2021-11-24, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Här håller jag helt med dig Alexx.

Människosynen hos de som klagar på att man tar mot pengar från en person som Cadde är rent ut sagt vidrig. Vad fasen säger att Cadde skulle ha svårt att hantera pengar, enbart för att han råkar ha en funktionsvariation??

Moralen hos gnällfittorna är så låg så att det är helt otroligt.

Kan inte säga att jag håller Rasken jättehögt, men när han gör såna här grejer som att behandlar Cadde som vilken vuxen människa som helst, som har rätt att fatta samma beslut som vilken annan myndig person, då jävlar växer Rasken i mina ögon i varje fall. Det var något av det finaste jag sett.

Sedan ger jag själv blanka fan i om det beror på att Rasken är sniken eller bara har en jävla fin människosyn. Det är resultatet jag bryr mig om, anledningen kan jag helt ärligt talat strunta i. Så kom inte med något skitsnack om varför Rasken agerade som han gjorde, bry er bara om hur jävla fint det var.

Och innan någon frågar, självklart är mitt inlägg helt seriöst. Fattar ni vilken jävla unken människosyn ni har när ni anser att Cadde inte får göra vad han vill med sina pengar, bara på grund av en funktionsvariation?? Jag har sagt det tidigare, och jag kommer säga det igen, när det gäller Cadde-grejen, så är det inte Rasks moral som är fel.

Håller med helt och hållet!
Citera
2021-11-24, 22:36
Medlem
Citat:

Människosynen hos de som klagar på att man tar mot pengar från en person som Cadde är rent ut sagt vidrig. Vad fasen säger att Cadde skulle ha svårt att hantera pengar, enbart för att han råkar ha en funktionsvariation??

Kan inte säga att jag håller Rasken jättehögt, men när han gör såna här grejer som att behandlar Cadde som vilken vuxen människa som helst, som har rätt att fatta samma beslut som vilken annan myndig person, då jävlar växer Rasken i mina ögon i varje fall. Det var något av det finaste jag sett.

Sedan ger jag själv blanka fan i om det beror på att Rasken är sniken eller bara har en jävla fin människosyn. Det är resultatet jag bryr mig om, anledningen kan jag helt ärligt talat strunta i. Så kom inte med något skitsnack om varför Rasken agerade som han gjorde, bry er bara om hur jävla fint det var.

Och innan någon frågar, självklart är mitt inlägg helt seriöst. Fattar ni vilken jävla unken människosyn ni har när ni anser att Cadde inte får göra vad han vill med sina pengar, bara på grund av en funktionsvariation?? Jag har sagt det tidigare, och jag kommer säga det igen, när det gäller Cadde-grejen, så är det inte Rasks moral som är fel.

Det är kul att du försvarar Carl-Fredrik för att han är så icke-diskriminerande mot utvecklingsstörda personer när samme Carl-Fredrik benämnde ett boende för utvecklingsstörda som han jobbade på som "mupp-hem".
Citera
2021-11-24, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
HAHAHAHAHA!!!! "Antagligen hårdare än de flesta", mytbaronen

Här ska vi nog kanske ge praktikanten ett litet rätt, han sliter nog en del. De intressanta är timmarna han lagt ner sista 6 åren på klipp, redigera, vlogg, poddar, olika skit produkter och annan skit. Timpengen måste ligga på 1kr ungefär. Så ska han skatta 30% på den intjänade kronan. Så ut blir väl 70öre kanske. En frisk människa hade lagt ner verksamheten efter max (då är jag snäll) ett år. Men praktikanten dundrar vidare år efter år……
Citera
2021-11-24, 22:40
Medlem
.ANDERSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexxHooker
Vi bodde inte 5 pers här på den tiden, då var vi 4, grabbarna hade varsitt rum och jag och Therese sov i vardagsrummet och det fungerade hur bra som helst, sitsen var en annan på den tiden, men alltid blandas nutid och dåtid och happ blir haver.
Sök hjälp. Vad gjorde ni när det 5e kom? Ingenting? Har själv ett litet barn och vet att dem knappt tar någon plats den första tiden. Du har fan en ursäkt för ALLT.
Citera
2021-11-24, 22:53
Medlem
Han är så jävla svag hahah, måste bemöta allt och alla som inte tycker om honom. Visar bara hur fruktanvsvärt svag han är.

Hur kan man bry sig så mycket. Det glädjer mig dock att det går dåligt för han var p youtube, förtjänar inte ett skit där

Riktig loser
Citera
2021-11-24, 23:35
Medlem
AMG-mannen-Rasks avatar
Citat:
Vi bodde inte 5 pers här på den tiden, då var vi 4, grabbarna hade varsitt rum och jag och Therese sov i vardagsrummet och det fungerade hur bra som helst, sitsen var en annan på den tiden, men alltid blandas nutid och dåtid och happ blir haver.
Vänta nu här. Du får det att låta helt normalt att man bor så litet att föräldrarna tvingas sova (permanent) i ett vardagsrum, det är ju helt galet hur du kan tycka att det är normalt. Men nu då, varför agerar ni inte? Ni bor fem stycken i en lägenhet med tre rum på 69 kvm det ger dryga 13 kvm per person, den typen av trångboddhet ser man sällan ens här i Stockholms innerstad där man tenderar att bo väldigt trångt.
Standarden i er lägenhet lämnar ju dessutom en hel del över att önska, du har vittnat om mögelangrepp och annat, det är direkt skadligt.

