Citat:
Ursprungligen postat av
smokeonthewater
Varför skulle barnen W må dåligt av att se HD? HD har inte gjort dem något ont.
Menar du att de skäms över vad deras mamma gjort när de ser HD?
Har du ingen som helst inlevelseförmåga här?
HD är ju väldigt starkt förknippat med mordet på flera sätt.
- Oavsett om man tror att hon döljer något mer eller inte (helt oskyldig) så måste det ändå vara jobbigt att ständigt påminnas.
- HD har varit otroligt lojal mot SD och både ljugit i förhör och i rätten för att skydda honom. Även här kan man se detta på olika sätt, men det måste ändå kännas jobbigt då hon faktiskt har försökt skydda SD. Nu kan jag tänka mig att HD både har trott på SDs oskyldighet, iaf till en viss gräns, och blivit utsatt för hans lögner/gaslighting. Men hon har ändå på det vis hon har agerat, skyddat en mördare.
- HD har uttryckt obehagliga saker om Lena, bl a uttryckt att hon önskat henne död.
- HD har visat ett extremt obehagöligt beteende genom att återlogga Lenas avloggade cacher, då väldigt tidigt efter hennes död.
- HD har gått så långt att hon försökt plantera det "blodiga akrobatsexet" hos en vän, och även i rätten , vilket känns helt sjukt. Och även om det är "sjukt", dvs i den bemärkelsen att hon har varit såpass hjärntvättad av SD att hon tyckte att det var det hon måste göra, så finns det nog gränser även hos hjärntvättade kan jag tänka.
Nu vet jag att det finns flera olika fall där hjärntvättade männsikor begår fruktansvärda saker, så ibland är just det där något som jag har lite svårt att förstå.
Här är det lite svårt att avgöra hur HD funkar, även om hon verkar klara av sitt jobb mm. JS verkade tycka att HD var prcis som en kvinna som levde i ett kontrollerat förhållande, och han var ju väldigt nära henne.
Men oavsett, för Lenas anhöriga måste det här sticka i ögonen, även om de nu skulle kunna tänka att även HD har varit utsatt för SDs påverkan, precis som Lena.
- HD har så vitt jag vet aldrig sagt något som visat att hon önskat att hon inte hade gjort som hon gjort/sagt. Tänker att man kanske med tiden kan se att man gjort fel, och har önskat att man inte ljugit eller sagt/gjort olämpliga saker, när man vet att Lena dött under så hemska omständigheter.
HD har ju egna barn och borde tänka på att det är något fruktansvärt som hänt deras mamma. Hon kunde i förhör yttrat något om att hon önskat att hon aldrig hade sagt något/gjort som hon gjort.
Så även jag som både trott att HD kan vara helt oskyldig till mordet/anstiftan mm kan faktiskt se att för Lenas anhöriga skulle det verkligen kunna kännas jobbigt att HD bor där.