2021-11-20, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Tack men vem har påstått att det är någons fel? Ta du och skala en apelsin och lugna ner dig.

Jag frågade vad som kan ha föranlett all denna ilska om det nu är hon som har hittats? Ingen har försökt skuldbelägga någon. En förklaring är dock intressant eftersom allt händer av en anledning.

Det ska också bli intressant att få reda på om det är maken som helt plötsligt har erkänt?
Jag vet inte ens om du brytt dig om att läsa bakgrunden till Beatas historia - du har varit fullt upptagen med att fantisera ihop en riktigt skitig historia om henne och hennes försvinnande.

En misshandlande man BEHÖVER inte något som helst motiv. Motivet ligger i att han är svartsjuk, elak och inte tolererar en annan vilja än ens egen i äktenskapet. Det finns en anledning till att man ansöker om skilsmässa, skyddade uppgifter, egen vårdnad och kontaktförbud. Och den anledningen är INTE att man mår bra i relationen. Anledningen är att man är rädd.

Motivet till mordet är troligen att han ansåg sig börja förlora kampen i relationen. När hon ansökte om enskild vårdnad så var hon körd. Hon försökte inte på något sätt hindra honom från umgänge, men hon insåg att något samarbete ang sonen aldrig kommer komma till stånd med den mannen.

Från det ena till det andra, så du slutar prata om att nån flanör hittat henne. Litet citat från sydsvenskan

"Enligt uppgifter till Sydsvenskan är det mannen som i förhör lett polisen till skogsområdet söder om ridgymnasiet i Bökeberg i Svedala kommun. Efter flera timmars sökande återfanns kvarlevorna från den försvunna kvinnan under lördagseftermiddagen, enligt poliskällor till Sydsvenskan."

Läs gärna det fetade flera gånger. Kanske det nån gång fastnar i din arma skalle.

Nå, det var allt från mig till dig. Kan även rekommendera @Taggad, din följeslagare i tråden, att läsa citatet ovan.
Citera
2021-11-20, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Vet ej hur det funkar. Äldre pojkar har pappa i Polen och då självklart att de flyttar dit men minstingen? Knappast troligt att syskonens pappa få vårdnaden då han lever på bidrag enligt en del källor.

Jag hoppades på Beatas syster el mamma. Är det inte där tvillingarna är? Men annars kan Sverige ge möjligheten.
Citera
2021-11-20, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Mannen behöver ju inte ha ett faktiskt motiv, han kan ju precis som du bara vara psykopat
det finns många psykopater och inte alltid avslöjas de genom att begå mord.
Så klart var det den otäcka skräp-maken som bestraffat henne när hon ville slippa däng..
stackars barnen o Beatas familj- och sorgligt att Beata inte fick leva fri med sina barn.

Äckligt att flera skribenter i tråden skuldbelägger
brottsoffret-
men samtidigt avslöjas deras egen svarta kvinnosyn.
Citera
2021-11-20, 18:12
Medlem
Vem kan dödsförklara Beata om hon är död? Bara läkare?

Och hur lång tid brukar det ta efter dödsförklaringen tills hon försvinner från Ratsit?
Citera
2021-11-20, 18:14
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Armondplantar

Och hur lång tid brukar det ta efter dödsförklaringen tills hon försvinner från Ratsit?

Lite olika, mellan 2 till 6 veckor.
Citera
2021-11-20, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Armondplantar

Ratsit har kvar uppgifterna i tre månader. Så vitt jag förstår är det lite olika källor de hämtar uppgifterna ifrån.
Men... dödförklaring? Tidpunkt menar du? Att hon är död behövs ingen läkare att avgöra. NÄR hon dog lär nog gå att gissa ganska exakt på dagen. När det gällde min egen vän, så anmäldes han död till skatteverket 14 dgr efter dödsfallet. När det gällde Stefan Davidsson så anmäldes det samma dag han begick självmord. Lite olika det där. I båda sistnämnda fallen så togs uppgifterna bort efter tre månader från det datumet.
Citera
2021-11-20, 18:17
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Jag hoppades på Beatas syster el mamma. Är det inte där tvillingarna är? Men annars kan Sverige ge möjligheten.

