2021-11-23, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Czaren
Nej, sammankomster med över 100 deltagare omfattas i dagsläget.

jag bara undrade, genom att filmstaden börjar kräva det på alla biografer
Senast redigerad av ArganaS 2021-11-23 kl. 17:48.
Citera
2021-11-23, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Då får hon be någon som har ladda hem covidbeviset och skriva ut det, hur besvärligt kan det vara?
Du verkar vara lite sådär eljest, jag ställde frågan om dem omfattades av detta idiotpass..
Citera
2021-11-23, 17:55
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Nej, Folktandvården har bara rätt att neka vård om du har flertalet obetalda räkningar.
Vem har sagt något om att det var folktandvården?
Citera
2021-11-23, 17:56
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArganaS
Du verkar vara lite sådär eljest, jag ställde frågan om dem omfattades av detta idiotpass..
Ja det gör dom.
Citera
2021-11-23, 17:57
Medlem
Czarens avatar
Citat:
Vem har sagt något om att det var folktandvården?

Ingen nämnde något om att det var en privat klinik heller.
Citera
2021-11-23, 17:58
Medlem
Czarens avatar
Citat:
Ja det gör dom.

Nej det gör dom inte, tillställningar med över 100 besökare omfattas i dagsläget.
Citera
2021-11-23, 18:01
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fb352931
Att Italien blev hårt drabbat gällande dödsfall kan ju bero på detta:
"Italien – Befolkning och språk
Lågt födelsetal och åldrande befolkning har blivit ett växande problem i Italien. Landet är ett av de länder i världen som har äldst befolkning och lägst födelsetal. Antalet dödsfall överstiger varje år antalet födslar."

Samt att man har ett helt annat socialt upplägg. Många fler bor hemma osv.

Jag vet inte riktigt vad du vill diskutera här.

Jag nämner Italien som ett exempel att titta på hur det ser ut idag och för ett år sedan angående vaccineringarna. Se skillnaden.
Citera
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Nej det gör dom inte, tillställningar med över 100 besökare omfattas i dagsläget.
Som sagt alla privata näringsidkare gör som tycker är bäst. Vill han som har korvkiosken på hörnet se covidbevis innan du kan handla en korv så får han göra det, inget som hindrar...
Citera
Medlem
Förenklad kort film om skillnaden mellan specifika(vaccinet) vs ospecifika(naturlig immunitet) antikroppar.

Citat:
LowFrequency (@lowfreqfilms) Tweetade: The Simplest Explanation Why the COVID Vaccine Booster is Deadly Dangerous

FULL VIDEO: https://t.co/AqCA6jeP2g https://t.co/hiiXyN3PvV

Helt sjukt att man diskriminerar naturlig immuna, en grupp som dessutom kan bli riktig sjuka av vaccinets reaktion på kroppens ospecifika antikroppar.
Citera
2021-11-23, 18:02
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ingen nämnde något om att det var en privat klinik heller.
Nej men eftersom hon frågat i receptionen och fått svaret att behandling endast skedde efter uppvisande av covidbevis så förutsatte jag det var en privat klinik som följde sina egna rutiner, vilket är helt ok.
Citera
2021-11-23, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newkie
Jag har haft det en gång och det var fan ingen rolig upplevelse. Jag dog inte men men jag har å andra sidan aldrig vart så sjuk. Och aldrig så länge.

För mig och samtliga i min familj/släkt och bekantskapskrets så var det inte värre än en förkylning, inte ens det hos vissa av dem. Det gör mig extra förbannad att jag måste ta vaccinet för att inte få min frihet inskränkt, detta trots att jag bevisligen har ett starkare försvar mot det nu än fullvaccinerade. Det är så jävla efterblivet det här så jag finner inga ord för det. Regeringar som inför vaccinbevis borde störtas.
Citera
2021-11-23, 18:05
Medlem
Covid har en dödlighet lägre än 1,2%. Dessa "åtgärder" är auktoritära och överdrivna och motsvarar inte covids hot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in