Citat:
Du säger att du behöver sitta avskild annars kanske du skadar någon intagen. Eller att du blivit hotad av ngn intagen.
Isol är nästan som att sitta på avdelning fast utan andra intagna.
Klass 1 även om det är striktare upplevde jag som bäst. Men vi hade självförvaltning och bra kockar.
Klass 2 kändes inte som sååå stor skillnad från 1 däremot klass 3 är bara larvigt. Jobbade som trädgårdsmästare bredvid dubbelmördare som hade sin egna chili odling, som han pysslade om sina chilis
Isol är nästan som att sitta på avdelning fast utan andra intagna.
Klass 1 även om det är striktare upplevde jag som bäst. Men vi hade självförvaltning och bra kockar.
Klass 2 kändes inte som sååå stor skillnad från 1 däremot klass 3 är bara larvigt. Jobbade som trädgårdsmästare bredvid dubbelmördare som hade sin egna chili odling, som han pysslade om sina chilis
Jag föredrar att sitta på klass 1 eller 2 just för det är bättre folk där , dagarna går fortare och självförvaltning ger riktigt bra mat om de är nån bra i köket
Citat:
Där jag suttit har det kommit DN till avdelningarna. Och man kan absolut sitta och läsa tidningen på morgonen. Dock beror det på vilka plitar som jobbar hur dags man får den. Men kliver man upp vid upplåsning 07.00 så hinner man äta frukost och läsa tidningen.
Brukade starta dagen med frukost och sedan nyhetsmorgon, ganska trevligt faktiskt om man är ett bra gäng att käka frukost och titta på nyhetsmorgon.
Rutiner är A och O för att få dagarna att gå.
Brukade starta dagen med frukost och sedan nyhetsmorgon, ganska trevligt faktiskt om man är ett bra gäng att käka frukost och titta på nyhetsmorgon.
Rutiner är A och O för att få dagarna att gå.
O ibland kom ju ingen tidning alls men ja det är rätt skönt och sitta ett gäng o dricka kaffe o kolla Nyhetsmorgon . O sen typ efterlyst för rätt var de är känner man nån där .
Sen att jag brukade gå upp o ta en cigg först sen raka vägen till sysselsättning för där brukar ju man dricka kaffe me innan man börjar .
Jag var " kaffe ansvarig / städansvarig " på Svartsjö för jordbruket dvs jag gick dit o satte på kaffe , sopa golvet lite och satt o sov eller löste korsord och lyssna på musik . Skit tråkigt i längden men alla andra sysselsättningar är just monotona och sjukt tråkiga men tiden går fortare .