2021-11-20, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vlkmslf
Jag är inte "antivaccare", tror förresten det töntiga pop-ordet du söker är "antivaxxer". Jag svarar väl vem fan jag vill och hur jag vill utan att be dig om lov först? Försvinn.

Och jag benämner töntiga antivaccare hur jag vill.
Citera
2021-11-20, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
När har FHM utlovat något sådant från början? Möjligen har någon kvällstidning haft missvisande rubriker i stil med ”Så länge skyddar vaccinet”.
Vetenskapligt har det stått klart länge att det är mer oklart. Skippa kvällstidningarna och följ det aktuella forskningsläget direkt istället.

Det finns inget som tyder på att mRNA vaccin skulle påverka immunförsvaret negativt. Processen i kroppen påminner en del om en förkylning (som också är mRNA). Skilladen är att målet är att de dendritiska cellerna ska presentera spikprotein som liknar sars-cov2 fast utan leadersekvens genom modifierade aminosyror. När den processen är avslutat vilket går fort finns det inga belägg för att det skulle vara skadligt att göra om samma sak igen. Immunsvaret blir sannolikt kraftigare.

Vad är ditt konkreta förslag att få bukt med pandemin?

Låt bli att behandla covid som nåt mer annorlunda än en vanlig influensa per säsong hade vi gjort det tidigt hade vi varit ur det ungefär som vanlig kräksjuka eller influensa och inte många hade märkt av det mer än vanligt. Möjligtvis något värre för gamla eller multisjuka och dom kunde ha vaccinerats som vanligt. Om dom hade fått fram ett tillförlitligt vaccin vilket dom ju inte lyckats med än iof.

Jag läser inga kvällstidningar var flera årsedan jag slutade med det av andra anledningar än det här. Men skit samma jag skulle aldrig hänvisa till nåt jag läst i en rubrik där och försöka trycka på andra människor.

Det otroliga nu är situationen i Österrike det är chockartat att dom ens försöker med rent tvång där. Farligt och väldigt konstigt. Självklart vill dom fortsätta i andra länder efter dom. Och det avslöjar ju hela bluffen med den verkliga agendan bakom dom här två åren. Det har inte med människors hälsa att göra utan om kontroll och system likt det i Kina. Många har varnat och varnat men inga lyssnat bara skrikit foliehattar men nu är vi där på riktigt vi hade rätt, det ÄR en samlad elit av ondskefulla rika människor dom ligger bakom bluffen och står ansvariga för miljoners människors död och annat lidande som förlorade jobb och massa annat skit!

Fortsatt trevlig helg nu orkar jag inte mer på ett tag. Tack för tankar
Citera
2021-11-20, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trojen133
Och jag benämner töntiga antivaccare hur jag vill.
Du skriver till fel person. Jag är emot diktaturer och slaveri, inte vaccin. Förstår du inte skillnaden? Behöver du gå om särskolan?
Citera
2021-11-20, 16:22
Medlem
Citat:
Du skriver till fel person. Jag är emot diktaturer och slaveri, inte vaccin. Förstår du inte skillnaden? Behöver du gå om särskolan?

Nej. Jag gick ut särskolan med ganska goda betyg så det är lugnt.

Men förklara gärna hur det är diktatur och slaveri att en stackars ovaccinerad missar en hockeymatch för att han var spruträdd?
Citera
2021-11-20, 16:26
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
(Mot)fråga. Du verkar insatt.
Hur många doser förväntas en god medborgare behöva ta? Antaget att 20% aldrig vaccinerar sig.

Vad gäller "få bukt på pandemin" så är mitt förslag att benämna och hantera det som en starkare säsongsinfluensa. Vad är ditt konkreta förslag? Tvångsvaccinering och massövervakning?

Svårt att säga. Men tre doser håller jag inte allt för osannolikt.

Syftet med att få så många som möjligt immuniserade är just att kunna betrakta det som en säsongsinfluensa. Danmark försökte med det och även Kanada. Det gick tyvärr åt helvete pga för låg immunitetsgrad. Deltavarianten ger ett betydligt högre r0-tal är de ursprungliga varianterna. Persoligen tror jag aldrig det går att stoppa detta virus helt och hållet.

Jag är absolut helt emot tvångsvaccinering. Det måste vara upp till var och en att ta vaccin eller inte.
Begränsningar är däremot nödvändigt. Vaccinpass som en tillfällig lösning kan då vara effektivt. Det kan bidra till att fler vaccinerar sig och även hjälpa till med en ”trycka ner kurvan”-strategi.

