2021-11-24, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
För mig räcker det att Ebba sagt.

Först sa Esbjörn nej, sedan kanske och till sist Ja.

Det är bevis nog för att veta att en övertalnings process ägt rum. Lägg där till Esbjörns brev till Ebba , som hon mottog bara dagar efter att kontraktet var påskrivet, att han ångrat försäljningen.

Samt vittnen som säger att Ebba uppsökte Esbjörn där han bor ett flertal gånger.

Och hans egna ord om att hon tjatade och tjatade. Och hon lurade honom.
Istället för att sitta och hitta på så kan du finna fakta i de inlagor som finns länkade i trådstarten. Gör det. Just nu gör du dig bara till löje när de motsäger dina påståenden.
2021-11-24, 12:55
Avstängd
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:

Det är bevis nog för att veta att en övertalnings process ägt rum. Lägg där till Esbjörns brev till Ebba , som hon mottog bara dagar efter att kontraktet var påskrivet, att han ångrat försäljningen.

Samt vittnen som säger att Ebba uppsökte Esbjörn där han bor ett flertal gånger.

Att Ebba tjatat till sej detta köp är fullständigt klart, Esbjörns ombud borde vända på varje sten om hur allt gick till vid denna av Ebba och syskonen Dietz planerade attack.
Det finns säkerligen för Ebba Busch och Theo Dietz många obekväma sanningar vilka inte kommit upp till ytan ännu.
2021-11-24, 12:57
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Exakt! Att påstå att någon vill välja boende för att barnen ska bo nära både mamma, pappa och morföräldrar är ett sätt att manipulera åskådarna. Vi vet så klart att det är något som alla egentligen försöker undvika så gott det går!

Det är väl klart att alla föräldrar som är skilda och som vill samarbeta över barnens bästa, försöker få till det så att barnen har nära till båda föräldrarna, skola och kompisar.

Men det menas inte att Ebba måste bo precis i Esbjörns hus.

Ja, jag tycker att argumentet, att det handlar om två barns framtida boende är ett manipulativt (oärligt) sätt att argumentera i husaffären.

Däremot är det naturligtvis en del av anledningarna till att hon ville bo där.
Andra anledningar är säkerligen också att det är sjönära och ett fint område. Mycket eftertraktat. Det vill hon säkerligen inte dra fram som argument.

Barn är sådant som alla känner omtanke om, och därför använder hon det här argumentet lite här och där.

Men alla de personliga anledningarna till varför hon måste (vill) ha just det huset, är just bara det. Personliga anledningar, som inte är argument som kan användas i ett rent objektivt och juridiskt sammanhang här.
2021-11-24, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Det är Ebbas önskan Ebba som kan beetaaalaaa - hur många föräldrar kan betala detta.

Har hon haft något riktigt jobb - har hon rika föräldrar eller är det skrattebetalarna som betalar-
if so borde inte skattebetalarna förverkliga alla föräldrars dröm o särskilt skilda
Om hon nu vill betala, så vem är du att bestämma över var hon vill lägga sina pengar?
Hon skattar för dem så de är ärligt förtjänade. Oavsett vad du eller andra kan tycka.
2021-11-24, 12:59
Medlem
Citat:

Helt rätt! Man måste se processen, även om det bara var tre frågor så visar processen att det var fel! Man ska max få fråga två gånger enligt mallen:
1. Vill du sälja?
Nej
2. Är det säkert?

Oavsett svaret på fråga två får man inte fråga mer, då har man använt sin kvot!

Om en mäklare är inblandad så får denne däremot fråga fler gånger, men jag är lite osäker på hur många. Du som vet kan väl svara?
2021-11-24, 13:00
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Istället för att sitta och hitta på så kan du finna fakta i de inlagor som finns länkade i trådstarten. Gör det. Just nu gör du dig bara till löje när de motsäger dina påståenden.
Det jag skriver är fakta och det vet du. Mina påstående kommer direkt från Ebbas mun, Esbjörns mun och vittnens mun.
Det är okey för mig att du tycker jag gör mig löjlig. Jag anser det bara som du försöker använda dig av härskartekniken förminskning.
2021-11-24, 13:16
Medlem
Citat:
Det jag skriver är fakta och det vet du. Mina påstående kommer direkt från Ebbas mun, Esbjörns mun och vittnens mun.
Det är okey för mig att du tycker jag gör mig löjlig. Jag anser det bara som du försöker använda dig av härskartekniken förminskning.
Hur var det med tex några dagar? Det var väl närmare 2 veckor innan hon fick det?

Tänk, dina kommentarer påminner extremt mycket om en annan signatur….så nu är det härskarteknik förminskning när jag anser att man ska se vad som är fakta…jaja, där har vi olika uppfattning.
2021-11-24, 13:24
Medlem
Q6s avatar
Citat:

Esbjörn tjatade om priset tills att han fick vad han begärde, efter detta så tjatade han om att han inte ville träffa Ebba.

Mycket tjat.
2021-11-24, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Sant, svårt när Ebba Busch varken svarar på samtal eller på brev.

Så varför gick inte esb på tillträdesdagen där han visste hon skulle vara om det var svårt att komma i kontakt med henne?
Varför kontakt henne efter hon sänt breven?

Du lägger allt på Busch men inget på esb för ta sitt ansvar.
Esb valde också själv stänga dörren till Busch som gör dra sig tillbaka från avtal svårare.

Esb nu ombud har även påpekat att det handlar om pengar och inte fastighet.
2021-11-24, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Att Ebba tjatat till sej detta köp är fullständigt klart, Esbjörns ombud borde vända på varje sten om hur allt gick till vid denna av Ebba och syskonen Dietz planerade attack.
Det finns säkerligen för Ebba Busch och Theo Dietz många obekväma sanningar vilka inte kommit upp till ytan ännu.

Gissar du har underlag till dina påstående om Dietz.
2021-11-24, 13:31
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Det är Ebbas önskan Ebba som kan beetaaalaaa - hur många föräldrar kan betala detta.

Har hon haft något riktigt jobb - har hon rika föräldrar eller är det skrattebetalarna som betalar-
if so borde inte skattebetalarna förverkliga alla föräldrars dröm o särskilt skilda

Har svårt att förstå vad ditt inlägg har med denna affären att göra.

Skall skattebetalarna styra över vad riksdagsledamöterna skall använda sin lön till ?
Nu är det så att Ebba möjligtvis inte använder den delen av sin lön som hon får för riksdagen till boendet så du slipper att bekymra dig över detta.
2021-11-24, 13:34
Medlem
Q6s avatar
Citat:

Det hör till god ton att länka till fakta , i annat fall så gör du dig löjlig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in