Flashback bygger pepparkakshus!
2021-11-25, 11:24
Medlem
AlexxHookers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Sen har varken Olof, Joz, eller Lokal gjort dig något personligen. Du har skickat ut videor på behörigt avstånd från din datorstol. Skulle någon av dem komma till ditt hem och menat allvar så hade däremot alla videor åkt ner på två röda. Det är så du fungerar. Allt utom våld. Du satt stursk hemma på kammaren och gjorde narr av Lennart Bladh men vågade inte konfrontera honom när han var på besök i Trosa. Sluta framställ dig som att du är en hårding som tar fighten på något sätt. Alla vet att när det kommer till kritan så är du bara en tom tunna som skramlar.
Framställer mig som en hårding? 😂
Uppenbarligen har du ingen aning om ngt om mig.
LB hade inte heller gjort något personligen, givetvis hade jag vikit ned mig för våld, menar du att jag skall börja boxas som en idiot eller vadå?
Jag har inte slagits på minst 10 år med undantag för en brottningsmatch med en Karl på högfjällshotellet i sälen för några år sedan, och inte ens när det begav sig var jag ingen Bruce Lee direkt 😂
Citera
2021-11-25, 11:25
Medlem
AlexxHookers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det enklaste kanske vore att du som vet bäst, vad som är hittepå, skriv ner en lista i punktform, så behöver du inte bli besväras av samma ältande? Du kan även välja att inte svara, i tråden, bara skita i tråden, så den självdör?

Nej, det är ni som vill ha specifika svar, då får ni ju komma med påståendena så slipper jag famla i mörktet.
Citera
2021-11-25, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexxHooker
Stämmer inte, jag tar ut tillräckligt med lön för att betala el, halva hyra och en del käk, vilket sammanträffande, fick lön just idag faktiskt, 8.300 spänn, som jag själv arbetat ihop utan att parasitera på någon, ta ut a-kassa eller soc, så jag belastar inte samhället ekonomiskt heller, fattar inte vad det gnälls om.
Det är ingen fet lön, men det är väl ingen som kan säga ngt om det då det är min lön och inte deras?
https://ibb.co/2Wr4T6H

Gött e de, du håller snittet på 8k i månaden.

Nu när en månad kvar, kommer du taxera 100k iår? När jag gjort mina beräkningar så bör du hamna på 60-70k.
Anledning, dina visningar är sämre än någonsin iår, trotts att du inte vill säga att YT är ditt jobb så är det därifrån din inkomst kommer ifrån. Blir spännande att följa.
Citera
2021-11-25, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmasen7
Absolut rör det DITT privat liv, men är det inte DITT privatliv som byggt din karriär? Det är ju inte en idrottsprestation, du har inte målat tavlor, du är inte en politiker o.s.v. utan din karriär är uppbyggd till 100% av att du delar med dig av DITT privatliv. Är det konstigt att folk har frågor och funderingar?
I veckan gjorde Janne Andersson (förbundskapten landslaget) helt skeva byten i en viktigt match, vad händer? Folk reagerar. Jag i min roll som personal ansvarig gör fel, vad får jag? Jo kängor till höger och vänster. Likt du gör i DITT ”jobb”. Där du delar med dig av DITT privat liv och får frågor?

Ända som intresserar mig i hela dig är att vi är ish jämngamla, fru och 3 barn. Men ska vi jämföra oss så är vi som natt och dag. När ni får sitta och ”tigga” pengar kvällarna i ända för att få ihop ekonomin förstår jag inte hur DU inte kan bege dig till arbetsförmedlingen och ta ett jobb? Fattar faktiskt inte?! Är inte barnen en tillräcklig morot till allt?

Har aldrig sagt att du är en dålig förälder, snarare tvärt om egentlig. Du är kärleksfull, det ser man i dina klipp. Och pengar är inte allt. Så är det men det ger dig möjligheten att styra din vardag till det lite bättre, att betalat det finns mat och pengar till räkningarna. T sitter i var och varannan live och berättar om att hon vill till ett radhus i framtiden. Utlandsresor! Ställ dig då frågan, hur tar vi oss dit?