Förövrigt viktigt att jobba med tester, smittspårning och isolering. Att som FHM rekommendera fullvaccinerade att inte testa vid symptom var enligt mig vansinnigt dumt.
Citera
2021-11-20, 16:27
Medlem
okok1s avatar
Om man inför apartheid utan att det finns en ökning i Sverige, så är det nog garanterat att man kommer införa fas 2. Dvs apartheid i gym, caféer, restauranger, krogen osv. Överallt där man kan förmodligen, för att tvinga människor till underkastelse.

Förtryck och tvång är den nya friheten. Snacka om att gå tillbaka i samhällsutvecklingen!
Citera
2021-11-20, 16:27
Medlem
Citat:
Nej. Jag gick ut särskolan med ganska goda betyg så det är lugnt.

Men förklara gärna hur det är diktatur och slaveri att en stackars ovaccinerad missar en hockeymatch för att han var spruträdd?
Om du inte avsätter minst 1 - 2 tim. till att gå in på www.regeringen.se och söka efter pressmeddelande, lagrådsremisser, nya lagstiftningarn m.m. under termer som "hemlig dataavläsning", "husrannsakan", "penningtvätt", "effektiva medel mot... [gängkriminalitet / terrorism / ...]" för att förstå hur Sverige har förändrats, i fråga om rättsäkerhet och medborgerliga rättigheter, på bara ett årtioende, och sedan sätter detta i perspektiv mot de nya inre gränskontroller, eller så kallade "vaccinpass" som dårar som du själv kallar det, så kommer jag inte svara dig igen.

Om någon är rädd här så är det du, som accepterar att behöva att som svensk medborgare behöva visa upp giltliga papper för en så grundläggande sak som att gå in på en hockeymatch, p.g.a. en pandemi som ingen sett till eller hört av eller märkt av annat än genom propagandamaskinernas TV, radio och tidningar. Tror du att "vaccinpass" innebär en återgång till det normala, så är du bara en enkel idiot, och då avråder jag dig att skriva till mig igen.
Citera
2021-11-20, 16:28
Medlem
Czarens avatar
Citat:

Det handlar om att en person blir av med mänskliga rättigheter om den inte ger upp självbestämmandet över sin kropp.

Det är inte ett direkt krångligt resonemang.
Citera
2021-11-20, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Czaren
Det handlar om att en person blir av med mänskliga rättigheter om den inte ger upp självbestämmandet över sin kropp.

Du fattade dig så mycket kortare och enklare men ändå lika gott som mig själv. Tack.
Senast redigerad av vlkmslf 2021-11-20 kl. 16:32.
Citera
2021-11-20, 16:35
Medlem
Citat:
Om du inte avsätter minst 1 - 2 tim. till att gå in på www.regeringen.se och söka efter pressmeddelande, lagrådsremisser, nya lagstiftningarn m.m. under termer som "hemlig dataavläsning", "husrannsakan", "penningtvätt", "effektiva medel mot... [gängkriminalitet / terrorism / ...]" för att förstå hur Sverige har förändrats, i fråga om rättsäkerhet och medborgerliga rättigheter, på bara ett årtioende, och sedan sätter detta i perspektiv mot de nya inre gränskontroller, eller så kallade "vaccinpass" som dårar som du själv kallar det, så kommer jag inte svara dig igen.

Om någon är rädd här så är det du, som accepterar att behöva att som svensk medborgare behöva visa upp giltliga papper för en så grundläggande sak som att gå in på en hockeymatch, p.g.a. en pandemi som ingen sett till eller hört av eller märkt av annat än genom propagandamaskinernas TV, radio och tidningar. Tror du att "vaccinpass" innebär en återgång till det normala, så är du bara en enkel idiot, och då avråder jag dig att skriva till mig igen.

Jag ska sätta mig in i ovanstående om jag får tid till det och återkommer om jag får anledning. Får önska dig en trevlig kväll så länge!
Citera
2021-11-20, 16:36
Medlem
Citat:
Jag ska sätta mig in i ovanstående om jag får tid till det och återkommer om jag får anledning. Får önska dig en trevlig kväll så länge!
Ursäkta som brusar upp. Czaren förklarar det bättre i bara en enda mening dock, så läs hans inlägg.
Citera
2021-11-20, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Czaren

Det är väl ingen mänsklig rättighet att se på hockey?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in