2021-11-21, 22:05
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saga.Lind
Ja Elsas husdröm känns som en blogg. Och Sofias nya pastabok innehåller så få recept…istället mängder av bl.a bloggiga bilder som man redan sett så många varianter av på hennes IG och blogg.
Sofia har för övrigt väldigt mycket reklamsamarbeten på sin blogg i förhållande till andra inlägg. Nu senast var det ett reklaminlägg, sedan ett enkelt inlägg om bl.a barnbord, och sedan idag kom ett reklaminlägg igen. Elsa gör så många blogginlägg så då känns det mer berättigat när det kommer reklaminlägg tycker jag och det känns som om samarbetena är i sådan minoritet då.
Håller med, Sofias blogg är otroligt innehållslös, känns som hon bara använder den för att tjäna pengar på massa samarbeten, och sen då och då skriver ngt krystat inlägg emellan för att låtsas ha en ”vanlig blogg”
Citera
2021-11-21, 22:28
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdlerSaddler
Kan inte svara för hennes arbetstakt eftersom jag inte följer Sofia mer än sporadiskt men är det inte ganska uppenbart att Elsa och Sofia gemensamt jobbar på en ny bok (gissar om mat och inredning) där de gjort nedslag hos deras egna ”Musor” ex Marie Louise Sjögren, Ellen Dixdotter, Klemmings ostron, Johanna Bradford mfl Projektet fotas av Mira vad det verkar?
Smart spanat. Tänkte först att det rörde sig om något rörligt, men nu när du säger det så måste det förstås vara en bok, annars hade såklart kamerateamet varit större än bara Mira.
Citera
2021-11-21, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RayOfLight
Smart spanat. Tänkte först att det rörde sig om något rörligt, men nu när du säger det så måste det förstås vara en bok, annars hade såklart kamerateamet varit större än bara Mira.

Jag gissar vidare att Elsa och Sofia har inspirerats mycket av den danska smyckesfamiljen Lynggaards kokbokskoncept som både bjuder på favoritrecept och detaljer runt måltiden liksom glimtar från familjemedlemmarnas olika hem. Fast de gör detta med Team Beiges Queen Bees. Men, jag kan mycket väl ha fel. 100% spekulation.

https://elsa.elle.se/familjen-lynggaard-slapper-kokbok/
Citera
2021-11-22, 06:39
Medlem
Citat:
Jag gissar vidare att Elsa och Sofia har inspirerats mycket av den danska smyckesfamiljen Lynggaards kokbokskoncept som både bjuder på favoritrecept och detaljer runt måltiden liksom glimtar från familjemedlemmarnas olika hem. Fast de gör detta med Team Beiges Queen Bees. Men, jag kan mycket väl ha fel. 100% spekulation.

https://elsa.elle.se/familjen-lynggaard-slapper-kokbok/

Känns som att du mycket väl skulle kunna ha rätt! Såklart måste de hämta inspiration från någon annan, har någon av dem någonsin gjort något eget?
Citera
2021-11-22, 06:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Håller med, Sofias blogg är otroligt innehållslös, känns som hon bara använder den för att tjäna pengar på massa samarbeten, och sen då och då skriver ngt krystat inlägg emellan för att låtsas ha en ”vanlig blogg”

Håller helt med om den känslan! Påminner om Johanna Bradfords blogg som jag slutat läsa för länge sedan. Bara hennes dyra inköp och länkar till sakerna.
Citera
2021-11-22, 07:44
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocky.horror
Håller helt med om den känslan! Påminner om Johanna Bradfords blogg som jag slutat läsa för länge sedan. Bara hennes dyra inköp och länkar till sakerna.
Ja exakt så!😳
Citera
2021-11-22, 10:35
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:

Du är säkert något på spåret. Men finns det verkligen en marknad för Elsas och Sofias version? Dessa beiga "inspiratörer" är väl redan sönderexponerade i både sina egna och andras kanaler?
Och de känns inte särskilt spännande att få lära känna närmare heller, i alla fall inte vad vi sett hittills.

