2021-11-20, 19:53
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Händelserik lördag i Premier League. Två stycken 3-3 matcher, med Newcastle Brentford som den mer intressanta då Newcastle då alltjämnt står kvar på 0 segrar. Ingen Howe på bänken på grund av Covid. Man undrar vart fan Newcatle ska plocka sina segrar någonstans. Nästa helg väntar Arsenal borta liksom. Sen efter det Burnley och Nowich. Där måste segern komma annars kan vi räkna bort dom redan i December.

Man får hoppas på ny tränare effekten. Likt Villa och Norwich som båda vann med sina nya coacher.

Men mest intresse såklart kring det stora sorgebarnet Man united. Började följa Engelsk fotboll först 04, så har inte lika mycket erfarenhet som andra men har ärligt talat aldrig sett laget sämre. Känns som man måste gå tillbaka antingen till innan Fergie, eller just efter att han tilträtt för att hitta ett sämre Man united. Visst det var mer toxic undr Mourinho sista tid men på planen var det aldrig lika illa. Man var totalt utspelade av 17 placerade Watford i första halvlek. Laget såg helt out of place ut.

Mest komiska i matchen var dock Maguire. Älskar hur han försöker, med bollen, som ensam försvarare SPRINGA ifrån sin motståndare. Misslyckas självklart totalt. Grejen är att det inte var någon speedkula han var emot heller utan Cleverley, om jag såg rätt. Killen verkar inte ens själv ha någon uppfattning om hur uel han är. Men kanke svårt när man har en tränare som HIGHFIVAR en efter ett sådant ingripande. Herregud vilken cirkus.

Ännu ett klipp till Hönsgård Maguires highlight-reel på YouTube ...

Ja, en så rutinerad spelare. Landslagsspelare! Helt oattackerad, och med gott om tid att slå en passning ut till ytterbacken, får han för sig att i slow-motion driva bollen framåt medan forward går in i press.

Kan De Gea endast ta straffsparkar? Karln tycks vara en schweizerost i alla andra sammanhang.

Är det inte många väldigt ensidiga, odisciplinerade och efter bäst före-spelare i United numera? Till skillnad från i, till exempel, Bayern München, där alla är mångsidiga med stora verktygslådor.

Spetskvalitet i vissa moment, visst! Men i alla andra situationer då ... ?

Troligen inte Oles fel. Man har under lång tid värvat mittenlagsspelare.

Kommer det verkligen lyfta med Zidane? Skaffa hellre en duglig värvningsansvarig.
Citera
2021-11-20, 20:00
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Haha. När var Essien underskattad? Kan minnas att Arsenal, Man United, Madrid och Inter var alla intresserade av Essien innan han gick till Chelski FC.

Läs mitt inlägg så förstår du. Han spelade med Lampard vilket gjorde att han inte fick lika mycket cred då Lampard var boss på mittfältet.
Citera
2021-11-20, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Maguire ännu en gång en av de sämst betygsatta spelarna när man läser Engelsk media.

Så sa Ole om traktorn innan matchen.

Och detta sa Ole om hans lag innan matchen. Clueless.

Jo jag vet, Daily mail, men deras story är att United ska ha ett extrainsatt möte nu efter förlusten för att diskutera Oles framtid. Kan 1-4 mot Watford ha varit droppen? Det hade ju varit typiskt om dom sparkar honom både efter att Contes landat jobb i Spurs och direkt efter att upphållet är över.
Ja sparken får han nog.

In med Zidane.
Citera
2021-11-20, 20:08
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Fair enough. Och i ärlighetens namn så ska det väl tilläggas att vi har alltid haft det kämpigt mot Liverpool på Anfield. Men jag tror att det blir en jämnspelad match, där ingen av lagen kommer att sticka ut. Tror det är 0% chans för att Liverpool kommer vinna med tex 3-0 och köra över oss.

Flashbacks egna orakel slår till igen.
Citera
2021-11-20, 20:11
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Vi får väl se om du/ni är lika kaxiga och lika självsäkra om drygt fem timmar.. Har du glömt bort att skiljer hela 2p mellan Liverpool och Arsenal?

COYG

Det skiljer nu 5p, 6cl titlar och 6 ligatitlar.

Att du ens har luft är för mig en gåta efter att ha gjort bort sig så mkt som det går ..

