2021-11-26, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Det var kanske C som stod för dessa medel?

Varför skulle hon annars gifta sig med och skaffa barn med en nästan 20 år äldre karl?

Det hela luktar skenäktenskap (från hennes sida om man får spekulera lite) så att det står härliga till?

Om nu äktenskapet med den förra polacken P var en så pass stor katastrof, varför då gifta sig igen med en annan polack efter en så pass kortvarig tid i "frihet"?

Sov det tidigare skrivits, så kom B till Svea till sin kompis, och Träffade sedan C när hon var här!
Polacker brukar inte ha problem att skaffa jobb här, så hon lär ha flyttat hit och hade troligen ett jobb lovat.
Citera
2021-11-26, 07:52
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barby
Jag har en mycket stark misstanke om att Beatas man inte dödade henne. Jag tror att hon dödades av någon annan, kanske en älskare eller en slumpmässig person. Maken tog förmodligen beskedet om sin hustrus död mycket hårt. Han älskade henne väldigt mycket och kallade kärleksfullt "Beatka".

Det förefaller mig väldigt konstigt att kvinnans kropp låg väldigt nära vägen, där hon lätt kunde hittas. Kanske ville mördaren att liket skulle hittas snabbt och misstanke föll på hennes man?

Det är mycket troligt att mördaren ringde och berättade för polisen var de skulle leta efter kroppen. Med största sannolikhet gick hennes man med på att stanna kvar i häktet så att den riktiga mördaren inte skulle gömma sig och polisen skulle hinna hitta honom.

Vi kommer snart att få reda på hela sanningen.
Vart tog svårigheten med språket vägen?
Citera
2021-11-26, 07:54
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Kan det vara någon missuppfattning i informationen ang vem som spelade fotboll?

Jag tänker att det kanske var yngste sonen som hade fotbollsträning (under veckan som C hade honom) och B gick dit för att titta.

C kom för att hämta sonen efter träning och gick i taket när han såg att B var på plats. Lyckades ändå få med både B och sonen i bilen därifrån.
Lite av min tanke också.
Citera
2021-11-26, 08:13
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Kanske blev han chockad när han fick veta att hennes kropp hade hittats. Att hon är död. Kanske upprepade han: det är mitt fel att hon dog.

Advokaten gjorde klart att klienten nekade till att ha dödat sin fru, men erkände sig skyldig till det inträffade.
Han nekar INTE till att ha dödat henne. Det erkänner han. Han nekar däremot till mord

En jävla skillnad
Citera
2021-11-26, 08:43
Medlem
Citat:
Hej igen!

Det är roligt att läsa vad ni tycker om mig

Jag vill berätta om min teori. Beata bad sin man att köra henne till Oxie en dag innan försvinnanden. Hon var inte rädd att åka med honom. Hon kunde ta med sig den äldste sonen. Varför följde med dom den yngste ? Har någon tänkt om detta?

I bilen började dem bråka framför sonen, som är bara 7 år gammal.

Han gick med henne ut ur bilen. Jag tror att dem slågit varandra. Säkert att hennes blod finns det på hans kläder.

Man blev upprörd och lämnade henne där. Hon var i liv.

Beata hade telefon med sig och kunde ringa vem som helst för hjälp. Om vi ska tro hennes man, Beata har en älskling, en bil och en lägenhet i Polen. Säkert att polisen fick information om detta och ska söka henne i Polen.

Sista information som jag hörde och vill berätta för er : Hon ändrade utseende. Iallafall en person som känner henne väl kunde inte känna henne först. Hon hade med sig den 7 åriga sonen, då förstår den person att det är hon !!!

Den sista information får mig tro att hon förberedde sin flykt i förväg.

PS. Jag är inte ung. Och svenska språket är inte min modersmål. Vissa skulle vara mer toleranta. Tack.

Inlägg från 2021-10-27

Skulle en kvinna förbereda sin flykt för att hon ev färgat håret?

Har C sagt till dig att B hade en älskling? Och en lägenhet i Polen?

Ps Gratulerar till din fina svenska efter bara någon månad, tipsa SFI hur de ska göra för att lära ut svenska på sina lektioner så snabbt! Ds
Citera
2021-11-26, 09:10
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Jag har en mycket stark misstanke om att Beatas man inte dödade henne. Jag tror att hon dödades av någon annan, kanske en älskare eller en slumpmässig person. Maken tog förmodligen beskedet om sin hustrus död mycket hårt. Han älskade henne väldigt mycket och kallade kärleksfullt "Beatka".

Det förefaller mig väldigt konstigt att kvinnans kropp låg väldigt nära vägen, där hon lätt kunde hittas. Kanske ville mördaren att liket skulle hittas snabbt och misstanke föll på hennes man?

Det är mycket troligt att mördaren ringde och berättade för polisen var de skulle leta efter kroppen. Med största sannolikhet gick hennes man med på att stanna kvar i häktet så att den riktiga mördaren inte skulle gömma sig och polisen skulle hinna hitta honom.

Vi kommer snart att få reda på hela sanningen.

