Citat:
Ursprungligen postat av
MrBarnaby
Så du tror att TP och veckopendlaren hittar på eller ljuger om i princip allt? Det vil säga att dörren bör ha varit stängd när han pratade med "någon" (polis eller bekant) om mordet och därför inte kan ha hört något telefonsamtal som har med mordet att göra? Oavsett om samtalet ägde rum 3/3 eller 10/3 och oavsett klockslag.
SE säger i telefonsamtalet enligt pendlaren och enligt mejlet (ej TP alltså), "[Id]et var ju jag som sprang in Thulegatan[/i]". Han menar antagligen Tunnelgatan eller så ä
Nej, jag tror inte att de medvetet ljuger (allra minst veckopendlaren). Jag tror att han minns fel, rör ihop saker (det är mänskligt), tänker rätt men säger fel, vill väl. Med "veckan efter mordet", tror jag han menar "(den) veckan jag var tillbaka efter mordet", det skulle kunna innebära 10/3.
Och nej, även om det är möjligt att SE var GM, tvivlar jag på att han skulle åka in på sin lediga måndag, sitta med dörren öppen i ett privatsamtal där han ojar sig över att han sprang in på Tunnelgatan. Privata samtal kunde han väl ringa hemifrån, det fanns väl även telefon i stugan uppe i Idre han kunde använda denna måndag?