2021-11-21, 21:54
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Varför det är synd om mannen som tagit henne av daga eller exet i polen bara för att han påminds är det nog bara du som tycker.

När har jag uttryckt att det är synd om mannen som tog henne av daga? Vi vet dessutom inte ens om det är fråga om mord? Hört talas om vållande till annans död? Dråp?

Jag har dock förgäves försökt påpeka att maken verkar också ha blivit slagen och kränkt utifrån tidigare info i tråden?

Du och vissa andra skribenter är ju bara intresserade av att leka Sherlock Holmes trots att ni inte vet ett skvatt mer än att hon är hittad. Snart så kravlar ni väl runt i leran i området där kroppen återfanns i er iver att posta inlägg.

Och exmaken Piotr i Polen borde ni kanske bry er mer om, mår han dåligt över det som hänt så påverkar det barnen.

Men det har kanske inte DU tänkt på?
Citera
2021-11-21, 21:57
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Polisen var förtegen men Bs mobil gav Oxie bredvid vägen 101 som senast kända plats.
Bör väl vara den där golfbanan? Sedan stängdes alltså mobilen av.
Citera
2021-11-21, 22:02
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Är inte det rätt märkligt att Cezary sitter häktad nu som misstänkt för B:s död samtidigt som Piotr har blivit brutalt påmind om gamla tiders svek?

Nä, det är inte ett dugg märkligt att Cezary sitter häktad misstänkt för B:s död, det är fullkomligt logiskt. Efter två månader som huvudmisstänkt har han lett polisen till hennes kvarlevor. Om det är mord eller dråp får FUP och rättssystemet utvisa.
Citera
2021-11-21, 22:30
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
När har jag uttryckt att det är synd om mannen som tog henne av daga?

Tja, var och varannan sida. Bara här är 6 exempel när du hänvisar till honom som "stackars maken". Attributet stackars brukar användas för att uttrycka att man tycker synd om någon. Citerar dig från ett av exemplen:

"Det är väl maken som verkar vara den utsatta parten här? Inte den försvunna kvinnan. Stackars man."

(FB) Malmö 2021-09-25: Misstänkt människorov, Beata Ratzman hittad avliden 2021-11-20

(FB) Malmö 2021-09-25: Misstänkt människorov, Beata Ratzman hittad avliden 2021-11-20

...

Citat:
Du och vissa andra skribenter är ju bara intresserade av att leka Sherlock Holmes trots att ni inte vet ett skvatt mer än att hon är hittad. Snart så kravlar ni väl runt i leran i området där kroppen återfanns i er iver att posta inlägg.

...sa mannen som redan har väl över 500 inlägg i tråden.

Vi vet förresten betydligt mer än att hon är hittad. Till och med du påstår dig ju veta mer än så, Sherlock. Nu låter du bara desperat. Ska vi hårddra det så vet vi väl egentligen inte att hon är hittad, hon är ju inte officiellt identifierad än.
Citera
2021-11-21, 23:07
Medlem
Zicksacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Kl@udi@ Elzbiet@ Kuj@w@ 22 år står som skriven hos R@f@l. Jag hittar ingen Facebooksida för henne.

Någon mer info vem denna kvinnan och varför hon bodde där?
Citera
2021-11-21, 23:24
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Bara här är 6 exempel när du hänvisar till honom som "stackars maken". Attributet stackars brukar användas för att uttrycka att man tycker synd om någon. Citerar dig från ett av exemplen

Tack för att du letade i tråden men jag tänkte på de här 6 EXEMPLEN när jag tyckte synd om maken.

Om du undrar över något mer apropå "stackars" så ska jag gärna ge svar på tal 😎

Citat:
Vi vet förresten betydligt mer än att hon är hittad.

Du tänkte kanske på inläggen ovan? Eller vad är det du pratar om? Vad vet du om det aktuella fallet som inte vi andra vet?

Citat:
Ska vi hårddra det så vet vi väl egentligen inte att hon är hittad, hon är ju inte officiellt identifierad än.

Precis, det var det jag ville komma fram till. Du och några till vill gärna framstå som kriminologer och GW:s arvtagare men det hela faller platt till marken men jag vill ta upp en sak till.

Gammelmor i Polen var i början övertygad om att dottern var i livet när hon spekulerade, när jag spekulerade fick jag kritik och får det fortfarande.

Förklara det om du kan 😎
Citera
2021-11-21, 23:34
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Udaretostay
Ni får tänka som en gärningsman ifall ni vill hitta henne. Ni kör mot skogen från Oxie , typ mot Svedala, och när ni ser att det ser tomt ut på människor typ skogsområde så letar ni. 1000 % att ni hittar henne då. Mina tankar är hos henne och hennes familj. Hoppas hon hittas välbehållen vilket jag tvekar på. 😔men ni som läser detta, ta mina ord och gör som jag sagt så hittas hon.

Går igenom gamla inlägg och konstaterar att du var spot on.
Citera
2021-11-21, 23:51
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Nä, det är inte ett dugg märkligt att Cezary sitter häktad misstänkt för B:s död, det är fullkomligt logiskt. Efter två månader som huvudmisstänkt har han lett polisen till hennes kvarlevor. Om det är mord eller dråp får FUP och rättssystemet utvisa.

