2022-08-25, 13:17
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fattakanet
Ja, jag tror i alla fall att det är runt 18:30 som C tar Bs telefon. Det tar 5-10 minuter att åka från Bs adress till golfbanan i Oxie. Samtalet till Kuba är om jag får spekulera B som vill att K ska följa med i bilen, och anledningen till att B sedan klickar när K ringer upp tror jag är för att hon redan bestämt sig för att sätta sig i bilen ändå och stämningen är hetsig så hon klickar honom. Rena spekulationer, jag vet inte om det stämmer med videoupptagningen etc då det var ett litet tag sedan jag läste FUP nu.

Tack för svar.

Så kan det vara, bråk som hindrar B att ta samtalet.

Lägger in tidslinjen igen spoiler för min egen skull, lägger till sluttid för videosamtalet:

Tänker högt nu:
Det står att videoupptagningen i C:s mobil varar 5: 09, vilket gör att detta samtal är mellan ca 18:14- 18:19.
Strax efter det ringer alltså B till J*akub (K*uba), men samtalet avvisas på B*eats mobil.

Bilen SAK 224, åker dock inte förrän 18:23 från Professorsgatan, alltså 4 minuter efter detta.

Är det byte av bil som sker, då. Har inte rktigt koll här.

Samtidigt borde kanske B ringa upp J när de väl sitter i bilen?
18:24 syns bilen köra ut på Eriksfältsgatan i södergående riktning....

Jag tänker att mobilen kan ha tagits redan tidigare än 18:30, eftersom hon inte ringer upp igen.
Citera
2022-08-25, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madonnita
Jag personligen har haft olika teorier.. har ändrat mig hela tiden.. min stora fråga, liksom FLs vid olika tillfällen,: var är allt blod .. förutom den blodiga luvan och på Beata när hon hittas.. Han skar igenom aortan ända in i c-kotorna.. dvs minst 3 liter blod måste ha runnit.. en sådan plats hittas väl aldrig ???!!!

Troligen har hon blött ut i gropen. Djur och insekter har ätit och gjort hål i kroppen så det har runnit ner i jorden. Det har helt enkelt försvunnit ut i naturen. Markproverna från gropen visade på blod.
Citera
2022-08-25, 13:44
Medlem
notknapparens avatar
Hur mycket har O sett???

A 110/1841
Förhör C

"FL: Men den här gången så visste du ju att hon inte hade gått iväg för att skada sig själv
eftersom du var ju tillsammans med henne på parkeringsplatsen.
DH: Det stämmer.
DH: Jag ville inte erkänna detta inför mig själv att jag hade gjort detta.
DH: Det var därför jag letade efter henne.
DH: Jag minns Oskars ord när jag var hos polisen, detta finns inspelat på telefonen.
DH: Han vill gå till mamma han vill täcka över mamma.
DH: Så det var därför jag tog barnet med mig hem.
"

A 110/1842

"FL: Du säger att när ni var hos polisen så säger Oskar att han ville gå och täcka över mamma.
DH: Nej han vill krama mamma.
DH: Han ville alltid krama mamma.
"

Svårt att veta om det är språköversättningen, eller om det är C som ändrar sin berättelse.

C är knepig på det viset att han glider över i annat väldigt lätt, inte sällan för att svartmåla B, skylla ifrån sig osv. Ofta otydlig, säger emot sig själv.

Ibland tänker jag att det är taktik. Gaslighting.

Har man varit otydlig, då kan man lättare ta sig ur sagda saker och andra är inte på det klara med vad som avses.
Citera
2022-08-25, 14:14
Medlem
Malmö TR 8938-21 Dom meddelas 2022-09-08 Kl: 11. C ska va fortsatt häktad

Tingsrätten har 2022-08-25 fattat följande beslut.

Den tilltalade ska fortsatt vara häktad till dess tingsrätten meddelar dom eller beslutar annat.

Dom kommer att meddelas
den 8 september kl. 11;00

https://delafil.se/5e848a1039ebef16/...B6rande_e-.pdf
Citera
2022-08-25, 14:19
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten

Den tilltalade ska fortsatt vara häktad till dess tingsrätten meddelar dom eller beslutar annat.

Dom kommer att meddelas

Tack!

