2021-11-07, 20:55
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson

Nästa match mot Liverpool på Anfield blir givetvis tuff, men efter att ha sett Liverpool mot WHU, så är jag inte alls orolig.

We Are The Arsenal !!
Tror du verkligen att Liverpool gör en plattmatchen till 🤔 och på Anfield 😳
Citera
2021-11-07, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilhelmWell
Jag såg aldrig matchen mellan West Ham United och Liverpool för jag har druckit gravöl efter Göteborg-Malmö, och laddade innan. Men jag sa ju att West Ham under Moyes är bra. Trodde dock inte de var så bra. Nu är det därmed klart att United missar CL nästa år. Finns inte en chans att topp 4 släpper det här. Snarare lär ju försprånget bli större ju längre Ole, Phelan, Carrick McKenna m fl är kvar i United.
2021-11-07, 21:08
Medlem
Citat:
Blev som väntat 3p för oss vs Watford. Detta är lag som The Gunners bara ska vinna över, oberoende av vad. Är ren njutning för ögat att se spelare som Ramsdale, Tierney, White, Ödegaard, ESR, Saka Laca & Auba bära den vackra Gunners-tröjan om dagen. Nu så är vi alltså obesegrade i 8 raka ligamatcher, nu så ligger vi 6p bakom serieledaren Chelsea, och 2p bakom Liverpool. Inte så illa för ett ”bottenlag som kommer ramla ur” eller en klubb som är ett ”mittenlag som bäst” Lol. Precis som jag skrev innan säsongen, så kommer Arsenal att knipa 4:e platsen. Enda hotet som kan stoppas från att hamna topp 4 är West Ham, och oss själv förstås.

Nästa match mot Liverpool på Anfield blir givetvis tuff, men efter att ha sett Liverpool mot WHU, så är jag inte alls orolig.

We Are The Arsenal !!
Den matchen, Liverpool-Arsenal, blir en viktig match. En toppmatch där båda lagen har chans att hänga med i toppstriden och laget som förlorar riskerar att hamna en bit efter... Arsenal har form och Liverpool är revanschsugna.
Citera
2021-11-07, 21:16
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Arteta är fortfarande en sopa som bör sparkas eller?
Jag är fortfarande inte övertygad om Arteta, och jag menar att vi behöver att få in en proven world class manager.

Men det går ju rätt så hyfsat för Arteta’s Arsenal trots allt, eller?
Citera
2021-11-07, 21:22
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Tror du verkligen att Liverpool gör en plattmatchen till 🤔 och på Anfield 😳
Hehe. Nej, absolut inte. Liverpool kommer säkerligen att ändra taktik inför matchen mot oss.

Tror att det blir en relativt jämn match.
Citat:
Ursprungligen postat av Camelot
Den matchen, Liverpool-Arsenal, blir en viktig match. En toppmatch där båda lagen har chans att hänga med i toppstriden och laget som förlorar riskerar att hamna en bit efter... Arsenal har form och Liverpool är revanschsugna.
Visst är det så, absolut. Dock så har vi alltid haft det svårt mot Liverpool på Anfield, och det blir helt klart tufft även denna gång.
Citera
2021-11-07, 21:44
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Hehe. Nej, absolut inte. Liverpool kommer säkerligen att ändra taktik inför matchen mot oss.

Tror att det blir en relativt jämn match.

Visst är det så, absolut. Dock så har vi alltid haft det svårt mot Liverpool på Anfield, och det blir helt klart tufft även denna gång.

