2021-11-19, 21:43
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lukas17
60k till 6 miljoner är cirka 100 gånger pengarna. Med 100 lax så blir det cirka 10 miljoner, inte så pjåkigt men det är en ganska hög ribba. Jag vet inte många som är under 25 år som inte har ärvt pengar som sitter på 1 miljon och som kör all in i bitcoin.

Det här är den dummaste invändningen till att köpa Bitcoin jag hört.
Då får väl 25 åringarna köpa något annat om Bitcoins 100x inte passar dem för att dom har för lite pengar att gå in med...

Herregud, funderar du först eller skriver du bara för att skriva?
Citera
2021-11-19, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Jag kommer gråta hela vägen till banken när den bara nådde till 8 miljoner och jag skall då tänka på dig...

Frågan är när det kommer ske som sagt? Och sannolikheten att du ska sälja av vid en exakt topp är ändå piss låg.
Citera
2021-11-19, 21:44
Medlem
friskXORsjuks avatar
PlanB' s modell kommer stämma bra till $1M ungefär, om 10 år kan det mycket väl stämma om USD förlorar reservvaluta status.
Citera
2021-11-19, 21:46
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Frågan är när det kommer ske som sagt? Och sannolikheten att du ska sälja av vid en exakt topp är ändå piss låg.
Varför skulle jag vilja sälja något som jag tror 100x:ar inom 5-10 år?

Om man i framtiden behöver pengar för att köpa något, så tar man lån med sina Bitcoins som säkerhet. Inte konstigare än att köpa lägenheter med lägenheten som lån.
Citera
2021-11-19, 21:47
Medlem
Citat:
Det är MYCKET roligare att ha riktigare Bitcoin framför certifikaten.
Känslan av att äga ett värde du kan ta med dig precis överallt och som INGEN kan ta ifrån dig.

Lägg så mycket som möjligt på Bitcoin. Inom ett år kan du ha 10 dubblat det om du har tur, inom 5 år kan du ha 100 dubblat det. I worstcase scenariot har kan du bara förlora 30k som mest.

Känner du att du måste ha ett alternativ så kör på Ethereum.
Sedan ser du till att läsa in dig på vad det handlar om.

Citat:
Det här är den dummaste invändningen till att köpa Bitcoin jag hört.
Då får väl 25 åringarna köpa något annat om Bitcoins 100x inte passar dem för att dom har för lite pengar att gå in med...

Herregud, funderar du först eller skriver du bara för att skriva?

Jag tycker ditt råd ovanför talar sitt tydliga språk kring hur du resonerar.

Vi har två olika inställningar till livet, det kan vi konstatera varav ditt är: ''Get rich quick'', mitt är: ''Get rich for sure''..

De flesta som tänker att de ska bli rika snabbt brukar det inte gå så bra för.

När når Bitcoin 8 miljoner dollar? Inom 5-7 år? Ja, det får vi väl se.
Citera
2021-11-19, 21:48
Medlem
Citat:
Varför skulle jag vilja sälja något som jag tror 100x:ar inom 5-10 år?

Om man i framtiden behöver pengar för att köpa något, så tar man lån med sina Bitcoins som säkerhet. Inte konstigare än att köpa lägenheter med lägenheten som lån.

OK, så tror att du är ett unikum och ett tradinggeni som kan pricka in en exakt topp? Om Bitcoin går 50 gånger pengarna så kommer du aldrig sälja av, du kommer hålla slaviskt till minst 100 gånger pengarna, har jag förstått dig rätt? Men då vill vi inte höra sedan i chatten om Bitcoin går upp med 50 gånger pengarna att du sålde av precis innan bottnen

För du kommer hålla till minst 100x pengarna för allt i världen?

Du tror inte på Fiat currency så du kommer aldrig göra en tillfällig växling till Fiat currency för att sedan investera i exempelvis aktier eller fastigheter? Jag försöker förstå hur du tänker här. Help me out.

Att tro att du sitter på psykologiska fördelar som ingen annan gör är rätt naivt. Så du kommer aldrig sälja av låter det som, låta det minst gå 100x pengarna och aldrig växla över till fiat (tillfälligt)?

Samt du rekommenderar alla att gå all in nu.

Jadu, jag tycker det talar sitt tydliga språk.

Jag kommer påminna dig om hur fel ute du var i framtiden. Är trött på din arrogans. Låt oss se hur nära Bitcoin är 10 miljoner dollar år 2030. Har du rätt så kommer jag bli chockad. Det ska jag medge.

