2021-11-19, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Det tror jag inte på. Om de hade tillräcklig då skulle han blivit åtalad så här dags.
Glöm inte bort att SD satt på häktet misstänkt för människorov medan L låg 100 meters från sin bostad ihjälslagen!
Så att säga det behövs tydlig inte mycket bevis för att låsa in en person för männisorov.
Nej. Även vid erkännande tar det längre tid än så. Ett åtal kan inte vila på ett erkännande. Och i detta fall, utan erkännande, MÅSTE åklagaren ha så mycket bevis att h*n tror på fällande dom,, för att väcka åtal. En längre häktning, som här, anser uppenbarligen tingsrätten att det finns tillräckligt för att hålla honom häktad.
Ang SD var det en klantig utredning från start, kunde vi konstatera när fup kom.

Facit på denna FU får vi om åtal väcks. Nån gång i januari-februari typ men än, för oss som inte har insyn i alla fall, kan det gå hur som helst.
Citera
2021-11-19, 14:07
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Vilka av de eventuella relationsproblemen är det du menar föranleder någon att bli självmordsbenägen?

Hon var kanske trött på livet, två giftermål på raken går i kras pga hennes och männens oförmåga att samarbeta. Allt slutar i destruktiva gräl.

Förra gången i Polen stack hon till Sverige och Malmö utan att berätta något, den här gången valde hon kanske en annan lösning?

Suicid är väl förresten den vanligaste dödsorsaken när personer försvinner?
Citera
2021-11-19, 14:21
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Jodå, gammelmors sista mening i Efterlyst var citat: - Det enda jag vet är att Beata aldrig skulle lämna sina barn - Slut citat.

Det enda vi vet är att gammeltanten inte talar sanning, för att hon vet mycket väl att lämna sina barn är precis det oförsvarliga Beata avslöjats göra.

Tack, vi ska nog alla lita mer på Piotr och hans öppenhjärtiga berättelse om B:s lömska flykt undan plikterna som moder till 4 småbarn.

Att gammelmor sen vill mörka dotterns tidigare snedsteg är ju inte förvånade, kanske är hon senildement och minns inte eller så har hon förträngt händelsen?

Efterlyst borde skämmas när man inte gjorde en bakgrundskoll av den försvunna kvinnans tidigare liv.
Citera
2021-11-19, 14:37
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Inte ett dugg förutom att axelremmen saknades på Nikeväskan (nike var det väl?)
Inslaget var så informationsfattigt att man kan undra vad som var syftet med inslaget. Givetvis bortsett från vetskapen av att det kan finnas dom som sitter inne med information.

Den innehållslösa och korta (ca 1- 2 minuter) snutten om fallet andades desperation och får nog tolkas som att utredningen kört fast.
....
Tack! Då missade jag ingenting.
Citera
2021-11-19, 14:41
Medlem
fattakanets avatar
Utdrag ur artikel i Ystads lokaltidning.

Citat:
När polisen nu vill ha iakttagelser från Ystadsbor gäller det bland annat just bilen.

– Vi vill ha in iakttagelser från den aktuella tiden från Södra Dragongatan. Har någon sett bilen? Har man sett personer som uppträtt märkligt? Vi är intresserade av alla typer av tips. Det är bättre att låta oss bedöma vad som är intressant eller inte, säger Jonas Karlberg.

I torsdagskvällens avsnitt av Efterlyst uppmärksammades Beata Ratzmans försvinnande.

– Det kom in flera tips efter programmet men vi vet av erfarenhet att det ofta ramlar in fler iakttagelser en tid efteråt.

Jonas Karlberg är väldigt förtegen om utredningen i allmänhet. Till exempel har polisen inte förrän nu*bekräftat att det verkligen var Beata Ratzmans väska*som några*barn hittade slängd*i närheten av Preemmacken i Ystad.
Citera
2021-11-19, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Hon var kanske trött på livet, två giftermål på raken går i kras pga hennes och männens oförmåga att samarbeta. Allt slutar i destruktiva gräl.

Förra gången i Polen stack hon till Sverige och Malmö utan att berätta något, den här gången valde hon kanske en annan lösning?

