2021-11-20, 11:37
Medlem
Alkibiadess avatar
Dåligt att inte visa Sara Rasks åk live.
Citera
2021-11-20, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
jessica gillar jag kanske lite mycket tugg men klar uppgradering från Wiberg...

Studion är bra visst dem som sitter kvar i mossigheten från SVT gillar inte det men för min del så jobbar dem med sk green screen, Dem kan enklare sätta upp stats och annat på väggarna dem har dvs man behöver inga tv skärmar och annat lite snabbare och rappare info!
Teknik betyder inte mycket för helheten. För mig är innehållet viktigare. Som sagt minimal skillnad enligt mig. Sen måste man tänka på att mys pyset och mossigheten är just det som den stora massan tittare vill ha. Man kan inte bygga ett tittarunderlag på vintersportnördar från flashback
Citera
2021-11-20, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunessensommar
Det första stycket är kanske det sannaste som skrivits om tv-sportskommentering på Flashback.

Bland annat av dessa anledningar uppskattar jag ofta den ensamme hybriden mest, som Gustafson i skridsko, Strandlund Tomsvik i tennis och Hartman i snooker.

Hehe, det var ett gott betyg!

Bra exempel. Även om jag föredrar ett riktigt bra par. Som Strömmer/Rönnlund så krävs det ett samspel för att det ska vara bättre.
Plex som ett fint exempel också. Inte för att jag minns hans kommentering men inte kan jag känna att man saknade någon som förklarade teknikaliteterna när han refererade Stenmark? Han kom mycket långt på sin älskvärdhet och stora beskrivningsförmåga.
Citera
2021-11-20, 12:15
Medlem
Citat:
Sitter och lyssnar på Janne & Jessica och dem visa bra synk i sändningen, Floskler kommer inte från Janne och Jessica är en uppgradering från Wiberg!

Jisses detta är en ocean som är vassare än SVT mys pys tomtar!

Lyssnar du inte på sändningen? Floskler och självklarheter var det enda som kom ur Jannes mun, i synnerhet när Jessica lämnade honom och den brittiska kommenteringen han hade i hörlurarna upphörde efter åkare 35, då blev det enda han klarade av att rabbla tider. Han kan inte säga någonting om åkarna, för han kan och vet ingenting om sporten.

Citat:
Man hade väl kunnat sätta Tobias Lyon med Jessica i Levi också men nu blev det som så här!

Du menar han som hela tiden sitter och spelar dum jämte Andreas i MotoGP-sändningarna, eftersom han helt saknar självförtroende? Jo tack, ingen av mina motorcykelvänner eller dom som likt mig följt roadracing sen 80-talets andra halva uppskattar den sopan. Han bevisade ju sig under OS för några år sedan, när han skulle kommenterade kanot och nästan satt och grät över att han inte visste nånting.

Citat:
Ursprungligen postat av MannenP
Janne är ju bra, snackar inte så mycket strunt.
Låter mest löjligt. Pernilla är bättre.
Anledningen att Janne inte pratar så mycket är för att han inte kan något, Fagerlind är som ett vandrande uppslagsverk i jämförelse. Vikarby låter som en lite osäker skolflicka som knappt vet vad hon vill ha sagt, ingen pondus, ingen utstrålning, ingen talang för kommentering. Bara Nent-anställda och jubelidioter försöker låtsas som att hon är bättre än multispråkiga Wiberg, känner varenda en i alpina världen, extremt uppskattad och omtyckt av alla inom alpina cirkusen, kan allt, kan dra till med dräpar-anekdoter om precis vad eller vem som helst, med ändå med klass, och som bonus världens härligaste röst och skratt. Bästa svenska kvinnliga vintersports-kommentatorn genom tiderna.

Citat:
jessica gillar jag kanske lite mycket tugg men klar uppgradering från Wiberg...
Jasså du gillar små osäkra skolflickor utan pondus eller talang? Att du försöker låtsas om att hon är bättre än Wiberg avslöjar dig.

Citat:
Ursprungligen postat av MacReady
Vikarby alldeles för surrig. Men det är också där vi har hamnat med åren. Vi har gått från bisittare till s.k experter och allt ska analyseras vilket innebär överanalyseringar. Varians existerar inte längre utan allt ska ha en vetenskaplig förklaring. En annan följdeffekt av denna inflation är att kommentatorn ställer frågor som den redan vet svaret på bara för att det tvunget ska vara expertens roll att förmedla vissa specifika saker vilket hämmar spontaniteten och förmedlar en känsla av språkande efter mall.

