Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Nu förmodar jag att jag tangerar OfT, men det är väl mängder av människor som har gjort olagliga saker och dömts för det.
Att Ebba väljer att förtala just den här personen just i det läget, det är väl det det handlar om?
Det är ytterligare ett av hennes fulknep (manipulativa grepp) som hon använder för att få övertag i husaffären.
Det handlar inte om vilka brott som folk har mest förståelse för, förtal, trafikbrott eller sexuella övergrepp mot barn i en husaffär som inte har med detta att göra i det här läget.
Hon har som politiker däremot alla möjlighetr att arbeta för sina och sitt partis åsikter, vi lever ju i en demokrati.
Vad var syftet med att påtala och göra brottet uppmärksammat?
För Ebba (för henne som person) använder hon detta för att själv framstå som hederlig (tar parti för barnen återigen) och undergräva Esbjörns förtroende (indirekt). Detta är ett grepp för att få ett övertag över Esbjörn och hans möjligheter.
Som sagt, hon har förlorat mycket i anseende i mina ögon efter detta.
Det visar att hon är beredd att överträda många moraliska och till och med olagliga handlingar för att få till husköpet.
Att partiet stöder henne trots att hon är beredd att offra hela partiet, visar på vilken makt hon har över människor.
Och nej, jag försvarar på inget vis sexuella övergrepp på barn (eller någon annan heller).
Nu ligger detta i politiktråden så jag svarar i enlighet med hur jag uppfattar den.
Frågan gällde vilket som var värst, förtal eller högt överskridande av hastighet. I det avseendet bedömer jag att fart orsakar fler allvarliga skador och dödsfall än förtalet av en i domstol dömd person vilket bestod i att nämna just detta.
Politiskt tror jag inte Ebba lider av förtalet. Hade han inte varit dömd för just sexbrott mot barn hade det politiskt varit ett mycket stort problem. Nu blir det väldigt svårt att ta upp det kritiskt utan att nämna grundorsaken, och då faller kritiken mot Ebba.
Förtalet i sig finns det en separat tråd om att vara i fortsättningsvis.