2021-11-20, 14:24
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Nej jag tror inte heller att Arsenal kommer köra över Liverpool på Anfield haha.
Fair enough. Och i ärlighetens namn så ska det väl tilläggas att vi har alltid haft det kämpigt mot Liverpool på Anfield. Men jag tror att det blir en jämnspelad match, där ingen av lagen kommer att sticka ut. Tror det är 0% chans för att Liverpool kommer vinna med tex 3-0 och köra över oss.
Citera
2021-11-20, 14:39
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Fair enough. Och i ärlighetens namn så ska det väl tilläggas att vi har alltid haft det kämpigt mot Liverpool på Anfield. Men jag tror att det blir en jämnspelad match, där ingen av lagen kommer att sticka ut. Tror det är 0% chans för att Liverpool kommer vinna med tex 3-0 och köra över oss.

Va skönt att du skriver det med tanke på att saker brukar vara precis tvärtemot vad du skriver.
Citera
2021-11-20, 14:48
Moderator
zanteras avatar
Även ett bra lag kan ju förlora med 3-0 mot Liverpool på Anfield, det beror ju helt på hur matchen utvecklar sig. Arsenal kan ju åka på en straff och frilägesutvisning efter 5 minuter och rullgardinen går ner direkt, t.ex.

Tror matchen kan gå hur som helst faktiskt, Arsenal har bra form men Liverpool hemma bör alltid ses som favoriter. Det är egentligen bara Chelsea och City som jag skulle ge bra odds på att kunna knipa en seger borta mot Liverpool, övriga lag får ses som underdogs även om det såklart är möjligt. Det krävs nog dock att Arsenal verkligen kommer upp i en 100% prestation samtidigt som Liverpool inte kommer upp i mer än 90% om Arsenal ska ta segern.
Citera
2021-11-20, 15:33
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Vad ska Rodgers till United att göra? Snubben ser bra ut i början för att sedan bli väldigt medioker.

// PoK
Citera
2021-11-20, 15:35
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
Vad ska Rodgers till United att göra? Snubben ser bra ut i början för att sedan bli väldigt medioker.

// PoK

Känns ändå som väldigt medioker är ett steg upp från Ole , hehe
Citera
2021-11-20, 15:39
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justinsane420
Va skönt att du skriver det med tanke på att saker brukar vara precis tvärtemot vad du skriver.
Jasså..? Vad brukar vara precis tvärtom vad jag skriver? Men för all del, bara tro du att Arsenal kommer förlora med 3 eller 6-0 mot Liverpool du.
Citera
2021-11-20, 16:13
Medlem
-GGs avatar
Liverpool är ju fortfarande ett lite konstigt topplag. Man tar sjuka segrar - men blandar det med obegripliga förluster och rent svaga prestationer. Det är också det som gör att man aldrig har dragit i väg och verkligen dominerat en säsong i PL (och därför som man kanske aldrig blir det där "Man U" som vinner och vinner ligan trots att truppen är hur bra som helst), som City mer har gjort de säsonger de vunnit övertygande.
Citera
2021-11-20, 16:15
Medlem
Boggas avatar
Kan nån förklara hur man får slå om en straff när en ur ens egna lag gör fel? Nu räddade ju iofs DDG båda två, men den regeln är den mest bisarra jag nånsin stött på...
Citera
2021-11-20, 16:22
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Liverpool är ju fortfarande ett lite konstigt topplag. Man tar sjuka segrar - men blandar det med obegripliga förluster och rent svaga prestationer. Det är också det som gör att man aldrig har dragit i väg och verkligen dominerat en säsong i PL (och därför som man kanske aldrig blir det där "Man U" som vinner och vinner ligan trots att truppen är hur bra som helst), som City mer har gjort de säsonger de vunnit övertygande.
Tradition i klubben, vissa år bjuder man på mindre och vinner lite bucklor…
Citera
2021-11-20, 16:44
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogga
Kan nån förklara hur man får slå om en straff när en ur ens egna lag gör fel? Nu räddade ju iofs DDG båda två, men den regeln är den mest bisarra jag nånsin stött på...

Ser inte matchen, men straffen gick väl om just för att Femenia sätter returen?

Ganska enkelt illustrerat här:

https://www.thefa.com/-/media/thefacom-new/images/rules-and-regulations/laws-and-rules/law-14-penalty-kick-summary-table.ashx?la=en&h=661&w=646

Encroachment by attacking player + goal = penalty is retaken
Citera
2021-11-20, 16:47
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:

Hur såg det ut säsongen 2019/2020 om jag får fråga...
Citera
2021-11-20, 16:53
Medlem
Apnackes avatar
Citat:

Vet inte om jag missförstår dig, men säsongen 19/20 vann Liverpool ligan med 18 poäng.

Herregud vad United är under isen. Har spelat 1x, fegt av mig. ☺
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in