Samma taktik men med en bättre prestation 👍🏻
Dagens match var nattsvart i det mesta…
Citera
2021-11-07, 21:57
Medlem
TilhelmWells avatar
Roy Keane i diskussion med en överförfriskad supporter utanför Old Trafford igår.

https://twitter.com/darrenrusse11/status/1457277168321536002?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5 Etweetembed%7Ctwterm%5E1457277168321536002%7Ctwgr% 5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.manches tereveningnews.co.uk%2Fsport%2Ffootball%2Ffootball -news%2Froy-keane -video-manchester-united-22096596

Roy Keane in angry confrontation with Manchester United fan after Man City defeat
https://www.manchestereveningnews.co.uk/sport/football/football-news/roy-keane-video-manchester-united-22096596

Alla hatar alla nu och det kan ju givetvis inte fortsätta så en längre tid.
Citera
2021-11-07, 22:06
Medlem
Citat:
Jag är fortfarande inte övertygad om Arteta, och jag menar att vi behöver att få in en proven world class manager.

Men det går ju rätt så hyfsat för Arteta’s Arsenal trots allt, eller?
Hur många ”proven world class managers” som är lediga existerar det? Tror nog Arsenal gör bäst i att behålla Arteta tills vidare. Det är inte som i United där man känner att även när det går bra så är det usel coaching. I Arsenal har man känslan att det kan kanske bli något av det här. Den känslan finns inte i United.
Citera
2021-11-07, 22:27
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Hur många ”proven world class managers” som är lediga existerar det? Tror nog Arsenal gör bäst i att behålla Arteta tills vidare. Det är inte som i United där man känner att även när det går bra så är det usel coaching. I Arsenal har man känslan att det kan kanske bli något av det här. Den känslan finns inte i United.
Eftersom att varken Tuchel eller Conte är lediga längre, så finns det nästintill ingen efter mitt tycke. Det ser helt klart bättre ut för Arsenal, och vi är def på gång. Men samtidigt så behövs det mkt mer för att jag ska kunna bli övertygad om Arteta.

Tycker nu i efterhand att det är lite tråkigt att vi inte tog in van Bronckhorst som ersättare för Wenger i 2018, Gio gjorde ett utmärkt jobb med Feyenoord och jag tror att han hade passat bra som våran boss. Men, men....
Citera
2021-11-07, 22:52
Medlem
Citat:
Ingen seriös källa? Nu vet inte jag vilka krav du sätter för vad en ”seriös källa” är för ngt, men Vlahovic till Arsenal finns det ett flertals rapporter om från UK, Italien, Frankrike, Serbien/Kroatien? Vi ligger helt klart i tät i fighten om Vlahovic. Och jag är nästintill 100% säker på att affären blir av.

Ramsdale, White, Ödegaard, ESR, Saka, Vlahovic m.m Vad kan stoppa oss från att vinna silverware i åren som kommer?

När jag såg uppgifterna om Vlahovic till Arsenal för ca 48t sedan, så trodde jag inte helt på det. Men nu så är jag helt övertygad om att vi kommer värva Vlahovic, och att han blir en Gunner f.o.m januari.

Men tycker du verkligen att Dortmund, Inter, Tottenham och/eller Juve är mer attraktriva klubbar än vad Arsenal är? Chelsea har redan Lukaku & Werner, och Man City har vad jag vet aldrig visat ngt större intresse för Vlahovic (men jag kan dock ta fel). Däremot så har Liverpool tydligen visat intresse för Dusan.

Tror City kommer att gå för Haaland, om de inte skulle göra ännu ett försök på att värva Kane.
De klubbar jag drog upp spelar i Europa,nåt som kommer va avgörande för Vlahovic.
Citera
2021-11-08, 06:12
Avslutad
Next Norwich Manager Betting Odds

Frank Lampard Evens
Kjetil Knutsen 13/5
Roy Hodgson 9/1
Mark Robins 14/1
Scott Parker 16/1
Steve Bruce 11/1
Citera
2021-11-08, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Halva säsongen är knappt gjord lilla du.

Ni har värvat för 1.5 miljarder så utanför top 10 vore väldigt illa skött av klubben.
Arsenal,hur jobbigt de än känns säga..de är riktigt bra när truppen är skadefri,måste ge generalen creed för han sa allt skulle ändras när truppen va intakt,och de har visat sig,de spelar bra,de kan mer bli top 8 minst,så bra är dem..men skador kan ändra mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in