2021-11-21, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Fråga på din bank om säkerhet med ditt konto

Är du helt dum?
Du skriver på att du är personligt ansvarig för kod och bankid!
Lämnar du ut det till någon annan så är banken inte ansvarig!
Varför skall jag fråga en bank om det?
Det är för sjutton det mest basala en person bör veta när man klickar eller skriver under ngt.

Hur dum vill du se ut! fortsätt bara...
Citera
2021-11-21, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Pengar!

Jo så kan vara men det var ju inte frågeställningen!
Varför döda och inte göra det rättsligt, då hade ingen dött...
Citera
2021-11-21, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaxxBlaster
Han kunde väl inte kontrollera sina känslor eller eventuellt psykopat/sociopat eller narcissist. Man har ju hört att många mord skett pga. "Kan jag inte ha henne så ska ingen", mord i ren ilska för att de bara kan tänka ifrån sitt eget perspektiv och inte tål att bli lämnade. Riktigt hemskt men det har hänt många gånger runt om i världen

Är ju inte förlåtande på ngt sätt.
Jag blev arg så jag slog ihjäl någon... Opps jag var nog lite sinnesförvirrad just då!
Ge mig 2 år på psyk så är jag ok igen?
Citera
2021-11-21, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ribba-in
Jo så kan vara men det var ju inte frågeställningen!
Varför döda och inte göra det rättsligt, då hade ingen dött...
Det finns väl bara ett svar på frågan om han nu dödat henne och det är att han handlat i ren ilska. Om det är planerat så är det högst över några dagar innan han hunnit ta sitt förnuft till fånga. Någon som är i sina sinnes fulla bruk inser att man kommer åka fast för detta och fattar att det inte är värt det. Sannolikt handlar det om en djupt egocentrisk person som inte tål att bli lämnad och tar till våld, även om det inte va meningen att döda henne.
Citera
2021-11-21, 00:55
Medlem
Citat:
Det finns väl bara ett svar på frågan om han nu dödat henne och det är att han handlat i ren ilska. Om det är planerat så är det högst över några dagar innan han hunnit ta sitt förnuft till fånga. Någon som är i sina sinnes fulla bruk i ser att man kommer åka fast för detta och fattar att det inte är värt det. Sannolikt handlar det om en djupt egocentrisk person som inte tål att bli lämnad och tar till våld, även om det inte va meningen att döda henne.

Vet du ngt om dagar eller så som de inte bott tillsammans?
Ett "möte" för att prata eller överlämna ngt kan ju ske.
Då är mordet absolut planerat eller i alla fall en tanke som misstänkt tänkt sig kunna göra.
Det är inte något i stunden eller försvar...
Citera
2021-11-21, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ribba-in
Är ju inte förlåtande på ngt sätt.
Jag blev arg så jag slog ihjäl någon... Opps jag var nog lite sinnesförvirrad just då!
Ge mig 2 år på psyk så är jag ok igen?
Det är mycket möjligt att han försöker sig på något sådant, men jag hoppas verkligen inte det går igenom. Han kan ju ha upplevt att han varit i en dimma av ilska och agerat utifrån det och ångrat sig men det kommer han inte fy psyke för. Så eventuellt så kommer han spela att han blivit knäpp och fått psykos osv.
Citera
2021-11-21, 00:58
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Det där med pengarna är antagligen enbart en trådsanning. Cezary har inte tackat nej till svarta pengar förr. Sedan kanske de hade ett gemensamt konto.

Kan flika in, här, om nämnda bilder på en "blodig" skadad Cezary att han förr sett både blåslagen och annat ut efter suparkvällar med sina råbarkade baltiska kumpaner.

Han hotade henne att se till att soc tar barnen ifrån henne. Kan bli att han speciellt spred olika rykten. Pratade med obekanta som den där Barby och snackade skit, visade bildr, filmer. Likaså med konton. Hans son pratade om det i tv programmet. Sonen påstod även att C var jättesnäll och köpte jämt nya bilar till Beata. Haha. Vilka bilar de hade det vet vi väl. C var även ägare till ett mycket framgångsrik företag enligt sonen...
Totalt opålitligt.
Citera
2021-11-21, 00:58
Medlem
Citat:
Det är mycket möjligt att han försöker sig på något sådant, men jag hoppas verkligen inte det går igenom. Han kan ju ha upplevt att han varit i en dimma av ilska och agerat utifrån det och ångrat sig men det kommer han inte fy psyke för. Så eventuellt så kommer han spela att han blivit knäpp och fått psykos osv.

Tyvärr så gör många så i dag.. o rätten tror dem!
Vård istället för straff...
Citera
2021-11-21, 00:59
Medlem
meiis avatar
Fattar inte hur tidningarna kan skriva att det är hon som är funnen avliden när personen i fråga inte är identifierad? 🙄
Citera
2021-11-21, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Oaktsamhet kan vara svårt att hävda om hon blir avsläppt i Oxie och hittas i Svedala. Det skulle ju vara om hon blev avsläppt vid ridskolan och inte i Oxie som vi trott för att det var sista mobilsignalen.
Man kan väll dömas föt vållande (oaktsamt) men sedan flyttat kroppen? Eller vad menar du
Citera
2021-11-21, 01:00
Medlem
Fibonaccitals avatar
Lite info från polska media.
Google Translate!

https://www-fakt-pl.translate.goog/wydarzenia/swiat/beata-ratzman-zagniecie-szwedzka-policja-odkryla-cialo-150-km-od-malmo/hyzvnlz?_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=sv&_x_tr_hl=sv&_x_t r_pto=nui

Lite bilder oxo

https://imgur.com/a/d2Q2czB
Citera
2021-11-21, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Han hotade henne att se till att soc tar barnen ifrån henne. Kan bli att han speciellt spred olika rykten. Pratade med obekanta som den där Barby och snackade skit, visade bildr, filmer. Likaså med konton. Hans son pratade om det i tv programmet. Sonen påstod även att C var jättesnäll och köpte jämt nya bilar till Beata. Haha. Vilka bilar de hade det vet vi väl. C var även ägare till ett mycket framgångsrik företag enligt sonen...
Totalt opålitligt.

Jag ska ärligt säga att jag vet inte ens vilka vi pratar om... Jag skriver bara ur "hur det fungerar"...
Personerna får vara vilka de är men ingen skall behöva dö.. Då har någon tappat greppet om verkligheten och tror man kan göra vad som helst utan att en motreaktion sker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in