Alltid lika pålitlig!
Citera
2022-08-25, 15:18
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Hur mycket har O sett???

A 110/1841
Förhör C

"FL: Men den här gången så visste du ju att hon inte hade gått iväg för att skada sig själv
eftersom du var ju tillsammans med henne på parkeringsplatsen.
DH: Det stämmer.
DH: Jag ville inte erkänna detta inför mig själv att jag hade gjort detta.
DH: Det var därför jag letade efter henne.
DH: Jag minns Oskars ord när jag var hos polisen, detta finns inspelat på telefonen.
DH: Han vill gå till mamma han vill täcka över mamma.
DH: Så det var därför jag tog barnet med mig hem.
"

A 110/1842

"FL: Du säger att när ni var hos polisen så säger Oskar att han ville gå och täcka över mamma.
DH: Nej han vill krama mamma.
DH: Han ville alltid krama mamma.
"

Svårt att veta om det är språköversättningen, eller om det är C som ändrar sin berättelse.

C är knepig på det viset att han glider över i annat väldigt lätt, inte sällan för att svartmåla B, skylla ifrån sig osv. Ofta otydlig, säger emot sig själv.

Ibland tänker jag att det är taktik. Gaslighting.

Har man varit otydlig, då kan man lättare ta sig ur sagda saker och andra är inte på det klara med vad som avses.

Jag tänker att det avser när han tog C till polisen tidigare den dagen. Sen om det är Freudiansk felsägning eller tolkfel är ju intressant. Undra om vi fortfarande har någon polskspråkig med oss som kan säga om det finns snarlika ord eller betydelser för "täcka över" som kan vara ett uttryck för att vilja vara hos eller krama någon.
Citera
2022-08-25, 15:22
Medlem
fattakanets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten

Dom kommer att meddelas

Tack Doiten. Låter som fällande dom kommer komma 🤞🤞
Citera
2022-08-25, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tack!

Alltid lika pålitlig!

Är det någon som har koll på vad åklagaren yrkade på för straff?
Citera
2022-08-25, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Är det någon som har koll på vad åklagaren yrkade på för straff?

Har bara läst att hon yrkar på ett längre fängelsestraff. Rimligen borde hon sikta på livstid.
Det är inte bara mord han står anklagad för, utan även misshandel, griftefridsbrott och barnfridsbrott.
Citera
2022-08-25, 16:04
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madonnita
Jag personligen har haft olika teorier.. har ändrat mig hela tiden.. min stora fråga, liksom FLs vid olika tillfällen,: var är allt blod .. förutom den blodiga luvan och på Beata när hon hittas.. Han skar igenom aortan ända in i c-kotorna.. dvs minst 3 liter blod måste ha runnit.. en sådan plats hittas väl aldrig ???!!!

Hennes jacka var helt dränkt i blod. Det fanns t om blod INNE I cig.paketet som låg i hennes ficka. Och marken under henne påvisade blod.
Citera
2022-08-25, 16:17
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Jag har under lång tid trott att han ströp henne i Oxie och luvan åkte av under tumultet. Men har nu ändrat mig till att dom bara åkte förbi Oxie och att allt utspelade sig i skogsdungen i Svedala. Att han därefter tog med luvan och planterade den vid dammen i Oxie där dom promenerat vid tidigare tillfällen.

Stora delar av det O beskriver i sitt förhöra med mörk skog, brun stig, massa träd och löv och skylt, tycker jag stämmer bättre överens med platsen vid Ekhagsv i Svedala än Oxie där det är ganska öppen terräng. Jag tror filmen tog slut någon gång på väg tillbaks till Oxie där Cezary dumpade luvan. Han noterade då golfbanan, flaggorna och husen.

Där är dock en hake:
C döljer inte sina händer när de kommer till McDonalds, men han rusar in på grannens toalett senare på kvällen för att tvätta sig.
Annars är jag böjd att hålla med dig.
Citera
2022-08-25, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Där är dock en hake:
C döljer inte sina händer när de kommer till McDonalds, men han rusar in på grannens toalett senare på kvällen för att tvätta sig.
Annars är jag böjd att hålla med dig.

Jag tänker att han torkat av det mesta av blodet från sina händer strax efter han skurit halsen av henne.
Menar du att han skär halsen av henne efter mc donaldsbesöket, eller vart är haken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in