2021-11-22, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rogkoh6282
tack för svaret. jag ahr en jäkla laktos mage och haha ja toa besök behövs rätt efektivt, hur ser det ut på diverse klass 3 har man toa i cellen? menar vad gör man ananrs när man bli inlåst? skita i en papperskorg e ju inte det bästa alternativet?, hört att man alldrig bör plinga på klockan

De jag sett har 2-3 gemensamma, inlåsning avdelningsvis, inte rumsvis
Citera
2021-11-22, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brakamobrama
De jag sett har 2-3 gemensamma, inlåsning avdelningsvis, inte rumsvis

kanske låter löjligt men med andra ord så på en klass 3 är det fritt fram att gå och skita när man sj vill?
hur ser folk på nya personer, har en del gaddar i ansiktet 1 tår under ögat en SYL81 gadd på armen, (bara supporter) INTE medlem, lär man få problem?
Citera
2021-11-22, 21:52
Medlem
Citat:
kanske låter löjligt men med andra ord så på en klass 3 är det fritt fram att gå och skita när man sj vill?
hur ser folk på nya personer, har en del gaddar i ansiktet 1 tår under ögat en SYL81 gadd på armen, (bara supporter) INTE medlem, lär man få problem?

Har du tatuerat en tår under ögat och Syl 81 av någon anledning kan det se ut som om du vill verka ruffig men kan lätt bli nördigt om 81 folket inte har din rygg irl. Dont talk the talk osv
Citera
2021-11-22, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Internetsnubbe
Har du tatuerat en tår under ögat och Syl 81 av någon anledning kan det se ut som om du vill verka ruffig men kan lätt bli nördigt om 81 folket inte har din rygg irl. Dont talk the talk osv

gjorde gaddarna för 10 år sen när man va runt 17-18, har alltid suppoprtat 81 men hänger inte med någon, menar mer finns risk att andra *grupper* skapar problem för det? tåren står för en polare som gick bort, ska sitta för bedrägerier (ekobrott), vad ska man förvänta sig?
Citera
2021-11-22, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nosstock
Hur mycket uppmärksamhet får man på kåken om man är ny, och är stor och tatuerad? Men är inte uppkäftig, men tar inte heller någon skit och har inga problem med att slåss - även om det är 1 mot 10 stycken andra fångar.

Ingen särskilt uppmärksamhet, tänk på att vara trevlig och presentera dig för dina medfångar så spelar det ingen roll hur du ser ut. Majoriteten vill ha en lugn volta och bara försöka ha så bra tid som möjligt, men det är mycket viktigt att skaka hand med folk och presentera sig. Slagsmål sker oftast inte oprovocerat, de enda slagsmålen jag vittnade beror på folk som gått över gränsen eller har flaggat för vakter vid inlåsning vilket är strikt förbjudet.

Det beror på att folk kan sitta och röka på inne på sina rum under inlåsning och då skall det inte flaggas på vakt till din "vinge" för att du vill ha mer snus eller vad fan det kan vara.
Citera
2021-11-22, 22:06
Medlem
Citat:
gjorde gaddarna för 10 år sen när man va runt 17-18, har alltid suppoprtat 81 men hänger inte med någon, menar mer finns risk att andra *grupper* skapar problem för det? tåren står för en polare som gick bort, ska sitta för bedrägerier (ekobrott), vad ska man förvänta sig?

Jag personligen hade gjort coverups på det tatueringar man inte kan backa till 100 innan så det är ur vägen iallafall, kan finnas x team och allt möjligt och du vill inte in i en "frivillig" isolering
Citera
2021-11-22, 22:37
Medlem
Citat:

Mer KUTen som kommer glo lite extra på brev och sånt.
Citera
2021-11-23, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Ingen särskilt uppmärksamhet, tänk på att vara trevlig och presentera dig för dina medfångar så spelar det ingen roll hur du ser ut. Majoriteten vill ha en lugn volta och bara försöka ha så bra tid som möjligt, men det är mycket viktigt att skaka hand med folk och presentera sig. Slagsmål sker oftast inte oprovocerat, de enda slagsmålen jag vittnade beror på folk som gått över gränsen eller har flaggat för vakter vid inlåsning vilket är strikt förbjudet.

Det beror på att folk kan sitta och röka på inne på sina rum under inlåsning och då skall det inte flaggas på vakt till din "vinge" för att du vill ha mer snus eller vad fan det kan vara.

Tänkte just på detta.. Läste i media för ett tag sen angående mycket narkotika på anstalter.. Vilken är vanligaste drogen? Sitter folk på sitt rum och röker CB? Borde stinka nått otroligt..
Citera
2021-11-23, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powell
Tänkte just på detta.. Läste i media för ett tag sen angående mycket narkotika på anstalter.. Vilken är vanligaste drogen? Sitter folk på sitt rum och röker CB? Borde stinka nått otroligt..

Cannabis, Tramadol och Benso är de vanligaste drogerna. Väldigt dyrt är det också. Men det röks både cigaretter som smugglas in från rasterna (du får röka fyra cigaretter per dag). Vakterna är de som ger dig dina cigaretter, ibland tullar de en för att se att man inte smugglar mer sig och det röks även hasch på rummen.

Jag har själv aldrig luktat det, trots att killen bredvid mig ständigt rökte hasch. Vakterna öppnar bara dörren på morgonen och vid dörröppningen säger godmorgon, du har så att du kan öppna en del bredvid fönstret för att få in/ut luft genom ett galler så det verkar räcka för att vädra.

Hundar kommer regelbundet och sniffar, men min granne torskade inte. Hade gömt haschet i sin fjärrkontroll och hunden missade det, trött hund kanske eller så var det för att rummet före(mitt) var så packat till höjden med godis från kiosken att den tappade fokus.
Citera
2021-11-23, 16:34
Medlem
fick domen idag blev 2 månader japp kaffevålta, men är första gången aldrig suttit. lär bli en klass 3 ju

tipps på bra ställen? bor i halland tänker finns det nått i närheten? vad kan jag vänta mig av intagna, är lite nojjig tror ni förstår när man e en första gångare
Citera
2021-11-23, 18:38
Medlem
Citat:

Kan bli problem, dels kommer kvm när dom tar kort på dina tatueringar vid inskrivning ev förflytta sig pga gängtillhörigheter. Förmodligen klass 2 alt klass 1 blir det.

Om du kommer in trots detta kommer inte många bry sig. Shit klass 3 är utsluss om man strular till det åker man tillbaka till klass 1 direkt och utslussande är bara att glömma (fotboja, halvvägshus osv).
Så nej, ingen lär röra dig för det där. Du är inte värd risken om du inte käftar eller tror att du är något. Risken att du golar till plitarna är tämligen hög kanske man anser.
Annars kanske du får köra i duschen, cellen (rummet) eller ev någonsnnanstans som det inte finns kameror. Men som sagt beror på.

Dock har du ju permisar och om folk vet när och hur kan folk möta upp dig utanför anstalten iofs.
Citera
2021-11-23, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brakamobrama
Mer KUTen som kommer glo lite extra på brev och sånt.

Om han ens får vara kvar på en 3:a.
Gängtillhörighet utan att man har blivit nerklassad är inget som kvm vill ha på en 3:a.

Säkert knall och sen omklassad till 2:a eller 1:a.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in