2021-11-21, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -AEI
Äntligen hittades hon. Antar att kadavret inte var trevligt att se haha
Förlåt om jag är petig, men ordet kadaver använder man om djur. Kvarlevor heter det om det är människa. Känns lite konstigt att kalla Beatas kvarlevor för kadaver.
Citera
2021-11-21, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Lite info från polska media.
Google Translate!

https://www-fakt-pl.translate.goog/wydarzenia/swiat/beata-ratzman-zagniecie-szwedzka-policja-odkryla-cialo-150-km-od-malmo/hyzvnlz?_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=sv&_x_tr_hl=sv&_x_t r_pto=nui

Lite bilder oxo

https://imgur.com/a/d2Q2czB

Ok, som du ser tidigare så visste jag inte vilka vi pratade om.
De är inte någon ifrån Sverige?
Citera
2021-11-21, 01:07
Medlem
Vad gjorde denna unga kvinnan med den gamla gubben?
Har hon två tvillingpojkar? Hur gamla då? Tidigare äktenskap? Lillen från mördaren då? 7år?
Citera
2021-11-21, 01:07
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ribba-in
Jag ska ärligt säga att jag vet inte ens vilka vi pratar om... Jag skriver bara ur "hur det fungerar"...
Personerna får vara vilka de är men ingen skall behöva dö.. Då har någon tappat greppet om verkligheten och tror man kan göra vad som helst utan att en motreaktion sker.

Du har absolut rätt.
Det finns ingen ursäkt för våld.
Är hon jävlig då kan man antigen packa väskor och dra eller ta henne till terapeut.
Citera
2021-11-21, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaxxBlaster
Det finns väl bara ett svar på frågan om han nu dödat henne och det är att han handlat i ren ilska. Om det är planerat så är det högst över några dagar innan han hunnit ta sitt förnuft till fånga. Någon som är i sina sinnes fulla bruk inser att man kommer åka fast för detta och fattar att det inte är värt det. Sannolikt handlar det om en djupt egocentrisk person som inte tål att bli lämnad och tar till våld, även om det inte va meningen att döda henne.

Precis... Har han hunnit fundera över vad han skulle göra eller fick han en blackout?
Om han haft tid att tänka över ilska så är nog sista helt uteslutet.... Då lugnar man ner sig och tänker logiskt!! Man dödar inte någon då...
Citera
2021-11-21, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Du har absolut rätt.
Det finns ingen ursäkt för våld.
Är hon jävlig då kan man antigen packa väskor och dra eller ta henne till terapeut.

Tack, nä våld är inte lösning!
Det finns rättshjälp om man är utsatt, de flesta privata men helst företags försäkringar har det...
Har nyttjat den själv... Kostade mig 20% av totala kostnaden för att trycka ner min FD i halsen..
Hon förlorade.
Citera
2021-11-21, 01:19
Medlem
Med allt jag skrivit så tror jag inte det handlar om pengar.
Det har troligen att göra om svartsjuka, att bli lämnad och att någon annan skall inte få vara med dig. (offret). Barnen hoppas jag inte varit närvarande på ngt sätt någon gång...
Tids nog kanske sanningen kommer fram.
Senast redigerad av Ribba-in 2021-11-21 kl. 01:22.
Citera
2021-11-21, 01:23
Medlem
Citat:
Vet du ngt om dagar eller så som de inte bott tillsammans?
Ett "möte" för att prata eller överlämna ngt kan ju ske.
Då är mordet absolut planerat eller i alla fall en tanke som misstänkt tänkt sig kunna göra.
Det är inte något i stunden eller försvar...
Jag kanske inte förstår dig rätt här, men du undrar om min egen teori eller? Jag tror att han velat hämnas (för att hon lämnat honom och han tappat all kontroll) och sen ångrat sig när han väl hämnats (använt våld som resulterade i hennes död). Om han menade att döda henne eller inte är jag osäker på.
Citera
2021-11-21, 01:23
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Är du tappad? Det är en TEORI. Inget annat.

Du kan väl själva tänka dig in ett i ett möjligt scenario där en person råkar avlida pga en olyckshändelse i samband med bråk, tror du den ansvarige springer iväg till polisen det första han gör?

Presentera en egen teori då så får vi se hur kapabel du är att snickra ihop egna hypoteser? Du kan ju inte bara gnälla på andra skribenter?

Hur tror du det hela gick till?
Vad sägs om följande teori?

Cezary och Beata, ett älskande par som äntligen försonats, går en romantisk promenad genom parken.
De stannar vid en damm, Beta tar av sig strumpor och skor, går ut i vattnet, för att svalka sina liljevita fötter.
Men den våghalsiga kvinnan halkar på de hala bottenstenarna, ramlar och slår sig, hon reser sig upp men halkar och slår sig igen och igen och igen och igen och igen, ända tills hon sorgligt nog avlider.

Chockad ser hennes käre make detta hända, utan att hinna ingripa.
Föreställ dig hans stora sorg! Från högsta lycka till djupaste förtvivlan på ett ögonblick!
Han sitter länge handlingsförmanad vid henne sida, men kommer så att tänka på ett vackert naturområde, nära Svedala, där skall hon få vila!

Han för hennes stoft till sista vilan, gräver en grav, där lägger han ned henne täckt med rosenblad.
Sedan stensätter han den och planterar den med vilda blommor.
Här skall du få sova min älskade! Vaggad till söms av vindens sus och surret från nektartörstiga humlor och bin.
Jag kan dock ännu inte få lägga mig vid din sida, måste ta hand om våra barn.
Farväl och på återseende!
Senast redigerad av Knut-Anne 2021-11-21 kl. 01:34.
Citera
2021-11-21, 01:24
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Japp, därför dödar man någon! Man anmäler inte till någon? Bra ursäkt....
Hon var så dum?
Har själv varit i sitsen där kvinnan tömde alla konton och drog.
Hon lever fortfarande och tingsrätten fick lösa det....

Nej man dödar inte någon för att den personen försöker blåsa en men man blåser inte heller sitt egna barns pappa. I slutändan blir ju barnet lidande?

Jag vet inte om skribenten Barby talar sanning om sin postade information om den häktade maken det lär nog framgå av kommande FUP?

(FB) Malmö 2021-09-25: Misstänkt människorov, Beata Ratzman hittad avliden 2021-11-20
Citera
2021-11-21, 01:29
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Undrar förresten vad exmaken Piotr har för åsikt om det här dramat? Han är ensam förälder nu till 4 barn.

Har trådens polsktalande skribenter sett något i polsk press? Svårt språk det där så tolk behövs. Google translate är inte det optimala just nu.
Citera
2021-11-21, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaxxBlaster
Jag kanske inte förstår dig rätt här, men du undrar om min egen teori eller? Jag tror att han velat hämnas (för att hon lämnat honom och han tappat all kontroll) och sen ångrat sig när han väl hämnats (använt våld som resulterade i hennes död). Om han menade att döda henne eller inte är jag osäker på.

Nej jag undrade om du hade någon fakta till det. Allt över 1 dag betyder att han hunnit tänka över situation och inte agerat i affekt.
Om möte sedan sker och hon blir dödad så är det en tanke han har haft....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in