Du måste lära dig att rätta mun efter matsäcken, har man inte råd med en lägenhet som matchar familjeförhållandet i den stad man bor i så måste man flytta.

Hur länge anser du det vara försvarbart att tvinga dina söner att dela rum? Den större av de två börjar väl komma upp i den ålder att han vill kunna vara ifred och stänga in sig på SITT rum?
Citera
2021-11-25, 00:00
Medlem
Citat:
För att jag inte har något att svara på detta, jag håller helt enkelt inte med dig.
Då är alltså svaret att du faktiskt inte alls har problem med att hela ditt eländiga liv är blottat du njuter av det.

Du vill inte alls vara privat på något sätt över huvud taget.

Det är bara för alla att läsa vad jag skrivit och så se dina svar.

Så nu är iallafall det kortet bränt, du kan inte använda det igen.

Då återstår att plocka sönder nästa. Ska vi ta lögnerna?
Citera
2021-11-25, 00:04
Medlem
Citat:

Vilken frisk människa med en fungerande inre moralisk kompass hade tänkt sig för innan man tog emot relativt stora summor från en person som inte förstår sitt bästa. Det hade varit på sin plats att undersöka en hel del.

Och så hamnade han på psykiatrisk intensivvårdsavdelning när han förstod vad som hade skett, var det inte så?

Det är ju så man spyr. Ni äger ingen skam!
Citera
2021-11-25, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmasen7
Här ska vi nog kanske ge praktikanten ett litet rätt, han sliter nog en del. De intressanta är timmarna han lagt ner sista 6 åren på klipp, redigera, vlogg, poddar, olika skit produkter och annan skit. Timpengen måste ligga på 1kr ungefär. Så ska han skatta 30% på den intjänade kronan. Så ut blir väl 70öre kanske. En frisk människa hade lagt ner verksamheten efter max (då är jag snäll) ett år. Men praktikanten dundrar vidare år efter år……
Inte en enda chans i helvete. Om han hade jobbat hårt hade han haft en vecka med 96 timmar betalda timmar eller något.

Att sätta på en kamera och så häva ur sig skräp och bara göra sig själv till åtlöje om och om igen. Det är inte jobba hårt.
Citera
2021-11-25, 00:09
Medlem
Citat:
Det kan säkert stämma, jag säger inte emot dig och dina kollegor, men du och dina kollegor känner varken mig, mina barn eller vet hur våran relation ser ut.
Så då menar du att din relation till dina barn är så extremt sagolik att det faktiskt inte spelar någon som helst roll hur det ser ut materiellt.

När du är hemlös. För det kommer du bli till slut. Då kommer du fortfarande säga att din relation till dina barn är kickas.

Din farsa tänkte också mellan rusen att han hade en helt fantastisk relation till dig och han hade säkert det, du fick ju leva totalt fan under hans vingar och det var så coolt!

Tänk efter Rask.
Citera
2021-11-25, 00:10
Medlem
Borka88s avatar
Citat:

Han behandlar inte Cadde som vilken vanlig människa som helst.. Sluta nu med ditt fjollande om att han får göra precis som han vill med pengarna. Klart att han får det, men bör man ta emot dom själv är ju frågan som ställs. Detta var under en period som Cadde donerade till flera andra kreatörer med och trodde att han själv var en av det stora på plattformen. Om man tittar på hans kanal så ser man att man inte bör ta emot så stora summor av han, det är inget annat än moraliskt fel. Cadde trodde han var en i gänget genom att donera.

Sen ser vi ju tydligt på Baronens text att han inte är inne på samma spår som du försöker göra gällande. Poängen med frågan var egentligen inte om att syna hans moral, utan att se om han jobbat med sig själv. Jag kunde inte bry mig mindre om hans moral den vet jag är obefintlig. Det finns absolut ingen som helst tanke i att ett likavärdetänk ens existerar i den giriga handlingen.

Till sist: Gnällfitta kan du vara själv!
Citera
2021-11-25, 00:12
Medlem
Citat:
Nedtagen på jorden?
Kritiken skall komma ifrån vänner och familj för att den inte skall avfärdas, inte från anonyma främlingar vars namn eller ansikten jag inte ens känner till.
Vad är det som får er att tro att den skyldigheten vilar på er?
Ni känner mig inte ens.
Så då spelar det ingen roll hur mycket du svinar och visar arslet på stan eller gör idiotiska saker så länge ingen i närmsta familjen säger något.

Du kan alltså bete dig hur som helst mot människor du inte känner utan att det gör dig något?

För det är vad du i förlängningen säger.

Ganska så narcissistiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in