Citat:
Det är en lite svår fråga det där. Vill inte gå in på det nu. Man kan säga som så att "djurskyddet" inte riktigt går att ha kontakt med. Jag vetefan vad dom håller på med, men det är uppenbarligen en verksamhet som inte fungerar. T.ex. finns det inte ett spår av den anmälningen som jag gjorde. Dom kanske anser att den är irrelevant, men den ska ju tas upp.
Citat:
jJag vet inte hur man ska tolka det. Det sjuka är att jag inte får veta något om hon lever ens. Det är, så klart, inte acceptabelt på något sätt. Jag var väldigt medgörlig och artig - i början - med "djurskyddet", men dom har skött det här så extremt illa, så jag är inte ett dugg artig mot dom. Edit, tillägg: Finns inget som tyder på att Poppy är avlivad. De har kostat på veterinärbesök med seniorprover, vilket kostar cirka 1500 kr. Tänderna ska hon få fixade också, vilket kostar åtskilliga tusenlappar till. Detta för att hon ska kunna adopteras. Hur ska man kunna tolka det på annat sätt?
Det möte (10 minuter hade dom avsatt) jag hade med dom var riktigt vidrigt: tre personer mot (ja, det var verkligen mot mig) mig med ett plastfönster mellan. Ulrika Lundberg t.ex. var en riktigt otrevlig person som sa några riktigt olämpliga saker. Dom svarade inte heller på någon av dom frågor jag skrivit ned på papper innan. I det läget vågade inte ens t.ex. Ulrika Lundberg uppge sitt namn.