Nej, det är ingen dum invändning, hur mycket kapital man har anser jag har betydelse. Har du 500kr så kan du få en bättre avkastning än Bitcoin genom att använda de pengarna för att tjäna mer pengar. Så det är ingen dum invändning.

Men jag förstår, du får lita på offentliga modeller som kommer göra dig till miljardär hehehe.

Du har mycket att leva upp till nu.

Och de nationella valutorna kommer vara borta inom 10 år eller?
Senast redigerad av Lukas17 2021-11-19 kl. 21:59.
Citera
2021-11-19, 22:02
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Han har ingen auktoritet om hans modell är helt åt helvete så varför följa honom? För att han har haft ett par rätt? OK, är du medveten om att jag (innan jag var på FB) har gjort rätt extrema förutsägelser också? Men jag hade inte turen att ha ett twitter konto så därför har jag inte blivit guruförklarad, skämtosido, sanningen är att han har haft tur, inget annat.

Jag kör på säkra kort. Att marknadstajma dig upp till flera miljoner med lågt kapital känns inte så trovärdigt om inte Bitcoin likt en raket stiger till månen.

OK, då kvarstår det att hans förutsägelse ligger på $10,000,000 dollar vid 2030. Ska du gissa ja/nej på att det kommer ske?

Ett riktvärde som är extremt långt ifrån diskvalificerar honom som en auktoritet i området.

Tror du att jag spenderar min dyrbara tid på att läsa om planB och hans modell som har ofantligt många brister? Haha, jag har lite andra prioriteringar. Om du tror han är ett geni så förstår du nog inte hur låg nivå det är på hans modell. Det är inget geni som har satt ihop det där ^.- det kan jag lova dig.

Baserat på hur du har skrivit tidigare så verkar du vara väldigt ung med inte så mycket livserfarenhet.

Du bör investera bra mycket om du ska bli rik på Bitcoin de kommande tio åren. Du bör minst ha 1 miljon investerat. Men jag får en känsla av att du är yngre än 25, de flesta har inte 1 miljon i den åldern.

''Jag tror inte på S2F:s prisförutsägelser, tror det blir tufft för PlanB att ens ha rätt detta årtiondet och pricka in rätt på att Bitcoin ska nå $10,000,000 vid 2030.'' Du kanske missade detta?
Bra att du tillstår att han har prickat rätt. Vi får se om han gör det även framgent.

Att du inte ser honom som en auktoritet är väl ok. Han har 1,5 miljoner följare på twitter som gör det.

Jag gissar att bitcoin ligger runt 10 miljoner dollar 2030. Kanske 8, kanske 12.

Du spenderar inte din dyrbara tid på att läsa på om en modell som du spenderar din dyrbara tid med att kritisera? Du trollar ju, eller är du efterbliven?

Min ålder och personliga ekonomi hör inte riktigt hit men jag antar att du försöker göra någon poäng så jag svarar ändå. Jag är mellan 30-40 och har betydligt mer än en miljon i bitcoin. Vid 25 hade jag ett par miljoner. Dra din poäng eller kalla mig för lögnare nu. Din typ är förutsägbar och korkad.
Citera
2021-11-19, 22:03
Medlem
Citat:
OK, så tror att du är ett unikum och ett tradinggeni som kan pricka in en exakt topp? Om Bitcoin går 50 gånger pengarna så kommer du aldrig sälja av, du kommer hålla slaviskt till minst 100 gånger pengarna, har jag förstått dig rätt? Men då vill vi inte höra sedan i chatten om Bitcoin går upp med 50 gånger pengarna att du sålde av precis innan bottnen

För du kommer hålla till minst 100x pengarna för allt i världen?

Du tror inte på Fiat currency så du kommer aldrig göra en tillfällig växling till Fiat currency för att sedan investera i exempelvis aktier eller fastigheter? Jag försöker förstå hur du tänker här. Help me out.

Att tro att du sitter på psykologiska fördelar som ingen annan gör är rätt naivt. Så du kommer aldrig sälja av låter det som, låta det minst gå 100x pengarna och aldrig växla över till fiat (tillfälligt)?

Jadu, jag tycker det talar sitt tydliga språk.

Jag kommer påminna dig om hur fel ute du var i framtiden. Är trött på din arrogans. Låt oss se hur nära Bitcoin är 10 miljoner dollar år 2030. Har du rätt så kommer jag bli chockad. Det ska jag medge.

Nej, det är ingen dum invändning, hur mycket kapital man har anser jag har betydelse. Har du 500kr så kan du få en bättre avkastning än Bitcoin genom att använda de pengarna för att tjäna mer pengar. Så det är ingen dum invändning.