De två äldre är så pass stora att de kan välja var vill de bor. Jag tror det gäller 12 år uppåt i Polen.
Vet ej hur mycket kommer Cezary rätt att bestämma över sonen. Vet ej vad som gäller enligt svenska lagen.
Citera
2021-11-20, 18:17
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ok tack, men har den häktade maken erkänt mord?
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Hur skulle han veta platsen om han var oskyldig menar du, han har ju dessutom suttit häktad hela tiden med restriktioner ?
Näe du, nu har du målat in sig i ett hörn och det bästa du kan göra är helt enkelt bara att medge att du hade fel ang. mannen. Han är helt enkelt ett aggressivt as med noll impulskontroll. För din egen skull bör du undvika fler nedlåtande fantasifulla kommentarer om henne då det bara avslöjar att du inte tänker innan du skriver.
Håller med dig till 100% och tråden hade klarat sig bra utan någons nära 500 upprepande fantasifulla nedlåtande inlägg om den mördade Beata.

Upprepade förhör samt inlåsning p.g.a. häktning med restriktioner har sannolikt tagit musten ur aset som tidigare i livet borde ha skickats på en kurs i "Anger Management" för sin sannolikt bristande impulskontroll.
När den pressade situationen till slut gjorde att det brast för honom, så berättade han var polisen borde leta.
Citera
2021-11-20, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ratsit har kvar uppgifterna i tre månader. Så vitt jag förstår är det lite olika källor de hämtar uppgifterna ifrån.
Men... dödförklaring? Tidpunkt menar du? Att hon är död behövs ingen läkare att avgöra. NÄR hon dog lär nog gå att gissa ganska exakt på dagen. När det gällde min egen vän, så anmäldes han död till skatteverket 14 dgr efter dödsfallet. När det gällde Stefan Davidsson så anmäldes det samma dag han begick självmord. Lite olika det där. I båda sistnämnda fallen så togs uppgifterna bort efter tre månader från det datumet.
Jag antar att birthday.se håller inte kvar uppgifterna lika länge?
Citera
2021-11-20, 18:19
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
De två äldre är så pass stora att de kan välja var vill de bor. Jag tror det gäller 12 år uppåt i Polen.
Vet ej hur mycket kommer Cezary rätt att bestämma över sonen. Vet ej vad som gäller enligt svenska lagen.

Förut kunde en pappa få behålla vårdnad om barnen även om han mördat deras mamma. Jag hoppas att det inte fortfarande är så.
Citera
2021-11-20, 18:20
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadZero99
Att snacka skit om döda är riktigt vidrigt. Fy.

Skribenten Taggad verkar spekulera i varför maken blivit så förbannad så att han möjligen tog henne av daga? Varför ens bli arg över detta?

Jag har gått igenom rätt många fall de senaste åren, det är förhållandevis vanligt att brottsoffren själva är våldsamma och utåtagerande när det gäller brott i nära relationer.

Ofta sker brotten i anslutning till gemensamma gräl och bråk där det hela gått överstyr. Varför skulle inte det kunna vara så i det aktuella fallet med den försvunna kvinnan som nu verkar vara hittad?

Expressen skriver om det aktuella fallet och där framgår det att man ska genomföra en rättsmedicinsk undersökning för att fastställa identitet och för att ta reda på HUR personen avlidit.

Det måste alltså i nuläget kanske inte enbart handla om mord som möjlig dödsorsak?

https://www.expressen.se/kvallsposte...nfor-svedala-/
Citera
2021-11-20, 18:22
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Skribenten Taggad verkar spekulera i varför maken blivit så förbannad så att han möjligen tog henne av daga? Varför ens bli arg över detta?

Jag har gått igenom rätt många fall de senaste åren, det är förhållandevis vanligt att brottsoffren själva är våldsamma och utåtagerande när det gäller brott i nära relationer.

Ofta sker brotten i anslutning till gemensamma gräl och bråk där det hela gått överstyr. Varför skulle inte det kunna vara så i det aktuella fallet med den försvunna kvinnan som nu verkar vara hittad?

Expressen skriver om det aktuella fallet och där framgår det att man ska genomföra en rättsmedicinsk undersökning för att fastställa identitet och för att ta reda på HUR personen avlidit.

Det måste alltså i nuläget kanske inte enbart handla om mord som möjlig dödsorsak?

https://www.expressen.se/kvallsposte...nfor-svedala-/

Fast om sydsvenskan skriver att C själv pekat ut platsen vore det ju konstigt om det inte var ett mord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in