Citat:
Ja, jag tror i alla fall att det är runt 18:30 som C tar Bs telefon. Det tar 5-10 minuter att åka från Bs adress till golfbanan i Oxie. Samtalet till Kuba är om jag får spekulera B som vill att K ska följa med i bilen, och anledningen till att B sedan klickar när K ringer upp tror jag är för att hon redan bestämt sig för att sätta sig i bilen ändå och stämningen är hetsig så hon klickar honom. Rena spekulationer, jag vet inte om det stämmer med videoupptagningen etc då det var ett litet tag sedan jag läste FUP nu.
Tack för svar.
Så kan det vara, bråk som hindrar B att ta samtalet.
Lägger in tidslinjen igen spoiler för min egen skull, lägger till sluttid för videosamtalet:
"18:13 syns B på farthinder Professorsg, möter B upp bilen vit Nissan(bild), och går sedan mot Professorsgatan (A155/72)
18:14 - 18:19 startas en 5:09 lång videoupptagning med det obehagliga bråket registrerat där B vill ha ut O, C beordrar O att sitta kvar och C vill att B ska komma in i bilen (för att prata).
18:19 registreras samtal från Beata till J*akub (A 115/76)
"Klockan 18:19 registreras ett utgående samtal på Beatas telefon till ”Synek Kuba”
(Jakubs telefonnummer), ej besvarat. Strax därefter registreras ett inkommande
samtal från ”Synek Kuba” vilket avvisas:"
18:23 syns SAK 224, Suzuki (byte av bil om jag fattar det rätt) lämnar Professorsg. (A 115/77)
18:30 Snap från Alex "??"
18:55 Snap från Alex med längre meddelande [...] du bara läser mina meddelanden men inte svara så något är skumt[...]"
18:14 - 18:19 startas en 5:09 lång videoupptagning med det obehagliga bråket registrerat där B vill ha ut O, C beordrar O att sitta kvar och C vill att B ska komma in i bilen (för att prata).
18:19 registreras samtal från Beata till J*akub (A 115/76)
"Klockan 18:19 registreras ett utgående samtal på Beatas telefon till ”Synek Kuba”
(Jakubs telefonnummer), ej besvarat. Strax därefter registreras ett inkommande
samtal från ”Synek Kuba” vilket avvisas:"
18:23 syns SAK 224, Suzuki (byte av bil om jag fattar det rätt) lämnar Professorsg. (A 115/77)
18:30 Snap från Alex "??"
18:55 Snap från Alex med längre meddelande [...] du bara läser mina meddelanden men inte svara så något är skumt[...]"
Tänker högt nu:
Det står att videoupptagningen i C:s mobil varar 5: 09, vilket gör att detta samtal är mellan ca 18:14- 18:19.
Strax efter det ringer alltså B till J*akub (K*uba), men samtalet avvisas på B*eats mobil.
Bilen SAK 224, åker dock inte förrän 18:23 från Professorsgatan, alltså 4 minuter efter detta.
Är det byte av bil som sker, då. Har inte rktigt koll här.
Samtidigt borde kanske B ringa upp J när de väl sitter i bilen?
18:24 syns bilen köra ut på Eriksfältsgatan i södergående riktning....
Jag tänker att mobilen kan ha tagits redan tidigare än 18:30, eftersom hon inte ringer upp igen.