Enligt polisen är det C som berättat var dom kunde hitta kroppen. Men låt mig se om jag förstod dig rätt. Din teori är att C sitter häktad för brottet, men efter två månader ringer den mystiske gärningsmannen polisen och berättar för polisen var dom kan hitta kroppen och uppgiften visar sig stämma. Men man tror fortfarande att C är skyldig för att han säger att det är hans fel, samtidigt som man tänker släppa honom men han väljer att stanna i häktet för att inte den mystiske gärningsmannen som man inte vet vem det är ska gömma sig. Korrekt uppfattat?

Låter aningen osannolikt och invecklat, tycker jag. Möjligen om den mystiske tipsaren är en medhjälpare som inte är okänd för C, och att C sitter kvar i häktet för att han fortfarande är misstänkt, inte av nobel god vilja.

Håller inte med dig om att kroppen dumpades där den var lätt att hitta. Uppenbarligen tog det två månader och handfasta tips för lyckas hitta den. Det låter som den legat i en hage och där går väl inte obehöriga hur som helst.
Citera
2021-11-26, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Mannen behöver ju inte ha ett faktiskt motiv, han kan ju precis som du bara vara psykopat
5 barn har fått sin mamma mördad, är så glad att maken erkänt mordet på sin fru, tur att han inte skadade barnen också. Det är ju ganska vanligt när de hamnar i sånt hatiska tillstånd. Tror han har slått sönder stackars Beata där i skogen, av ren ilska, men nu är hon fri och även hennes barn från en mördare. Tror han har planerat hela mordet, men som jag nämnt tidigare att han strypt Beate med axelremmen, och nu säger polis att axelremmen är återfunnen. Sluta och vara respektlösa, det kanske händer er en dag, vad skulle ni göra då? Om er mor, barn, släkting, vän blev mördad eller spårlöst försvunnen? Jag är glad att polisen inte gav upp leta. Att leva med ovisshet när en person som betyder mycket för en försvinner är fruktansvärd och går ej att beskriva förens du själv har gått igenom det. GOD BLESS YOU
Citera
2021-11-26, 09:38
Medlem
Citat:
Inlägg från 2021-10-27

Skulle en kvinna förbereda sin flykt för att hon ev färgat håret?

Har C sagt till dig att B hade en älskling? Och en lägenhet i Polen?

Ps Gratulerar till din fina svenska efter bara någon månad, tipsa SFI hur de ska göra för att lära ut svenska på sina lektioner så snabbt! Ds

Det är väl ingen idé o spekulera mer. Visa respekt istället idiot!
Citera
2021-11-26, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iam3eyedetektif
Det är väl ingen idé o spekulera mer. Visa respekt istället idiot!

Jösses vad du tar i!

Jag spekulerar inte, det var ts jag ställde frågor till som spekulerade (som jag inte litar på) och som kanske kunde tänka sig svara på mina ställda frågor.
Citera
2021-11-26, 09:59
Medlem
Citat:
Kan det vara någon missuppfattning i informationen ang vem som spelade fotboll?

Jag tänker att det kanske var yngste sonen som hade fotbollsträning (under veckan som C hade honom) och B gick dit för att titta.

C kom för att hämta sonen efter träning och gick i taket när han såg att B var på plats. Lyckades ändå få med både B och sonen i bilen därifrån.

Om vi nu ska spekulera i om det inte var Hon som spelade: kan ha varit en av do. Äldre sönerna som hade träning, B kanske va där med sin nya snubbe (om han existerar) Kanske C kommer dit med yngsta i bilen för att han vet att hon är där för att försöka locka tillbaka henne…eller, eller, eller. Vittnena kan vara en av äldre sönerna, kanske fotbollstränare… time will tell!
Jag är säker på att det kommer finnas med vittnesmål från denna fotbolls historia(då den är Viktig) i FUP.
Citera
2021-11-26, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Men nu diskuterar vi det forna paret R@tzm@n i Malmö. Håll dig till topic tack.

Varför var det så viktigt för B att gifta sig och skaffa barn med C som var nästan 20 år äldre?

Är det vanligt att polska kvinnor väljer så pass mycket äldre karlar? Vad var det som lockade hos C?

Vi bör samtidigt betänka att B precis lämnat ett äktenskap och 4 barn men var ändå villig att kasta sig in i ett nytt, varför?

Jag tror att roten till det dåliga såddes redan 2013 när hennes förbindelse med C inleddes.

Det är nog endast närmast anhöriga som kan ge svar på dom frågorna, om ens dom. Och att luska i så personliga saker hos en nyligen mördad kvinna som vi inte kommer få svar på ändå känns meningslöst.

Men här är min okvalificerade gissning.
Citera
2021-11-26, 10:37
Medlem
Protokoll: Häktningsförhandling 24/11-21

Åklagaren uppger i enligt med aktbil. 35 att brottsmisstanken rubriceras om från människorov och begär att Cez*ry R*tzman istället ska vara häktad för mord den 24 september 2021 i Malmö stad.

Carl Hofvendahl uppger att Cez*ry R*tzman vidgår att han förorsakat Beata Ratzmans död,

( * a,a )

https://www.bildtagg.se/bild/8ty6ifefzzrq6yrjrszhrrgi

https://www.bildtagg.se/bild/bxgtw51h4ti08mtx550ckzbq

https://www.bildtagg.se/bild/dg4i70472gs5v1fu8tkcqo68
Senast redigerad av Doiten 2021-11-26 kl. 11:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in