2021-11-24, 17:20
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Mycket möjligt. Men maken kan omöjligt veta vad den rättsmedicinska undersökningen av kvarlevorna ger.

Han är hantverkare, inte rättsläkare.

Vissa saker kan man nog gissa sig till utan att vara rättsläkare. Som att det är svårt att se vissa saker om det mesta som finns kvar av kroppen är ett skelett.
Citera
2021-11-24, 17:21
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Man får också ta i beaktande om hur det hade sett ut om inte Sverige hade befunnit sig i denna pandemi. Då hade inte B kanske blivit mördad. Undrar hur många timmar B arbetade i veckan. Många under pandemin har som bekant blivit arbetslösa.

Det är sant, hon spelade fotboll mitt på dan fredagen den 24 september. Inget arbete?

Kanske blev det för mycket stress och osämja pga pandemin men även bråk med maken där båda parter deltog?

Vi får se vad maken berättar helt enkelt.
Citera
2021-11-24, 17:22
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaduvente
Tror snarare bara att han griper efter halmstrån. Remmen sitter väl med allra största sannolikhet kring hennes hals. Blir nog svårt för honom att få det till dråp. Hur lång tid tar det nu innan vi får ytterligare information? Nån som vet?

Kanske, eller så var hon bunden med remmen. Tror dock att den fanns i anslutning till kroppen också med tanke på när den återfanns.
Citera
2021-11-24, 17:24
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gretaskarpeta
Ok jag köper det, men det har juh pratats om (av åklagare eller polis) att det inte är uteslutet att medhjälpare fins. Så jag behåller den teorin lite till…
Polisen har gått ut med att de har en ganska klar uppfattning om hur det hela har gått till, även hur väskan hamnat I Ystad, och det kan ju innefatta en medhjälpare. De klurar nu på motiv. Det innebär att de har bra på fötter redan, men behöver det ytterligare styrkt av teknisk bevisning.
Citera
2021-11-24, 17:26
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Hahahaha

Hon hette Trawicka före giftermålet

Hon var väl gift två gånger?

Exmaken Piotr som blev lämnad ensam med 4 barn 2013 heter väl inte Tr*wick* i efternamn?
Citera
2021-11-24, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Möjligt. Oavsett vilket tror jag han kommer förskjuta skulden från sig själv. Han verkar sakna väsentliga förmågor som normala människor besitter, typ samvete.

Han hade kunnat välja att berätta vart kroppen låg samma dag dom tog in honom och berättat sin story att han inte mördat henne. Istället chansade han och lät henne ligga och ruttna i naturen och fått kroppen förstörd utan hänsyn till ens deras gemensamma barn.

Han tänker förmodligen enbart på sig själv i denna stund. Hur han kan slippa straff. Min gissning är att han strypt henne men chansar återigen (då kroppen är i dåligt skick) och ljuger ihop att dom slagits.
Tror inte vi kommer få höra så mycket mer förens fup et kommer.

Absolut, jag skulle säga att män som slår kvinnor överhuvudtaget saknar några skruvar/har någon diagnos av något slag.

Absolut han kommer fightas för sitt liv. Som du säger så saknar han samvete, och kanske tom inte tycker att han egentligen gjort något fel ”hon gjorde juh honom så arg”-isch
Väldigt stort Ego, dålig kvinnosyn….psykopat drag delux.
Citera
2021-11-24, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Hon var väl gift två gånger?

Exmaken Piotr som blev lämnad ensam med 4 barn 2013 heter väl inte Tr*wick* i efternamn?

Tra*icki är hennes flicknamn.
Hade antagligen exet’s efternamn när dom var gifta, men bytte när hon gifte sig med sin framtida gärningsman.
Citera
2021-11-24, 17:33
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Absolut, jag skulle säga att män som slår kvinnor överhuvudtaget saknar några skruvar/har någon diagnos av något slag.

Absolut han kommer fightas för sitt liv. Som du säger så saknar han samvete, och kanske tom inte tycker att han egentligen gjort något fel ”hon gjorde juh honom så arg”-isch

Det är just det jag är rädd för. Han kommer väl inte ta hänsyn till varken sin son, hennes barn och anhöriga. Han kommer ta upp all möjlig skit om henne i rätten. Smutsa henne totalt för att skylla ifrån sin skuld.
Citera
2021-11-24, 17:39
Medlem
Citat:

Enligt artikeln i Kvp idag ska C genomgå den lilla RPU.
Citera
2021-11-24, 17:40
Medlem
sybels avatar
Citat:

Om det nu är lite ok att män "tuktar" kvinnor i Polen, hur ser mordstatistiken ut? Är där många kvinnor som berövas livet i nära relation? Hur agerar rättsväsendet?
Citera
2021-11-24, 17:43
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Är det inte standard vid mord/dråp?
Citera
2021-11-24, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
"En mindre RPU" skriver dom Vad menar dom egentligen? P7:an som tar en timme?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in