Eller sitter farfar A på så många miljoner vid ett arv att det betalar av T’s 250k skuld och kontantinsatsen till nytt boende?

Grabbarna växer och snart vill dom ha eget.

Kämpa på Alexander praktikanten Rask!

Jäkla bra skrivet faktiskt. Har exakt samma funderingar.

Ett fördömande mot Rask är fortfarande hur man kan blåsa folk på pengar genom att tigga till en hund.

Alltså inte ens fundera i andra banor att oj nu blev det ingen hund så kan jag 1. Betala tillbaka alla. 2.donera till random välgörenhet som tittarna kan få rösta fram.

Jag tycker att detta är en tydlig indikator på ens personlighet.
Citera
2021-11-25, 11:34
Medlem
AlexxHookers avatar
Citat:
Det måste kännas bra för dig att ha delad ekonomi, fast det är ju lite knasigt eftersom tessan är den som har en lön, det är nästan lite som att hon ger dig sin lön, varför har hon så mycket skulder? Det var du stolt över nyligen, att du hade betalat och inte hade några kronofogdeskulder? Det är ju så att om du och tessan skulle skilja er, så är halva skuldberget bara ditt

E är i en ålder då youtube är coolt, din målgrupp, har de trackat honom i skolan? Barn kan vara jävligt elaka. En sån enkel sak som att du "grinar" verkligen klämmer fram tårar när du vill ha muskelavslappnande, lugnande, en liten tablett som tar bort det jobbiga..

Det är jättefint att besöka de döda, men ärligt, din gråt vid farmors grav, var pinsamt
Sympatierna försvinner, det är falskt och vidrigt att bete sig så
Du säger att jag varit stolt över att ha betalat skulderna, men jag har aldrig någonsin sagt att jag har betalat, eller skrutit eller varit stolt. Jag har talat om att mina skulder är betalda och att det känns skönt, thats it.
Konstant lägger ni ord i munnen på mig.
Inte bara ”Tessan” som har en lön, även jag. Den är inte fet men jag kostar inte samhället någonting och jag bidrar till halva hyran, el och mat. https://ibb.co/2Wr4T6H
Så är det om vi skiljer oss ja, har jag påstått något annat undrar jag då, eller varför lyfts detta?

Det är inte min demografi https://ibb.co/WBLMhHf
Och han blir inte ”trackad” i skolan.
Han är en populär kille med många vänner och har alltid folk över, 7 dagar i veckan.
Hur obegripligt det än är för er.
Eller det klassiska alternativet, ni förnekar mig min verklighet och över huvudet på mig hävda lögn.
Har aldrig haft en enda rolig tablett på recept i mitt liv, detta är lögn.
Citera
2021-11-25, 11:36
Medlem
Nu har jag läst lite, och det återkommande är ”det där var ju fyra år sedan, inte nu, jag är bättre”.

Men det är fortfarande relevant Alex. För du har fortfarande en helt vrickad moralisk kompass verkar det som. Det var därför du lurade folk i hundhärvan och det var därför du hängde ut människor skoningslöst.

När du sen (t.ex) tar emot pengar av Olof som du har hängt ut som att han är djävulen himself och säger ”pengar är pengar” bekräftar bara att din moraliska kompass inte har förändrats överhuvudtaget.
Citera
2021-11-25, 11:38
Medlem
AlexxHookers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Tänker svara lite mer ikväll, men tänkte ta det här lite akut. Vad jag vet så har inte Cadde varit inlagd på någon psyk-iva för att han gett bort pengar.

Sedan undrar jag hur ni vet att det är relativt stora summor?? Hans mor kör en bil som kostar mycket, skulle tro att prislappen låg över 600K när den köptes. Kåken hon bor i har också rätt fin prislapp också. Hur vet ni att den där summan ens var något som Cadde höjer på ögonbrynen över??

