2021-11-20, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Vaccinpass känns fantastiskt bra, äntligen har vi i Sverige tagit ett stort steg mot att äntligen kunna återgå till det normala.

Men en sak tycker jag är lite otydlig. Det borde väl finnas inplanerat en tredje dos för att passet ska fortsätta gälla? Och längre fram en fjärde osv om det behövs. Nu har ju många gudskelov börjat få sin tredje booster, tyvärr inte jag själv ännu.

Om man nu inte tar sin tredje dos om det blir obligatoriskt, då borde väl passen sluta gälla automatiskt? Eller hur fungerar det? Om nu vaccinerna gradvis ger sämre skydd (vilket jag personligen tror är foliehattstrams men vi säger det för diskussionens skull), då måste det ju komma ut nya påbud snart så man inte plötsligt står där bland en massa ovaccinerade med ett pass som inte fungerar.

Jag personligen hoppas att det införs obligatoriska hälsoundersökningar varje halvår av hela befolkningen där alla får sin obligatoriska spruta och även undersöks för andra brister i hälsan. Efter det fungerar passet ytterligare ett halvår tills det är dags igen. På det viset får vi tillsammans upp en slags rutin i bekämpningen av detta virus. Ska vi någon gång kunna återgå till det normala tror jag att det är ett bra första steg på vägen.

Fan vad mörkrädd jag blir när jag läser sånt här. Hoppas verkligen inte det är en allmän folkvilja att bli får till makten på det vis du förespråkar. Hellre död än förtryckt.
Citera
2021-11-20, 16:01
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Vaccinpass känns fantastiskt bra, äntligen har vi i Sverige tagit ett stort steg mot att äntligen kunna återgå till det normala.

Men en sak tycker jag är lite otydlig. Det borde väl finnas inplanerat en tredje dos för att passet ska fortsätta gälla? Och längre fram en fjärde osv om det behövs. Nu har ju många gudskelov börjat få sin tredje booster, tyvärr inte jag själv ännu.

Om man nu inte tar sin tredje dos om det blir obligatoriskt, då borde väl passen sluta gälla automatiskt? Eller hur fungerar det? Om nu vaccinerna gradvis ger sämre skydd (vilket jag personligen tror är foliehattstrams men vi säger det för diskussionens skull), då måste det ju komma ut nya påbud snart så man inte plötsligt står där bland en massa ovaccinerade med ett pass som inte fungerar.

Jag personligen hoppas att det införs obligatoriska hälsoundersökningar varje halvår av hela befolkningen där alla får sin obligatoriska spruta och även undersöks för andra brister i hälsan. Efter det fungerar passet ytterligare ett halvår tills det är dags igen. På det viset får vi tillsammans upp en slags rutin i bekämpningen av detta virus. Ska vi någon gång kunna återgå till det normala tror jag att det är ett bra första steg på vägen.

Citera
2021-11-20, 16:03
Medlem
Czarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Får man fråga VARIFRÅN har du fått informationen att Nurembergkoden skulle vara en faktor? Nurembergkoden har aldrig varit lag och är det inte nu heller.

Du är inte den första som kommer med detta vanvettiga påstående så det måste komma någonstans ifrån? Bitchute? Tiktok? Nordfront?

För att den ligger till grund för exakt ALL lagstiftning som berör medicinska experiment?

"In 1966, the*International Covenant on Civil and Political Rights*was adopted by the*United Nations, and supposed to be in force by 23 March 1976. Article seven prohibits experiments conducted without the "free consent*to medical or scientific experimentation" of the subject. The Covenant has 173 states parties as of September 2019."

Eller
"The idea of free or informed consent also served as the basis for International Ethical Guidelines for Biomedical Research Involving Human Subjects proposed by the World Health Organization."
Citera
2021-11-20, 16:06
Medlem
Citat:

Tvinga folk till undersökningar varje halvår? Hör du verkligen hur det där låter?
Det är riktigt skrämmande att vissa tänker så som du gör.
Citera
2021-11-20, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av submar12
Fan vad mörkrädd jag blir när jag läser sånt här. Hoppas verkligen inte det är en allmän folkvilja att bli får till makten på det vis du förespråkar. Hellre död än förtryckt.
Blir också mörkrädd. Helt jävla förlorade kreatur man läser i tråden här ibland. Vilken jävla värld lever detta folk i?
Citera
2021-11-20, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsgobrandon
Varför? Jordelivet fungerar så. Man lever sitt liv sedan dör man.