Suicid är väl förresten den vanligaste dödsorsaken när personer försvinner?
Hennes mor uttalade sig i tv härom kvällen. "Min dotter skulle ALDRIG lämna barnen"...men det var ju EXAKT vad hon gjorde när hon for till Sverige.
Citera
2021-11-19, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Misseluvanisse
Hennes mor uttalade sig i tv härom kvällen. "Min dotter skulle ALDRIG lämna barnen"...men det var ju EXAKT vad hon gjorde när hon for till Sverige.

Det finns som alltid en bakgrundshistoria. I detta fall har vi hört den dumpade ex makens historia som kan likställas med en partsinlaga i en rättstvist.

En personlig anekdot som jag delger för att upplysa om att allting inte är svart eller vitt. Jag dejtade en rysk tjej som lämnade sin sjuka pappa i hemlandet, som hon älskade mer än allt. En av anledningarna till att hon kom till Sverige var för att tjäna pengar till medicin till sin sjuka pappa.
Citera
2021-11-19, 15:02
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Det finns som alltid en bakgrundshistoria. I detta fall har vi hört den dumpade ex makens historia som kan likställas med en partsinlaga i en rättstvist.

En personlig anekdot som jag delger för att upplysa om att allting inte är svart eller vitt. Jag dejtade en rysk tjej som lämnade sin sjuka pappa i hemlandet, som hon älskade mer än allt. En av anledningarna till att hon kom till Sverige var för att tjäna pengar till medicin till sin sjuka pappa.

Tack men B åkte knappast till Sverige utan att säga något till familjen för att tjäna ihop pengar till medicin till sina sjuka barn.

Får man fråga varför du inte litar på ex-makens ord?

Du har ju inga större problem att svälja gammelmors osannolika påståenden?
Citera
2021-11-19, 15:03
Medlem
ursalunds avatar
Citat:

Infödda i rika Sverige tror att alla i världen har så tryggt som de har. De svenska "fattiga" familjens största problem är att ungar måste använda begagnade prylar och de kan inte åka utomlands på semester.
Citera
2021-11-19, 15:12
Medlem
sybels avatar
Citat:

Motsvarande skulle kunna vara Bs version av anledningen till sverigeflytten, att skapa ett bättre liv för sig och barnen. Det vet vi inte, vi har bara sett en blaskversion av exets syn på saken. Ett mynt brukar ha två sidor.
Citera
2021-11-19, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Tack men B åkte knappast till Sverige utan att säga något till familjen för att tjäna ihop pengar till medicin till sina sjuka barn.

Får man fråga varför du inte litar på ex-makens ord?

Du har ju inga större problem att svälja gammelmors osannolika påståenden?

Jag har redan svarat på detta, men du glömmer väl av saker i i din iver att peppra tråden med nya inlägg.

Det är inte ovanligt att dumpade makar pratar skit om sina ex av naturliga skäl. Enligt tråduppgifter har dom dessutom haft vårdnadstvist om barnen där B lyckats få hit två av dom. Att han vinklar sin berättelse till sin fördel och målar upp en snyfthistoria är inget konstigt för mig.

Jag litar inte på B s mammas historia heller. Även hon är partisk och kommer givetvis försvara sin dotter med näbbar och klor.
Citera
2021-11-19, 15:43
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Det är inte ovanligt att dumpade makar pratar skit om sina ex av naturliga skäl.

Hon dumpade barnen samtidigt. Men visst, hon var väl kanske jättetrött på dom med? Piotr ansåg kanske att det var skäl nog att "prata skit"? 😎

Citat:
Enligt tråduppgifter har dom dessutom haft vårdnadstvist om barnen där B lyckats få hit två av dom.

Ja hon kom väl kanske på att det var inte så bra att överge barnen? Märkligt förresten att du litar på tråduppgifter från anonyma användare samtidigt som du inte litar på Piotr?

Citat:
Att han vinklar sin berättelse till sin fördel och målar upp en snyfthistoria är inget konstigt för mig..

Men hon åkte ju trots allt till Malmö ensam? Menar du att Piotr inte får berätta?

Citat:
Jag litar inte på B s mammas historia heller. Även hon är partisk och kommer givetvis försvara sin dotter med näbbar och klor.

Klokt resonerat av dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in