Hur vet ni att han ens har svårt att sköta sin ekonomi??

Det vet man inte, man dömer honom för hans funktionsvariation och utgår ifrån att han inte är hemma och gör av med pengar Han inte har.
Enbart för att kunna hålla baronen skyldig för att ”blåsa cadde på pengar”.
Det sjukaste är att man inte ser dubbelmoralen i detta och bara plöjer på med att baronen tar till fula knep, det är helt otroligt, och det händer hela tiden.
Jag skall till vilket pris målas ut som den hemskaste i världen, och man gör ansträngningar för att det så skall förbli.
Citera
2021-11-25, 11:39
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexxHooker
Stämmer inte, jag tar ut tillräckligt med lön för att betala el, halva hyra och en del käk, vilket sammanträffande, fick lön just idag faktiskt, 8.300 spänn, som jag själv arbetat ihop utan att parasitera på någon, ta ut a-kassa eller soc, så jag belastar inte samhället ekonomiskt heller, fattar inte vad det gnälls om.
Det är ingen fet lön, men det är väl ingen som kan säga ngt om det då det är min lön och inte deras?
https://ibb.co/2Wr4T6H

Du drar inte in en pennie till barnen/familjen med andra ord. Du bär inte ens din egen kostnad.

Hur räknas existensminimum ut? Har du en boendekostnad på 6 000 kr i månaden och är en ensamstående vuxen är ditt existensminimum 10 923 kr.
Citera
2021-11-25, 11:39
Medlem
AlexxHookers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .ANDERS
Dig själv? Reflekterar du över vad du skriver? Du ursäktar dig med att bo 5 i en liten lägenhet för vid ett annat tillfälle bodde ni 4. Det är en ursäkt.

Om dessa ursäkter enbart är inför mig själv, drabbar det då Anders?
Citera
2021-11-25, 11:40
Medlem
AlexxHookers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Svårt att kombinera att bra en offentlig person och ha ett privatliv.

Just saying!

Det förändrar inte saken att jag har rätt till mitt eget privatliv 🤷‍♂️😇
Citera
2021-11-25, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Tack för att du ger mig en grammatisk uppläxning, killen som inte fullföljt gymnasiet men ändå känner sig manad att uppfostra någon i det svenska språket…

Du greppar efter halmstrån när du går in med inställningen att allt som skrivs här är rena lögner och påhitt. Du systematiskt bemöter inte inlägg som är spot on med invändningen att det är ditt privatliv, men när någon uppenbart spekulerar gör du en sak av att alla tror på lögner som blir till sanningar och gnäller om det. FB är inte ett kollektiv, bara för att någon tror en sak betyder det inte att alla håller med. Jag känner ingen i den här tråden vad jag vet. Det är inte en grupp som gått i maskopi mot dig utan en samling individer som håller med varandra om vissa saker och går i klinch om annat. Som överallt annars.

Ditt luftslott handlar om att du har någon tro på att du kommer bli en framgångsrik entreprenör med din affärsidé och om inte annat så kanske någon en dag hör av sig och vill att du börjar jobba på deras radiostation för att du har begåvats med en så bra röst. Du tror att bara du kör på som vanligt så kommer dina drömmar gå i uppfyllelse. Verkligheten kallar dock och du har en familj att försörja här och nu, men du håller hårt fast om dina drömmar trots att du inte är i position att följa dina drömmar när ditt ansvar sträcker sig långt utöver dig själv. Vidare är en del av ditt luftslott att du har en bild av vem du vill vara som inte stämmer överens med vem du verkligen är. Så när någon kommer med något som går stick i stäv med din egen självbild så ljuger du hellre än att stå för vem du är. Därför förmedlar du bilden att du alltid jobbat sedan du var 16, och aldrig gått på bidrag. För det stämmer överens med vem du önskar att du var.

