2021-11-18, 13:57
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petrucciani
Titta på hur många utanför riskgrupperna som behöver vård på sjukhus p.ga. Covid då så ser du att det är många fler som ligger på sjukhus p.ga. fallskador eller vad som helst, ska vi plasta in alla människor bara för det? dubbtvång och balanstest-pass? det är en massiv överreaktion som knappt skulle vara berättigad ens om 100x fler behövt vård för Covid.

Jag har alldeles utmärkt koll på hur det ser ut på våra stora sjukhus då stora delar av min släkt är sjuksystrar och bla överläkare på universitetssjukhus . De har fått stängt ner avdelningar under pandemin för att behandla covidsjuka. Samt flyttar fram elektiv vård . Nu under sommaren har man kunnat återgå till mer normalläge. Men man vill inte hamna där igen. Och återigen är det i princip bara ovaccinerade de behöver behandla nu om vi bortser från riskgrupper. De med fallskador , bilolyckor etc drabbas också av överbelastad vård pga av covid. Det vill man förhindra och det är solidariskt samhällsansvar. Om du behöver en höftoperation för leva ett normalt liv är det då ok att den behöver flyttas till nästa sommar för vården är fylld av vaccinmotståndare som festat på nattklubb? Det är mer kränkande när man förväntar sig vård som skattebetalare.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Gratis sex...? Är inte sex alltid gratis?
Inte för killar, då kostar det alltid på ett eller annat sätt.

/J
Citera
Medlem
DerRoteBarons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Hur bra fungerar vaccinpassen om låt säga en nyvaccinerad person går på samma tillställning som en person som vaccinerades för 5 månader sen med rejält avtagande vaccinerad effekt?
Det spelar ingen roll hur effektivt eller ej vaccinet är, det enda som spelar någon roll är att du ska ta det. Inledningsvis åtminstone, längre fram kommer folk sannolikt att få ta fler sprutor för att behålla sina privilegier. Om de redan nu hade sagt att en tredje dos behövs för att få privilegierna hade sannolikt fler protesterat, men eftersom de med två doser upplever sig höra till innegruppen går de glatt med på det hela.
Citera
2021-11-18, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Snömos.
Jag har fortfarande inte uttryckt någon personlig åsikt.
Jag har redogjort för fakta,och för hur verkligheten ser ut..och kommer att se ut i det sannolika scenariot att Covid inte mirakulöst helt plötsligt bara försvinner.
För ovaccinerade så är det scenariot mörkt.Det måste du medge.
Det är mörkt därför att Ni är för få och för politiskt splittrade.Detta hindrar vaccinmotståndet att kunna nå den politiska makt som är nödvändig för att Ni skall kunna få bort sanktioner riktade emot Er.

Så ligger det ju till.Det finns många skäl till varför vaccinpass införs som ett första steg den 1 December.

Huvudanledningen är därför att man kan..enligt ovan angivna skäl.

Kan inte vaccinmotståndet ändra dessa förutsättningen,så kommer samhället även framgent att pissa på er...detta förstår faktiskt till och med en rimligt begåvad nioåring.

Din sympati för nuvarande ordning är uppenbar, sedan kan du säga vad du vill, mongo.
Citera
Medlem
skogsmarans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Förstår inte varför du då invände mot mitt inlägg till att börja med? Givetvis kommer vaccinpass införas. Frågan är om vi som medborgare bör acceptera det.

Mitt argument är att vi bör se det som en inskränkning i civila rättigheter. Och vi bör inte tolerera inskränkningar i civila rättigheter - inte av teoretiska eller filosofiska skäl. Utan helt och hållet av praktiska och funktionella skäl - om civila rättigheter inskränks kommer våra samhällen oundvikligen bli sämre. Civila rättigheter är vad som gör att västerländska samhällen har blivit en braksuccé.

Ja, jag tror kanske det har uppstått ett missförstånd här (säkert på min sida). Jag har absolut inga invändningar mot det du skriver här.

Om vi bör acceptera vaccinpass är en knepig fråga, det verkar som att befolkningen är väldigt splittrad i frågan. Läs på DN's kommentarsfält till exempel och det skulle teroetiskt sett kunna finnas en majoritet FÖR vaccinpassen (men det låter jag vara osagt, det vet jag inte). Själv är jag egentligen emot av pricnipiella skäl men inte tillräckligt emot för att revoltera.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Det är bara en tidsfråga innan det blir så smärtsamt uppenbart att vaccinen skapat allvarliga massbiverkningar att opinionen kommer vända och folken kommer vända sig emot etablissemangen som är köpta av globalisterna och Big Pharma.

Sker det så kommer saker och ting att ändra sig utan tvivel.
Dock är det bara ren spekulation från din sida att så kommer att ske...det har ingen bäring i skrivande stund.
Citera
2021-11-18, 14:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Har du fått några bra svar ännu? Delar din åsikt till 100%.

Givetvis inte. Det finns ingen etablerad vetenskap eller färsk statistik som visar ett positivt nettoresultat av massvaccinering utanför riskgrupperna med ett ineffektivt vaccin. Land efter land visar vilket fiasko det är. Hela strategin började med att ”experterna” Fauci, CDC mfl utlovad flockimmunitet runt 60% vaccinationsgrad. Dock kör de på med samma strategi men nya målstolpar, trots att scenariot ser helt annorlunda ut, utan att tänka på långsiktiga konsekvenser. Snart är bluffen synad.
Citera
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff567
Inte för killar, då kostar det alltid på ett eller annat sätt.

/J
Jaså? Okej.
Citera
Medlem
Gunnebostängsels avatar
Citat:
Vaccinpass införs i Sverige från 2021–12–01 för sammankomster över 100 personer

Kan någon tydliggöra, är detta ännu en "rekommendation" eller ett tvång?

Av det jag kan läsa är det en rekommendation men media formulerar det så det ska likna ett tvång.

Någon som vet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trojen133
Som jag sa: den åsikten att mörkhyade var farliga baserades inte på vetenskap utan fördomar. Jag tror inte det är fördomar utan vetenskap att vaccineringen hjälper mot svår covid och smitta. Inte utrotar, men hjälper. Människan har fått bukt med flera andra allvarliga epidemier genom just vaccin.
Tror du att människor som gick på propagandan om mörkhyade sa att det inte var baserat på fakta utan på fördomar, eller trodde dom likt dig på propagandan?
Citera
Avslutad
Jag är själv mkt illa berörd av koncentrationslägermentaliteten hos väldigt många covidioter.

Men vid jämförelsen med judarna så har ju såvitt jag kan förstå det vi ovaccinerade en klar fördel, vi kan ångra oss och ta vaccinet när vi tycker det är läge. Den grejen var ju svårare för en jude.
Citera
2021-11-18, 14:02
Medlem
TheGreatResistances avatar
Totalt brott mot Nürnbergkonventionens första stycke.

När man äntligen trodde att Sverige skulle vara bra på något sätt går vi tillbaks till att vara cuckland nr 1 där vi styrs av kvinnor och svaga män som har en pervers fantasi om stockholmssyndromet.

Ända utvägen är att bli rik. Ni som inte har blivit det än; det är dags nu, take action. Dessa patetiska lagar gäller endast för vanligt folk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in