har på sig
Jag tänker typ "Kalle hade ju sin svarta (eller är den grå?) rock idag. Han hade säkert troligen den i måndags också" men säker är jag inte. Jag vet ju också att han haft på sig sin blå parkas nån dag senaste två veckorna - minns bara inte när.
Alla minnesbilder blandas ihop.