Men jag förstår, du får lita på offentliga modeller som kommer göra dig till miljardär hehehe.

Du har mycket att leva upp till nu.

Och de nationella valutorna kommer vara borta inom 10 år eller?

Det är du som är arrogant, även om jag inte delar Leastons åsikt om varken BTC eller XMR. Varför är det så viktigt för dig att hävda dig? Vi är på ett anonymt forum fortfarande ffs. Du blev avstängd av en anledning.

BTC är den säkraste inom krypto, men inte något man kommer blir rik på om man inte redan är rik. Vill man ha bättre ROI måste man vända sig till altcoins.
Citera
2021-11-19, 22:05
Medlem
Leastons avatar
Citat:
OK, så tror att du är ett unikum och ett tradinggeni som kan pricka in en exakt topp? Om Bitcoin går 50 gånger pengarna så kommer du aldrig sälja av, du kommer hålla slaviskt till minst 100 gånger pengarna, har jag förstått dig rätt? Men då vill vi inte höra sedan i chatten om Bitcoin går upp med 50 gånger pengarna att du sålde av precis innan bottnen För du kommer hålla till minst 100x pengarna för allt i världen?

Som jag precis sade, jag behöver inte sälja när jag kan ta lån istället.

Citat:
Jag tror inte på fiat som store of value nej.
Fiat kan mycket väl finnas kvar som medium of exchange, om inte krypto tar över denna funktion. Men nu pratade vi om store of value som är något helt annat.

Alla stablecoins som gjorts på USD kan vara det bästa som hänt USD och kanske anledningen till att USD om 10+ år är en global världsvaluta tillsammans med kanske Euro och/eller Yuán.

Citat:
Se ovan.

Citat:
Nej, det gör jag definitivt inte. Länka gärna...

Citat:
Jag kommer påminna dig om hur fel ute du var i framtiden. Är trött på din arrogans. Låt oss se hur nära Bitcoin är 10 miljoner dollar år 2030. Har du rätt så kommer jag bli chockad.
Det behöver du inte göra.
Jag är prestigelös och kommer var den första att erkänna om jag haft fel i något.
Citera
2021-11-19, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Det är du som är arrogant, även om jag inte delar Leastons åsikt om varken BTC eller XMR. Varför är det så viktigt för dig att hävda dig? Vi är på ett anonymt forum fortfarande ffs. Du blev avstängd av en anledning.

BTC är den säkraste inom krypto, men inte något man kommer blir rik på om man inte redan är rik. Vill man ha bättre ROI måste man vända sig till altcoins.

Jag har sagt mitt, enbart tiden kan utvisa vem som har fel. Jo, man är arrogant om man påstår att någon annan inte kan ett skit bara för att den personen inte har samma åsikt .
Citera
2021-11-19, 22:10
Medlem
Citat:
Lägg så mycket som möjligt på Bitcoin.

Så mycket som möjligt är all in = precis allt du kan

Går inte att missta det du skrev.
Citera
2021-11-19, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Bra att du tillstår att han har prickat rätt. Vi får se om han gör det även framgent.

Att du inte ser honom som en auktoritet är väl ok. Han har 1,5 miljoner följare på twitter som gör det.

Jag gissar att bitcoin ligger runt 10 miljoner dollar 2030. Kanske 8, kanske 12.

Du spenderar inte din dyrbara tid på att läsa på om en modell som du spenderar din dyrbara tid med att kritisera? Du trollar ju, eller är du efterbliven?

Min ålder och personliga ekonomi hör inte riktigt hit men jag antar att du försöker göra någon poäng så jag svarar ändå. Jag är mellan 30-40 och har betydligt mer än en miljon i bitcoin. Vid 25 hade jag ett par miljoner. Dra din poäng eller kalla mig för lögnare nu. Din typ är förutsägbar och korkad.

OK, jag tror att Bitcoin ligger under 10 miljoner dollar vid 2030. 9 miljoner är inte runt, inte 8. Det ska då vara extremt nära.

Vi får vem som är korkad när du inser att du har fel.

Hans förutsägelser är inte skickliga om du tror det. Du får gärna bevisa hur mycket du har i Bitcoin, jag har en känsla av att det inte är så mycket.

Du har skrivit mycket dumheter tidigare. Men det kommer bli kul detta.

Kryptomiljonären som inte kan ta att andra har sakliga åsikter. Men vi får se vem som har rätt, ska bli kul detta.
Senast redigerad av Lukas17 2021-11-19 kl. 22:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in