Ovan är en perfekt beskrivning av Janne Blomqvist, Tobias Lyon och Katarina Hultling som förstör konståkningen. Enda sekunden när det väl är något enkelt som dom kan, så kommenterar dom som om tittarna är femåringar som ska utbildas om grunderna om och om igen, ingen förmåga att väva in saker diskret i play-by-play-kommenteringen. Nästa sekund spelar dom dumma och ställer frågor dom vet svaret på men inte klarar av att formulera förklaringen av ordentligt eller väva in i kommentering, så den bredvid som dom vet är huvudet över dom får kunna förklara det mer begripligt.

Citat:
Lite så är det ang Jessica men jag tror det är 1a sändningen och man vill så mycket så jag tror hon kommer pacea sig bättre vad det lider, Men från höra Wiberg till Jessica är det en uppgradering totalt sett för man hör Jessica vill förklara det djupare medans Wiberg är mossig och monoton i sina analyser....

Tidernas charmigaste och kunnigaste kvinnliga vintersports-kommentator är "mossig och monoton" i jämförelse med lilla osäkra skolflickan Vikarby som inte kan nånting annat än ur en åkares insnöade perspektiv? Du förstår att ingen går på dina ord va?

Citat:
Ursprungligen postat av sunessensommar
Bland annat av dessa anledningar uppskattar jag ofta den ensamme hybriden mest, som Gustafson i skridsko, Strandlund Tomsvik i tennis och Hartman i snooker.

Precis, Strandlund Tomsvik är en annan superb kvinnlig kommentator. Hon kan få mig att kolla på tennismatcher med spelare jag inte bryr mig om, för att få lära sig lite.

Det är märkligt att det alltid dyker upp så mycket osakliga överpositivt inställda apologeter i trådar om Viaplay's och Nent's tjänster på allehanda olika forum.

Som avslutning så bröt Viaplay just feeden från FIS, så man inte får se bansättningen och åkarnas inspektering av banan inför åk2 som hos Eurosport. Ytterligare ett nerköp jämfört med tidigare säsonger tack vare Nent. Det är verkligen precis som det alltid har varit enda sen 1987 och ishockey-VM, allt MTG tar i med tång förstör dom.
Senast redigerad av pumahunter 2021-11-20 kl. 12:20.
Citera
2021-11-20, 12:17
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pumahunter
Lyssnar du inte på sändningen? Floskler och självklarheter var det enda som kom ur Jannes mum, i synnerhet när Jessica lämnade honom och den brittiska kommenteringen han hade i hörlurarna upphöde efter åkare 35, då blev det enda han klarade av att rabbla tider. Han kan inte säga någonting om åkarna, för han kan och vet ingenting om sporten.

Du menar han som hela tiden sitter och spelar dum jämte Andreas i MotoGP-sändningarna, eftersom han helt saknar självförtroende? Jo tack, ingen av mina motorcykelvänner eller dom som likt mig följt roadracing sen 80-talets andra halva uppskattar den sopan. Han bevisade ju sig under OS för några år sedan, när han skulle kommenterade kanot och nästan satt och grät över att han inte visste nånting.

Anledningen att Janne inte pratar så mycket är för att han inte kan något, Fagerlind är som ett vandrande uppslagsverk i jämförelse. Vikarby låter som en lite osäker skolflicka som knappt vet vad hon vill ha sagt, ingen pondus, ingen utstrålning, ingen talang för kommentering. Bara Nent-anställda och jubelidioter försöker låtsas som att hon är bättre än multispråkiga Wiberg, känner varenda en i alpina världen, extremt uppskattad och omtyckt av alla inom alpina cirkusen, kan allt, kan dra till med dräpar-anekdoter om precis vad eller vem som helst, med ändå med klass, och som bonus världens härligaste röst och skratt. Bästa svenska kvinnliga vintersports-kommentatorn genom tiderna.

Jasså du gillar små osäkra skolflickor utan pondus eller talang? Att du försöker låtsas om att hon är bättre än Wiberg avslösar dig.

Ovan är en perfekt beskrivning av Janne Blomqvist, Tobias Lyon och Katarina Hultling som förstör konståkningen. Enda sekunden när det väl är något enkelt som dom kan, så kommenterar dom som om tittarna är femåringar som ska utbildas om grunderna om och om igen, ingen förmåga att väva in saker diskret i play-by-play-kommenteringen. Nästa sekund spelar dom dumma och ställer frågor dom vet svaret på men inte klarar av att formulera förklaringen av ordentligt eller väva in i kommentering, så den bredvid som dom vet är huvudet över dom får kunna förklara det mer begripligt.

