Citat:
Ursprungligen postat av
trojen133
Nej. Jag gick ut särskolan med ganska goda betyg så det är lugnt.
Men förklara gärna hur det är diktatur och slaveri att en stackars ovaccinerad missar en hockeymatch för att han var spruträdd?
Om du inte avsätter minst 1 - 2 tim. till att gå in på
www.regeringen.se och söka efter pressmeddelande, lagrådsremisser, nya lagstiftningarn m.m. under termer som "hemlig dataavläsning", "husrannsakan", "penningtvätt", "effektiva medel mot... [gängkriminalitet / terrorism / ...]" för att förstå hur Sverige har förändrats, i fråga om rättsäkerhet och medborgerliga rättigheter, på bara ett årtioende, och sedan sätter detta i perspektiv mot de nya inre gränskontroller, eller så kallade "vaccinpass" som dårar som du själv kallar det, så kommer jag inte svara dig igen.
Om någon är rädd här så är det du, som accepterar att behöva att som svensk medborgare behöva visa upp
giltliga papper för en så grundläggande sak som att gå in på en hockeymatch, p.g.a. en pandemi som ingen sett till eller hört av eller märkt av annat än genom propagandamaskinernas TV, radio och tidningar. Tror du att "vaccinpass" innebär en återgång till det normala, så är du bara en enkel idiot, och då avråder jag dig att skriva till mig igen.