Sant. Men helst inte i förtid för att en del är ängsliga för sprutan. Man borde boka in psykologsamtal för alla antivaccare så att de kommer över sin ångest
Citera
2021-11-20, 16:09
Medlem
Citat:

Gå du och ta dina jävla undersökningar och boosterdoser. Jag kommer inte uppvisa något djävla pass och kommer fortsätta leva som jag gjort under hela spökhistorie-pandemin: d.v.s. som vanligt. Kan stolt säga att jag inte burit ett munskydd under hela "pandemin" och att jag fr.o.m. Dec 1 kan betraktas vara en andra klassens medborgare i Sverige. Så länge jag lever kommer det existera ett avgrundsdjupt hat och förakt för räddharar tillika slavar och diktaturälskande hjärndöda hjon som er själva, om inlägget nu ens är allvarligt menat, vilket jag börjar tro det inte är.
Citera
2021-11-20, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vlkmslf
Gå du och ta dina jävla undersökningar och boosterdoser. Jag kommer inte uppvisa något djävla pass och kommer fortsätta leva som jag gjort under hela spökhistorie-pandemin: d.v.s. som vanligt. Kan stolt säga att jag inte burit ett munskydd under hela "pandemin" och att jag fr.o.m. Dec 1 kan betraktas vara en andra klassens medborgare i Sverige. Så länge jag lever kommer det existera ett avgrundsdjupt hat och förakt för räddharar tillika slavar och diktaturälskande hjärndöda hjon som er själva, om inlägget nu ens är allvarligt menat, vilket jag börjar tro det inte är.

Är det obligatoriskt att inte förstå ironi om man är antivaccare?
Citera
2021-11-20, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vlkmslf
Skönt att man slipper träffa på såna som du när man reser.. I många länder är, och kommer det att bli obligatoriskt med covid pass för att få komma in. Själv bor jag i ett land där jag slipper ovaccinerade omkring mig. Covid passet fungerar utmärkt
Citera
2021-11-20, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trojen133
Är det obligatoriskt att inte förstå ironi om man är antivaccare?
Jag är inte "antivaccare", tror förresten det töntiga pop-ordet du söker är "antivaxxer". Jag svarar väl vem fan jag vill och hur jag vill utan att be dig om lov först? Försvinn.
Citera
2021-11-20, 16:15
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
När har FHM utlovat något sådant från början? Möjligen har någon kvällstidning haft missvisande rubriker i stil med ”Så länge skyddar vaccinet”.
Vetenskapligt har det stått klart länge att det är mer oklart. Skippa kvällstidningarna och följ det aktuella forskningsläget direkt istället.

Det finns inget som tyder på att mRNA vaccin skulle påverka immunförsvaret negativt. Processen i kroppen påminner en del om en förkylning (som också är mRNA). Skilladen är att målet är att de dendritiska cellerna ska presentera spikprotein som liknar sars-cov2 fast utan leadersekvens genom modifierade aminosyror. När den processen är avslutat vilket går fort finns det inga belägg för att det skulle vara skadligt att göra om samma sak igen. Immunsvaret blir sannolikt kraftigare.

Vad är ditt konkreta förslag att få bukt med pandemin?
(Mot)fråga. Du verkar insatt.
Hur många doser förväntas en god medborgare behöva ta? Antaget att 20% aldrig vaccinerar sig.

Vad gäller "få bukt på pandemin" så är mitt förslag att benämna och hantera det som en starkare säsongsinfluensa. Vad är ditt konkreta förslag? Tvångsvaccinering och massövervakning?
Citera
2021-11-20, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmilyMayen
Skönt att man slipper träffa på såna som du när man reser.. I många länder är, och kommer det att bli obligatoriskt med covid pass för att få komma in. Själv bor jag i ett land där jag slipper ovaccinerade omkring mig. Covid passet fungerar utmärkt
Önsketänkande från rädda småbarn och kvinnor. Men det är skönt att slippa dig med! Hoppas du sover gott om nätterna utan att hemsökas av livsfarliga förkylningar och ovaccinerade men i övrigt helt friska individer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in