2021-11-21, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han lade henne inte direkt på stigen/leden. Flanörer och hundägare etc går inte ut i bushen om det finns nån sorts led att följa. Det är inte nån liten dunge, utan en rejäl lövskog. Kan tänka också att CR kikade runt innan han plockade ur henne ur bilen. Men visst, helt klart kan man ha otur. Han hade tur. Hon låg där oupptäckt i två månader nästan.
Har legat ännu om han orkar stå emot pressen
Citera
2021-11-21, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaduvente
Alltså själva dumpningsplatsen ligger ju inte alls i närheten av Bokskogens centra där det är folk café och vandringsleder. Den ligger ju typ 1 min från Bara. Dumpningsplatsen ligger ju 1 min från Svedala om man kör 108an i riktning mot Staffanstorp. Det är liksom inte dit folk åker (om det ens kallas Bokskogen där hon hittats)
Riktigt. Fyndplatsen ligger på andra sidan sjön och även om där också finns folk, så är det avsides från Torups slott räknat och där Bokskogens turisstråk ligger. Slutet av sept är det folkromt på kvällarna t o m där.
Citera
2021-11-21, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det är sant, fyndplatsen ligger söder om ridgymnasiet.

Kör man bil från Oxie till Bökeberg kan man komma fram till väg 108 där fyndplatsen ligger.

Ja jag vet. Ville bara förtydliga det ifall folk tror att det är nära Bokskogens rekreationsområde. Vilket det inte är.
Citera
2021-11-21, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Säkert att han jobbade svart. Han var kakelsättare. Med omsättning på ca.700 tusen om man räknar 700 kr per timme då skulle han ha jobbat 3-4 månader om året.
Det är mycket svart jobb i den branschen

Du får räkna av momsen. Omsättningen är ex moms.
Citera
2021-11-21, 20:48
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han lade henne inte direkt på stigen/leden. Flanörer och hundägare etc går inte ut i bushen om det finns nån sorts led att följa. Det är inte nån liten dunge, utan en rejäl lövskog. Kan tänka också att CR kikade runt innan han plockade ur henne ur bilen. Men visst, helt klart kan man ha otur. Han hade tur. Hon låg där oupptäckt i två månader nästan.
Ha,ha! Nej, självklart inte. Men jag förmodar att han stannade vid vägkanten och inte körde ända ut i spenaten
Citera
2021-11-21, 20:51
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ja jag vet. Ville bara förtydliga det ifall folk tror att det är nära Bokskogens rekreationsområde. Vilket det inte är.
Jag känner mig träffad. Tolkade tydligen fel. Tack för klargörandet.
Citera
2021-11-21, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Ha,ha! Nej, självklart inte. Men jag förmodar att han stannade vid vägkanten och inte körde ända ut i spenaten

Man ser på bilder att polisens tekniker har en bil parkerad precis vid fyndplatsen ca 50m in i hagen så omöjligt är det nog inte att köra där. Han kanske inte behövt släpa henne alls.
Citera
2021-11-21, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jag känner mig träffad. Tolkade tydligen fel. Tack för klargörandet.

Det var nog ett par st som diskuterade det. Ingen aning. Ville bara förtydliga.
Citera
2021-11-21, 20:58
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm

Om Cezary var anledningen och fanns i kulisserna i hennes flykt som du säger, då är väl han lika skyldig till att de stackars barnen förlorade sin mor 2013? I så fall visste han ju att han stal modern från barnen. Kan han ha en psykopatisk personlighet så han hade lätt att locka henne till Sverige?

Tack men jag tror inte att Cezary behövde locka med så mycket mer förutom ett nytt liv i Malmö? Det krävs nog knappast en psykopat för detta.

Den stackars Piotr kan om denna teori stämmer kanske ha blivit blåst av både Cezary och B som då i ett gemensamt upplägg planerade hennes flykt från honom? Låter inte det rimligt? Varför skulle en småbarnsmor överge make och barn om det inte vore för en annan man?

Men om vi hoppar fram i tiden.

Är inte det rätt märkligt att Cezary sitter häktad nu som misstänkt för B:s död samtidigt som Piotr har blivit brutalt påmind om gamla tiders svek?
Citera
2021-11-21, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Tack men jag tror inte att Cezary behövde locka med så mycket mer förutom ett nytt liv i Malmö? Det krävs nog knappast en psykopat för detta.

Den stackars Piotr kan om denna teori stämmer kanske ha blivit blåst av både Cezary och B som då i ett gemensamt upplägg planerade hennes flykt från honom? Låter inte det rimligt? Varför skulle en småbarnsmor överge make och barn om det inte vore för en annan man?

Men om vi hoppar fram i tiden.

Är inte det rätt märkligt att Cezary sitter häktad nu som misstänkt för B:s död samtidigt som Piotr har blivit brutalt påmind om gamla tiders svek?

Det är synd om barnen som förlorat sin mamma vilket du verkar strunta helt i, med tanke på all skit du skriver om henne.
Varför det är synd om mannen som tagit henne av daga eller exet i polen bara för att han påminds är det nog bara du som tycker.
Citera
2021-11-21, 21:36
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Fast visst var det även att polisen gjorde fynd i Oxie, att Bs mobil gav senast kända plats där och att tidiga vittnen tror sig sett B och C tillsammans där den kvällen?

Polisen var förtegen men Bs mobil gav Oxie bredvid vägen 101 som senast kända plats.
Citera
2021-11-21, 21:41
Medlem
sybels avatar
Citat:
Man ser på bilder att polisens tekniker har en bil parkerad precis vid fyndplatsen ca 50m in i hagen så omöjligt är det nog inte att köra där. Han kanske inte behövt släpa henne alls.
Om det är så borde där finnas spår av terrängkörning på däcken. Med jordanalys är han då tämligen rökt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in