Tidernas charmigaste och kunnigaste kvinnliga vintersports-kommentator är "mossig och monoton" i jämförelse med lilla osäkra skolflickan Vikarby som inte kan nånting annat än ur en åkares insnöade perspektiv? Du förstår att ingen går på dina ord va?

Precis, Strandlund Tomsvik är en annan superb kvinnlig kommentator. Hon kan få mig att kolla på tennismatcher med spelare jag inte bryr mig om, för att få lära sig lite.

Det är märkligt att det alltid dyker upp så mycket osakliga överpositivt inställda apologeter i trådar om Viaplay's och Nent's tjänster på allehanda olika forum.

Som avslutning så bröt Viaplay just feeden från FIS, så man inte får se bansättningen och åkarnas inspektering av banan inför åk2 som hos Eurosport. Ytterligare ett nerköp jämfört med tidigare säsonger tack vare Nent. Det är verkligen precis som det alltid har varit enda sen 1987 och ishockey-VM, allt MTG tar i med tång förstör dom.
Så flosklerna står du för ser jag bra jobbat
Citera
2021-11-20, 12:39
Medlem
ruckaalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacReady
Vikarby alldeles för surrig. Men det är också där vi har hamnat med åren. Vi har gått från bisittare till s.k experter och allt ska analyseras vilket innebär överanalyseringar. Varians existerar inte längre utan allt ska ha en vetenskaplig förklaring. En annan följdeffekt av denna inflation är att kommentatorn ställer frågor som den redan vet svaret på bara för att det tvunget ska vara expertens roll att förmedla vissa specifika saker vilket hämmar spontaniteten och förmedlar en känsla av språkande efter mall.

Men Vikarby ska få fler chanser. Ovanstående är en allmän reflektion och det finns mycket värre exempel. Jag tror att Janne och Jessica kan bli ett hyggligt radarpar.

Sant, men i sådana tider kan man bara tänka tillbaka på Mikael klyschan Junglind och Ylva fnitter Nowen så känns det bra igen med Jessica
Citera
2021-11-20, 12:41
Medlem
HerrGickhans avatar
Första sändningen för TV6 med sitt Vinterprogram. Naturligtvis har grisarna sett till att ta bort möjlighet till återuppspelning för den som har en sådan. De är väl en fri kanal, men visar sitt giriga ansikte. Missar man en sändning så är man rökt om man inte har köpt deras tjänst explicit.
Citera
2021-11-20, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Första sändningen för TV6 med sitt Vinterprogram. Naturligtvis har grisarna sett till att ta bort möjlighet till återuppspelning för den som har en sådan. De är väl en fri kanal, men visar sitt giriga ansikte. Missar man en sändning så är man rökt om man inte har köpt deras tjänst explicit.

Japp, har Telia och brukar rätt ofta kolla sport i efterhand. Surt men knappast förvånande när det gäller nent.
Citera
2021-11-20, 13:29
Medlem
Hörde jag rätt? "braiga åkning"? Hjälp.
Citera
2021-11-20, 14:42
Medlem
Alkibiadess avatar
För mig fungerar Janne Blomqvist som kommentator. Men hade varit kul att höra Frida Hansdotter som expert.
Citera
2021-11-20, 14:45
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
För mig fungerar Janne Blomqvist som kommentator. Men hade varit kul att höra Frida Hansdotter som expert.
Tror nog hon kommer hoppa in vid tillfällen Frida som bisittare också!
Citera
2021-11-20, 14:54
Medlem
DjPuttes avatar
Åge Skinstad sitter på norska Viaplay Vinter och hyllar Frida iom dem kommer samarbeta de Svenska & Norska studior som dem sagt, Detta drag kommer bli grymt bra för de Norska kan hylla de svenska åkarna på ett objektivt sätt!

Premiären snart avklarad och Viaplay Vinter Studion och Jihde & Ojala fungerar perfekt samman det är en som fungerar expert och en som den frågande personen det gillar jag skarpt, Det är lite teknik nördande stund om men utöver det är det en positiv upplevelse där det är en ren uppgradering på SVT och dess Vinterstudio!

Janne & Jessica det kommer bli klockrent kommentator par rakt igenom gäller bara få det slipat kanterna och få dem veta lite vem som säger vad när och hur, Jessica var lite nybörjar nervös men tyckte likväl det var bra synk mellan hon & Janne nej det bådar gott detta!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in