Du missförstod mig i din iver att posta, jag avsåg att det är märkligt om B nu övergav stackars Piotr och barnen för Cezarys skull?

Man kan väl nästan säga att ödet kom ikapp?

En annan sak som går att diskutera är ett tidigare inlägg av Barby där denne skrev att B blev tydligen beordrad av en domstol i Polen att ta hand om två av sina barn och Piotr tog samtidigt hand om de andra två, låter inte det rätt märkligt att en mor ska behöva bli beordrad att ta hand om sina egna barn?

Du som tydligen vet allt SmurfStorm , stämmer skribenten Barbys påstående vad gäller detta?
Citera
2021-11-21, 23:52
Medlem
Citat:
Tack men exmannen Piotr och barnen blev fortfarande övergivna av henne och vi kan nu se facit av hur hennes flykt till Sverige slutade. Allt slutade i en katastrof.

Du är kanske en förespråkare av att människor låter bli att berätta hur illa vissa mödrar betett sig när de dumpade familjen men i ett sånt här fall är det viktigt att alla fakta kommer fram eftersom det ger en helhetsbild av de inblandade.

Piotr är med andra fullt trovärdig och det finns ingen anledning att betvivla detta, du ger dessutom uttryck för en mansfientlig syn när du yrar om "mannens fördel", menar du på fullt allvar att tala sanning är könsbundet? 😎

Övergivna blev dom absolut inte, hon lämnade relationen på det sättet för att hon mest troligt såg det som enda utvägen.
Hon kom hit för ett bättre liv åt sig själv och barnen.
Hade polska domstolen sett henne som en hemsk mamma med dåliga intentioner så hade hon aldrig fått ta med sig 2 av barnen till Sverige och om Piotr såg henne som en sådan hemsk mor så varför kämpande han inte för barnen?
Du vet absolut ingenting om hur tankesättet är i Polen bland människor på landsbygden.
Jag tror på trovärdiga källor inte sårade personer som bara vill hämnas och talar illa om sitt ex som lämnat och i detta fallet råkar det gälla män.
Och i denna tråd råkar du också vara en sårad man med dålig kvinnosyn dessutom.
Citera
2021-11-22, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Ska ju enligt uppgift i tråden vara ganska snårig mark. Han borde väl ha fått en massa rispor på ex händerna? Han greps ju bara några timmar senare.

Har inte sett några uppgifter om hur C var klädd, men många av mina hantverkarbekanta går knappt till badrummet utan tumstock, skruvmejsel och handskar i fickan...
Citera
2021-11-22, 00:28
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nanla
Övergivna blev dom absolut inte, hon lämnade relationen på det sättet för att hon mest troligt såg det som enda utvägen.
Hon kom hit för ett bättre liv åt sig själv och barnen.
Hade polska domstolen sett henne som en hemsk mamma med dåliga intentioner så hade hon aldrig fått ta med sig 2 av barnen till Sverige och om Piotr såg henne som en sådan hemsk mor så varför kämpande han inte för barnen?

Tack men jag föreslår att du läser detta inlägg.

Intressant läsning, eller hur? 😎

Citat:
Du vet absolut ingenting om hur tankesättet är i Polen bland människor på landsbygden. .

Hur vet du det? Piotr verkar förövrigt vara en sympatisk person som hamnade mitt i en mardröm, ingen kan väl förebrå honom för att han berättade vad exet gjorde?

Citat:
Jag tror på trovärdiga källor inte sårade personer som bara vill hämnas och talar illa om sitt ex som lämnat och i detta fallet råkar det gälla män..

Men varför tror du att Piotr av alla människor ville hämnas efter hela 8 år? Att älta brukar dessutom vara en kvinnosjukdom. Piotr är man.

Citera
2021-11-22, 00:29
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Tack för att du letade i tråden men jag tänkte på de här 6 EXEMPLEN när jag tyckte synd om maken.

Ah butiksbiträdet som inte kan bestämma sig om han är bra eller dålig på svenska och som så påpassligt blev bästis med Cezary en vecka innan Beatas försvinnande? Men nu handlade ju min sökinsats om att du påstod att du INTE tyckte synd om maken, men det gör du alltså säger du nu.

Citat:
Vad vet du om det aktuella fallet som inte vi andra vet?

Hänger du inte med på något du själv skriver? Du sa att vi inte vet någonting alls om fallet och jag svarade att det inte är sant, inte att jag vet något som ingen annan vet. Yrtroll.

Citat:
Gammelmor i Polen var i början övertygad om att dottern var i livet när hon spekulerade, när jag spekulerade fick jag kritik och får det fortfarande. Förklara det om du kan 😎

Det här har jag och flera andra skribenter svarat dig på redan. Du fick kritik för att du smutskastade ett potentiellt offer och fortsätter smutskasta ett numera bekräftat offer. Du var på inget sätt unik i att tro att hon kunde hålla sig undan frivilligt, men du ger dig ju inte där, du måste kräkas din kvinnohatande skit över dina hypoteser - DÄRFÖR kritiseras du. Och för att du är otroligt trögfattad och vansinnigt repetitiv. Hur många användare här måste förklara det för dig? Men med dina tydliga psykopatiska drag så kommer du nu att svara med att byta ämne, anklaga alla andra för det du gör och strössla med halmgubbar och whataboutism. Go.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in