2021-11-22, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Airoi
Han är politiker, alla vet att de bara ljuger. Det var därför ingen tog honom på allvar.

Haha, man kan ju undra varför han inte tog sig en titt själv i området under dessa två månader om han var så säker.
Citera
2021-11-22, 20:46
Medlem
1. Han har dödat henne för att han älskar henne. Ja det har ju hänt förr. Mest troligt att det inte var planerat då.

2. Han har dödat henne för att han är hotad av henne och vill ta tillbaka sin makt. Hon vet något som ger henne en så pass stor makt över han att hon vågar lämna han.

3. Han måste döda henne för att dölja något. Någon annan har fått mer tid och kunnat fly eller röja undan saker när han har suttit häktad. Dock behöver det inte vara maken då som är mödrarna. Han kanske lämnade henne. Någon annan tog över..därav att väskan ligger i ystad sen.

Det som behöver utredas..
varför satte hon sig i bilen med han?
Och var hon trygg då eller var hon rädd?

Vad gjorde polisen i Oxie när de sökte genom bilar i det område som sedan utgör att bli en väg som går mot Svedala?
Citera
2021-11-22, 20:51
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Hur visste då hennes ex att hon låg där hon låg? Vad hände med cykeln?
Att känna igen en människa med hjälm som man bara sett på foto utan hjälm och inte är bekant med, tror jag inte på. Förmodligen har det väl varit någon från ridgymnasiet så det är ridhjälm och ridkläder han sett.
Citera
2021-11-22, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Inte bara polacker, sök på efternamn med utländsk härkomst så kan du hitta 10-15 personer folkbokförda på 1 lägenhet om ca 30 kvm. Det kallar jag trångbott

Ja absolut inte Bara Polacker, just nu tänkte jag över lag Polskis
Citera
2021-11-22, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hatabaka
1. Han har dödat henne för att han älskar henne. Ja det har ju hänt förr. Mest troligt att det inte var planerat då.

2. Han har dödat henne för att han är hotad av henne och vill ta tillbaka sin makt. Hon vet något som ger henne en så pass stor makt över han att hon vågar lämna han.

3. Han måste döda henne för att dölja något. Någon annan har fått mer tid och kunnat fly eller röja undan saker när han har suttit häktad. Dock behöver det inte vara maken då som är mödrarna. Han kanske lämnade henne. Någon annan tog över..därav att väskan ligger i ystad sen.

Det som behöver utredas..
varför satte hon sig i bilen med han?
Och var hon trygg då eller var hon rädd?

Vad gjorde polisen i Oxie när de sökte genom bilar i det område som sedan utgör att bli en väg som går mot Svedala?

Jag tycker detta ser ut som en typiskt kvinnomord utfört av maken. Hon vill lämna, han stalkar och försöker få tillbaks henne men misslyckas. Han tappar kontrollen över henne och mördar henne.
Citera
2021-11-22, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Av Facebook att döma är familjen Kuj@wa vänner till Beata och hennes familj. Kl@udia kanske behövde vara skriven någonstans för jobb eller studier utan att ha ett fast boende, vem vet. Inte är det någon ny fling till C i alla fall som en del spekulerat i.

Nej precis, folk letar extra Drama! 😁
Vet att folk tjänar stora pengar på att låta folk folkbokföra sig på en adress.
Och kanske är den där bruttan en vän ”från förr” eller ny från Svea.
Citera
2021-11-22, 21:01
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Att känna igen en människa med hjälm som man bara sett på foto utan hjälm och inte är bekant med, tror jag inte på. Förmodligen har det väl varit någon från ridgymnasiet så det är ridhjälm och ridkläder han sett.

Det är sant som du skriver. Jag är ridsportintresserat och kan alla inom hopp som är på toppen. Hände för några år sen att i baren på hotellet efter tävlingen satt en ryttare. Jag kunde inte komma på vem han var. Jag skämdes när han sa sitt namn hahaha. Han hade ju inte hjälm på sig
Citera
2021-11-22, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Flashback är ingen domstol. Jag måste inte bevisa ett skit.

Bevisbördan ligger dessutom på dig som har invändningar mot skribenten Barbys inlägg och påstående.

(FB) Malmö 2021-09-25: Misstänkt människorov, Beata Ratzman hittad avliden 2021-11-20

Du menar kanske att kvinnor ska inte ta hand om sina egna småbarn utan istället bara tänka på sig själva? Du rättfärdigar med andra ord B:s sorti från make och barn 2013? Hur fungerar DU egentligen? Tillhör du den där stödgruppen som Barby pratade om i ett inlägg?

(FB) Malmö 2021-09-25: Misstänkt människorov, Beata Ratzman hittad avliden 2021-11-20

Tack men det där låter tyvärr bara fint på pappret, verkligheten ser annorlunda ut.
Exmaken Piotr har fortfarande med en målande beskrivning visat att B:s tidigare sorti från familjen inte gick rätt till.

Varför kan du inte acceptera Piotrs berättelse?

Så du ville att jag skulle motbevisa dig men du själv tycker det är orimligt att du ska bevisa något?
Pajas, börja istället betala underhåll för ditt barn 🤑
Citera
2021-11-22, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Det är därför vi ska titta lite närmare på B:s historik, teorin går ut på att hon försökte kanske blåsa C på ett liknande sätt som hon gjorde med exmaken P?

Hur kan du ens sitta och försöka hitta något som skulle kunna rättfärdiga att man misshandlar eller dödar någon?
Med tanke på hur du hela tiden försvarat både exmaken och maken säger väldigt mycket om dig och att du inte är här för att bara framföra olika teorier, ditt enda mål är att svartmåla B och allt hon gjort.
Som en annan skrev långt tidigare i tråden så bör du bli omyndighetsförklarad.
Citera
2021-11-22, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tausen
Vad skulle du ha sagt om Beata berättade SIN historia och inte en kränkt mans ”målande berättelse” när hon var försvunnen?

Den här bilden säger mer än 1000 ord.. 🥲
https://m.imgur.com/a/XcyGQOQ

Hela hans ansiktsuttryck talar för att han njuter av sina 5 minuters uppmärksamhet.
Att han dessutom tvingar med barn att vara med på bilden och få dom att se så förminskade ut och utlämnade.
Stackars barn, oavsett om man gått isär så bör man vara den vuxna och inte tala dåligt om den andra föräldern inför barnen dessutom.
Citera
2021-11-22, 21:35
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Det är sant som du skriver. Jag är ridsportintresserat och kan alla inom hopp som är på toppen. Hände för några år sen att i baren på hotellet efter tävlingen satt en ryttare. Jag kunde inte komma på vem han var. Jag skämdes när han sa sitt namn hahaha. Han hade ju inte hjälm på sig
Ja, både ock är lika knepigt.
Citera
2021-11-22, 21:36
Medlem
Nestor Xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nanla
Hela hans ansiktsuttryck talar för att han njuter av sina 5 minuters uppmärksamhet.
Att han dessutom tvingar med barn att vara med på bilden och få dom att se så förminskade ut och utlämnade.
Stackars barn, oavsett om man gått isär så bör man vara den vuxna och inte tala dåligt om den andra föräldern inför barnen dessutom.

Men det är inte denne man det gäller. Den bilden är på hennes förre man som bor i Polen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in