Klopp har 7 skador i A-truppen och luftar spelare mot er, ni är en banterklubb.
Citera
2021-11-20, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Det skiljer nu 5p, 6cl titlar och 6 ligatitlar.

Att du ens har luft är för mig en gåta efter att ha gjort bort sig så mkt som det går ..

Klopp har 7 skador i A-truppen och luftar spelare mot er, ni är en banterklubb.
Nej.
Arsenal.är en legendarisk klubb med 1 titel i cupvinnarcupen.
Citera
2021-11-20, 20:16
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Blev som väntat 3p för oss vs Watford. Detta är lag som The Gunners bara ska vinna över, oberoende av vad. Är ren njutning för ögat att se spelare som Ramsdale, Tierney, White, Ödegaard, ESR, Saka Laca & Auba bära den vackra Gunners-tröjan om dagen. Nu så är vi alltså obesegrade i 8 raka ligamatcher, nu så ligger vi 6p bakom serieledaren Chelsea, och 2p bakom Liverpool. Inte så illa för ett ”bottenlag som kommer ramla ur” eller en klubb som är ett ”mittenlag som bäst” Lol. Precis som jag skrev innan säsongen, så kommer Arsenal att knipa 4:e platsen. Enda hotet som kan stoppas från att hamna topp 4 är West Ham, och oss själv förstås.

Nästa match mot Liverpool på Anfield blir givetvis tuff, men efter att ha sett Liverpool mot WHU, så är jag inte alls orolig.

We Are The Arsenal !!

Citat:
Hehe. Nej, absolut inte. Liverpool kommer säkerligen att ändra taktik inför matchen mot oss.

Tror att det blir en relativt jämn match.

Visst är det så, absolut. Dock så har vi alltid haft det svårt mot Liverpool på Anfield, och det blir helt klart tufft även denna gång.

Citat:
Fair enough. Och i ärlighetens namn så ska det väl tilläggas att vi har alltid haft det kämpigt mot Liverpool på Anfield. Men jag tror att det blir en jämnspelad match, där ingen av lagen kommer att sticka ut. Tror det är 0% chans för att Liverpool kommer vinna med tex 3-0 och köra över oss.
Som vanligt blir det precis tvärtemot vad en viss expert som baserar allt på fakta säger här i tråden. Dagens match ger iallafall bränsle till oss som noterat det enkla spelschemat Arsenal haft under den bra perioden senaste tiden.
Citera
2021-11-20, 20:16
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Nej.
Arsenal.är en legendarisk klubb med 1 titel i cupvinnarcupen.

Medans den riktiga storklubben i London har två CL och två EL titlar

Har för mig det var lite tomt i gunners europeiska prisskåp.
Citera
2021-11-20, 20:18
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Det kommer att bli en jämn men tuff match mellan Arsenal och Liverpool, och jag tror antingen på på ett oavgjort resultat eller att lagen vinner med ett udda mål. Tror absolut inte på en överkörning från ngt av lagen. Dock så kommer Liverpool matchen att visa hur mkt framsteg vi faktiskt har gjort, oberoende av resultatet.

Får bara hoppas att FA ställer upp med en neutral domare mot Hollywood FC, eftersom att de har PLs två största filmare där framme: Sadio ”Free Fallin” Mane och Mohamed ”Holy Diver” Salah.

Denna kille är ju helt sanslöst underhållande, clown.
Citera
2021-11-20, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Medans den riktiga storklubben i London har två CL och två EL titlar

Har för mig det var lite tomt i gunners europeiska prisskåp.
Ja en cupvinnarcup.

Ben White var väldigt lik maguire i denna match.
Fruktansvärt överhypad engelsk mittback.
Citera
2021-11-20, 20:21
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Beröm ska ges till den som förtjänar det. Ramsdale gör en bra match. Liverpool borde gjort fler.

Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Känns som flera lag ger högre löner än oss
Högre, absolut men tror att Liverpool har en jämnare lönenivå. Så även om topparna inte finns på samma sätt så finns det fler som har högre sett till sin status jämfört med andra klubbar.
Citera
2021-11-20, 20:26
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av justinsane420
Va skönt att du skriver det med tanke på att saker brukar vara precis tvärtemot vad du skriver.

oopsie....

Torsk med 4-0 och Ramsdale eran tveklöst bästa spelare.
Tror du ska tacka din kvinna att hon drog dig bort från matchen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in