Jag tror du trivs med din dagdrivarlivsstil. Du hade den innan du skyllde ifrån dig på psykisk ohälsa också. Men då hette det att du jobbar med youtube och klarar dig gott och väl på det. Det är jobbigt att kliva ur sin comfort zone för precis alla. Det är ångestladdat för precis alla. Men prova att göra det och du ska se att det inte var så svårt och att du lever alldeles för mycket i ditt huvud.

Samtidigt så har han startat en tråd om hurvida man kan gå på socialbidrag och starta eget. Rätt korkade men gamla trådar som har startats hans konto.

Rask såg väl ner på bidragstagare?
Citera
2021-11-25, 11:43
Medlem
AlexxHookers avatar
Citat:
Fråga till alex

Du blev kompis med en människa som öppet gått ut med att han har sjukt mycket bitcoins, någonting han satsade på under en manisk period.
Ulf har öppet på internet skrivit om hur hans bipolära liv plågar honom, att han varit inlagd på psyket, är lättpåverkad och snäll, har för mycket prylar och bitcoins.
Ulf har berättat om sorgen för att hans barn utsatts för lidande pga hans sjukdom.

Min teori/frågeställning är

Du blir polare med Ulf och förstår att han har sådär mycket internetvaluta, så du får en snilleblixt!

Du delar med dig av din psykiska ohälsa och du mår så dåligt över hur du sårat andra människor och nu har du en skuld som får dig att må ännu sämre (ser hur du pressar fram tårar, lika patetiskt som Ma*ts Al*m med sitt hur många tårar kan en människa gråta)

Ulf som är för snäll hjälper dig och då kommer snilleblixt nr 2
Hur häftigt vore det inte om att dela ut bitcoins till personer som har det svårt? Det enda de behöver göra är att lajka min kanal, printscreena, skicka motivering och bevis på lajksen skicka i pm på mitt och Ulfs instakonto?! Samtidigt så kan vi snacka om dina politiska partiplaner och min skäggolja kan promotas också, fett nice!

Du påstår och redigerar om videon och påstår att det inte fanns någon baktanke, utan att det var Ulfs ide om tävlingen, så du gjorde honom en tjänst. Det ser inte riktigt spontant ut vid fikabordet, ni pratar om hur er psykiska ohälsa drabbat närstående. Enda skillnaden är att Ulf är ärlig, du är äckligt inställsam, du sitter för fan och ger klartecken till Ulf?!
Dessutom filmar du Ulfs hem somvär fyllt av värdefulla dyra samlarsaker, leksaker, allt. Det blir så när Ulf blir dålig och manisk. Han mår dåligt över det.

Fattar du inte varför det blev så många negativa reaktioner efter din video? Du lurar till dig pengar för din egen skull, dessutom visar du upp hans hem, utan en tanke på att det kablas ut och kan utsätta Ulf för stöld, rån, bedrägeri.

Så mycket hat fick du över ditt vidriga beteende, så du fick göra en skrikvideo om att Ulf fått så mycket hat, så att han mår så dåligt att han är på psykakuten, du gafflar om att alla haters ska skämmas som utätter Ulf för hat.

Jag tror att det var DU alex som fick hat.
Ulf kanske fick varningar om vem du är, att du alltid har en baktanke för egen vinning? Någon kanske kontaktade hans fru, som insåg allvaret, och när Ulf inser att DU lurat honom, brast det.

Hur var det med Ulf? Hur länge har ni känt varandra?

Inte ens då, fattar du att det du gör är vidrigt.
Fast ingenting utav detta är ju ens sant, då blir det svårt att svara på det, hur ivrigt du än vill ha ett svar.
Inte ens ang Giveawayen, den var inte med i första videon som togs ned, Ulf ringde och menade att det absolut skulle vara med, ca en vecka efter att jag ens var där.
Sluta fantisera ihop skit och hävda som fakta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in