Citat:
Ursprungligen postat av
Papper1512
S2F har varit en bra modell och jag tror att den kommer hålla.
Lika lite kan du se in i framtiden. Du har ju rätt i att ”superrika” bara investerar ett par procent i btc just nu. Hur många procent investerade de för tre år sedan? Fem år sedan? Trenden är tydlig, det ökar. Sen kan trenden såklart brytas men jag ser inget som tyder på det nu. Gör du?
Om du har förslag på investeringar som kommer ge bättre avkastning får du gärna tipsa oss. Dels för att vara schysst men även för att vi längre fram kan jämföra vem som klarat sig bäst.
S2F kommer inte hålla på sikt, det är i princip omöjligt att den ska kunna fortsätta hålla. Om du tänker efter så är hans modell ganska enkel och han har superbreda predictions vilket försvagar hans träffsäkerhet och seriositet eftersom han har en enormt bred felmarginal inräknad samt att han kör även med flera modeller, vilket ökar hans chans att han har rätt med någon av modellerna men är inte det lite latjo? Har han bara rätt med 1 av sina modeller så blir han guruförklarad.
Det är inte många dagar kvar nu så vi får väl se om Bitcoin går till $98,000 i November, till $135,000 i slutet av 2021. Dessa kanske han har rätt med (om han har tur), men modellen kommer fallera totalt på sikt.
Vid 2030 ska Bitcoin ha gått till minst $10,000,000 (utifrån hans modell), vid 2035 så ska Bitcoin vara värd $100,000,000 och vid 2050 så pratar vi om 1 triljon dollar (amerikansk triljon, 12 nollor). Tror du på detta själv?
Att vara bullish är en sak, men hans modell är totalt felaktig och den kommer att fallera med tiden.
Jag skulle inte bli förvånad om Bitcoin fortsätter att öka men hans modell kommer inte hålla. Ett par rätt innebär absolut ingenting. En helt orimlig modell.
Jag undrar om PlanB lever som han lär, om han investerar i sina egna modeller enormt aggressivt? Det får man hoppas.
Citat:
Ursprungligen postat av
Leaston
Det är MYCKET roligare att ha riktigare Bitcoin framför certifikaten.
Känslan av att äga ett värde du kan ta med dig precis överallt och som INGEN kan ta ifrån dig.
Lägg så mycket som möjligt på Bitcoin. Inom ett år kan du ha 10 dubblat det om du har tur, inom 5 år kan du ha 100 dubblat det. I worstcase scenariot har kan du bara förlora 30k som mest.
Känner du att du måste ha ett alternativ så kör på Ethereum.
Sedan ser du till att läsa in dig på vad det handlar om.
Om han ska tjäna 100 gånger pengarna, så måste Bitcoin nå flera miljoner dollar inom 5 år. Känns inte så realistiskt?
Citat:
Ursprungligen postat av
Leaston
Och det är din fulla rätt.
Men förstå att objektivt sett så är trovärdigheten hos "Lukas17" på Flashback, inte i paritet med tex Anthony Scaramucci och liknande erkända experter inom området.
Jag är inte så säker på att Lukas17 ens vet vem Scaramucci är, och än mindre vad han säger i frågan om Bitcoins pris om 5 år.
Att staterna kommer anpassa sig, så tillvida att det kommer regleras är det INGEN som säger emot, så du kan inte hämta en billig poäng där. Vi ser fram emot rimliga regleringar, det kommer få det allra största kapitalet (pensionsfonder med mera) att diversifiera in i Bitcoin.
Jag tror inte på allting som dessa ''experter'' säger (se ovan hur för hur jag tänker).
Scaramucci förutspådde att Bitcoin ska nå $100,000 innan årsskiftet, om Bitcoin inte går upp till det så går den här ''expertens'' trovärdighet kring förutsägelser ut genom fönstret

. Men jag hade inte blivit särskilt förvånad för expert åsikter har inte högre tillförlitlighet när det gäller aktiemarknaden, jag ser inte varför något annat skulle gälla för kryptomarknaden?
För att citera Jack D. Schwager:
''Expert opinion is not more reliable than the proverbial dart-throwing chimp''.
Istället för att säga: ''Jag tror inte Lukas förstår något'' eller ''Lukas tror detta är ett pyramidspel'' (rent påhitt) så är det väl bättre om du kommer med sakliga argument?
Jag tror inte på S2F:s prisförutsägelser, tror det blir tufft för PlanB att ens ha rätt detta årtiondet och pricka in rätt på att Bitcoin ska nå
$10,000,000 vid 2030.
Du har själv sagt över 5 miljoner dollar till 2030.