Citat:
Ursprungligen postat av
Ghana
Förstår inte varför du då invände mot mitt inlägg till att börja med? Givetvis kommer vaccinpass införas. Frågan är om vi som medborgare bör acceptera det.
Mitt argument är att vi bör se det som en inskränkning i civila rättigheter. Och vi bör inte tolerera inskränkningar i civila rättigheter - inte av teoretiska eller filosofiska skäl. Utan helt och hållet av praktiska och funktionella skäl - om civila rättigheter inskränks kommer våra samhällen oundvikligen bli sämre. Civila rättigheter är vad som gör att västerländska samhällen har blivit en braksuccé.
Ja, jag tror kanske det har uppstått ett missförstånd här (säkert på min sida). Jag har absolut inga invändningar mot det du skriver här.
Om vi bör acceptera vaccinpass är en knepig fråga, det verkar som att befolkningen är väldigt splittrad i frågan. Läs på DN's kommentarsfält till exempel och det skulle teroetiskt sett kunna finnas en majoritet FÖR vaccinpassen (men det låter jag vara osagt, det vet jag inte). Själv är jag egentligen emot av pricnipiella skäl men inte tillräckligt emot för att revoltera.