Citat:
Ursprungligen postat av
Leaston
Varför skulle jag vilja sälja något som jag tror 100x:ar inom 5-10 år?
Om man i framtiden behöver pengar för att köpa något, så tar man lån med sina Bitcoins som säkerhet. Inte konstigare än att köpa lägenheter med lägenheten som lån.
OK, så tror att du är ett unikum och ett tradinggeni som kan pricka in en exakt topp? Om Bitcoin går 50 gånger pengarna så kommer du aldrig sälja av, du kommer hålla slaviskt till minst 100 gånger pengarna, har jag förstått dig rätt?
Men då vill vi inte höra sedan i chatten om Bitcoin går upp med 50 gånger pengarna att du sålde av precis innan bottnen
För du kommer hålla till minst 100x pengarna för allt i världen?
Du tror inte på Fiat currency så du kommer aldrig göra en tillfällig växling till Fiat currency för att sedan investera i exempelvis aktier eller fastigheter? Jag försöker förstå hur du tänker här. Help me out.
Att tro att du sitter på psykologiska fördelar som ingen annan gör är rätt naivt. Så du kommer aldrig sälja av låter det som, låta det minst gå 100x pengarna och aldrig växla över till fiat (tillfälligt)?
Samt du rekommenderar alla att gå all in nu.
Jadu, jag tycker det talar sitt tydliga språk.
Jag kommer påminna dig om hur fel ute du var i framtiden. Är trött på din arrogans. Låt oss se hur nära Bitcoin är 10 miljoner dollar år 2030. Har du rätt så kommer jag bli chockad. Det ska jag medge.
Nej, det är ingen dum invändning, hur mycket kapital man har anser jag har betydelse. Har du 500kr så kan du få en bättre avkastning än Bitcoin genom att använda de pengarna för att tjäna mer pengar. Så det är ingen dum invändning.
Men jag förstår, du får lita på offentliga modeller som kommer göra dig till miljardär hehehe.
Du har mycket att leva upp till nu.
Och de nationella valutorna kommer vara borta inom 10 år eller?