Men boken blir säkert pitchad som en lyxigt förpackad julklapp vintern 2022.
Citera
2021-11-22, 10:43
Medlem
Citat:
Du är säkert något på spåret. Men finns det verkligen en marknad för Elsas och Sofias version? Dessa beiga "inspiratörer" är väl redan sönderexponerade i både sina egna och andras kanaler?
Och de känns inte särskilt spännande att få lära känna närmare heller, i alla fall inte vad vi sett hittills.

Nej jag förstår inte vem som köper deras böcker! De är ju som ni säger precis som deras bloggar, vill jag laga Sofias ofta väldigt simpla recept finns de online, vill jag än en gång läsa om Elsas cancer (vilket är hemskt såklary) och hur det drabbat och påverkat henne finns det gott om inlägg på bloggen. Antar att det är de stora fansen som köper böckerna.
Citera
2021-11-22, 11:14
Medlem
Sardinbruss avatar
Citat:

Tror att det finns ganska många som aldrig läser bloggar och att man därför kan köra samma material i flera kanaler.

Någon som dock förvånar mig är att bloggarna som tillhör något, som Elles gäng, verkar vara så väldigt självständiga trots att de bloggar för ett annat varumärke. De maler på med samma år efter år istället för att få lite coachning från arbetsgivaren som rimligen vill ha en viss nivå på folket under vingarna. Tänker bland annat på Kakans blogg som är så jävla oengagerad och full av stavfel, varför accepterar Elle en så låg nivå av sin representant? Lite samma sak här där det finns ett par bloggare med exakt samma smak och livsstil, de äter ju upp varandras marknader.
Citera
2021-11-22, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rocky.horror
”..vill jag laga Sofias ofta väldigt simpla recept finns de online..”.

Simpla? What? Jag tycker tvärtom att många av kakrecepten känns rätt bökiga. Typ baka min enkla karamelliserade italienska kokosmarängpaj med dulcheleche som efter 18 moment ska toppas med lövtunna ananasskivor, gärna i skruvad spiralform och glöm inte att bränna av marängen med gasolbrännare och servera helst kakan ljummen…
Citera
2021-11-22, 12:34
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Simpla? What? Jag tycker tvärtom att många av kakrecepten känns rätt bökiga. Typ baka min enkla karamelliserade italienska kokosmarängpaj med dulcheleche som efter 18 moment ska toppas med lövtunna ananasskivor, gärna i skruvad spiralform och glöm inte att bränna av marängen med gasolbrännare och servera helst kakan ljummen…
😂
Citera
2021-11-22, 12:38
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sardinbrus
Tror att det finns ganska många som aldrig läser bloggar och att man därför kan köra samma material i flera kanaler.

Någon som dock förvånar mig är att bloggarna som tillhör något, som Elles gäng, verkar vara så väldigt självständiga trots att de bloggar för ett annat varumärke. De maler på med samma år efter år istället för att få lite coachning från arbetsgivaren som rimligen vill ha en viss nivå på folket under vingarna. Tänker bland annat på Kakans blogg som är så jävla oengagerad och full av stavfel, varför accepterar Elle en så låg nivå av sin representant? Lite samma sak här där det finns ett par bloggare med exakt samma smak och livsstil, de äter ju upp varandras marknader.
Håller med! Detta har jag funderat mkt på själv, finns det liksom inga krav från Elle alls? Tänker på tex antal inlägg/vecka, och givetvis innehållet då också?
En annan sak som slog mig extra tydligt idag är hur både Elsa och Sofia behandlar sina bloggar och läsare som om alla läser bägge deras bloggar! Alltså att de ofta skriver inlägg som kompletterar lr på ngt sätt kopplar till den andres blogg. Helt galet med senaste inlägget på Sofias blogg där hon skriver att hon har haft besök av familjen Billgren-dewolfe, med Lynn och Nikita, för att sedan skriva att Nikita norpade åt sig rester i köket i smyg, utan att någonstans i inlägget nämna att Nikita är en hund😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in