2021-11-18, 22:27
Medlem
sybels avatar
Någon som såg Efterlyst på 3:an?
Citera
2021-11-18, 22:47
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Otroligt. Polisen ville inte gå ut med nån infon men då har de missat själva väldigt mycket, tror jag.
De har inte gett tips till sökgrupper heller så de handlade helt i blindo.

Men denna avslitna väska utan axelrem är en till indicium att det gick våldsamt till.

Om väskan tillhör henne förstås. Det är inte bevisat enligt en tidningsartikel som postades tidigare idag.

Du läste kanske mitt tidigare inlägg där jag spekulerade i om den försvunna kvinnan kan ha liftat tex med helt fel person mot Ystad? Överfall inträffar faktiskt från tid till annan.

Maken måste faktiskt inte vara inblandad om det ligger ett brott bakom försvinnandet?
Citera
2021-11-18, 22:50
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Inte minsta knyst på Syd Nytt. EN kvällsblaska informerar om att polisen vill ha tips. Sydsvenskan refererar till Kvp. Vilket engagemang!! 😠

Man har kanske fått höra talas om exmaken Piotrs öppna och ärliga berättelse om sin tid med henne och den tidigare flykten från barnen och husbonden och kommit på att man kanske letar efter någon som har försvunnit frivilligt igen? 😎
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2021-11-18 kl. 22:54.
Citera
2021-11-18, 23:17
Medlem
Citat:
Märkligt att de inte har gått ut med att väskan var trasig och att de söker remmen förrän nu? Det är ju länge sedan väskan hittades. Eller är det inte förrän nu nfc bekräftat att väskan är Bs? Lite segt det här!
Tror det är först nu NFC blev klara med undersökningen av väskan. Och fortfarande är det långa väntetider med svar från NFC även om detta är ett så kallat prioriterat case. Dom har personalbrist,beställarna skriver fel i sin beställning... Ja herregud det är också ett ställe som mycket blir fel på.
Citera
2021-11-19, 08:23
Medlem
Jag läste precis en artickel/brev från försäkringskassan gällande procedurer kring vård av barn där mannen misshandlat sin partner. Tycker den absolut kan tas i åtanke i detta fall, Varför tex Be@ata träffar sin man, varför hon får avslag i domstol (då hon va jag förstår det som fortfarande hade samma adress som mannen.
Systemet är vrickat och kvinnor dör.

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/Ga94VQ/valdet-forvarras-med-gemensam-vardnad?fbclid=IwAR28lR7wEZOBC6ekocVMB5BhO2Y1iRSLp uy2dhbpCDipGJ2fRiwAm NRF2CA

Kan tillägga att det sker än idag att kvinnor blir misshandlade av sina män(I Polen) där familj och vänner vet, men det är inget man lämnar någon för. När jag själv fick veta om en sådan familj, och ville hjälpa så visade de sig att Alla i familjen vet och tyckte typ Hon får ta hand om de själv/skylla sig själv…
Många jag själv känner har vuxit upp i hem där det inte varit konstigt när kvinnan eller barnen fått stryk, alltså kan man med Svensk mindeset inte jämföra denna familj med svenska familjer.
Be@ta kan av Polacker ses som dramaqueen, för att hon inte accepterar att få stryk.
Citera
2021-11-19, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det finns nog en hel del som polisen sitter på, som gör att maken skakar galler fortfarande. Och normalt griper man inte någon för att en vuxen kvinna varit icke kontaktbar på nio timmar. Det krävs mycket mer n så. Och ja, den avslitna axelremmen är nog bara en liten del av att det gått våldsamt till. Må kvinnan hittas. Men vid liv är hon nog inte.

Jag tänker oxå att den där axelremmen kan vara avskuren, vilket också gör den intressant….den skulle jag dessvärre tro är uppeldad någonstans och kommer inte hittas
Citera
2021-11-19, 10:41
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Någon som såg Efterlyst på 3:an?
Jodå, gammelmors sista mening i Efterlyst var citat: - Det enda jag vet är att Beata aldrig skulle lämna sina barn - Slut citat.

Det enda vi vet är att gammeltanten inte talar sanning, för att hon vet mycket väl att lämna sina barn är precis det oförsvarliga Beata avslöjats göra.

Det har postats 2 virriga uppgifter om att axelremmen slitits av och klippts av varav "slitits av" väl får läggas i dramakorgen, för inte är det väl så att den både slitits av och klippts av?
Senast redigerad av Taggad 2021-11-19 kl. 10:58.
Citera
2021-11-19, 11:04
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Jodå, gammelmors sista mening i Efterlyst var citat: - Det enda jag vet är att Beata aldrig skulle lämna sina barn - Slut citat.

Det enda vi vet är att gammeltanten inte talar sanning, för att hon vet mycket väl att lämna sina barn är precis det oförsvarliga Beata avslöjats göra.

Det har postats 2 virriga uppgifter om att axelremmen slitits av och klippts av varav "slitits av" väl får läggas i dramakorgen, för inte är det väl så att den både slitits av och klippts av?
Framkom det något nytt?
Citera
2021-11-19, 12:24
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Framkom det något nytt?
Inte ett dugg förutom att axelremmen saknades på Nikeväskan (nike var det väl?)
Inslaget var så informationsfattigt att man kan undra vad som var syftet med inslaget. Givetvis bortsett från vetskapen av att det kan finnas dom som sitter inne med information.

Den innehållslösa och korta (ca 1- 2 minuter) snutten om fallet andades desperation och får nog tolkas som att utredningen kört fast.

Förvånas inte om C.R släpps (och den problemtyngda kvinnan dyker upp?)

Om det visar sig att brott ligger bakom förvinnandet så är med största sannolikhet motivet att CR blivit blåst på samma sätt som Polenfamiljen blev blåst på sina allra ömmaste punkter.
Beatas uppbrottsproblematik talar för det.
Senast redigerad av Taggad 2021-11-19 kl. 12:47.
Citera
2021-11-19, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det finns nog en hel del som polisen sitter på, som gör att maken skakar galler fortfarande. Och normalt griper man inte någon för att en vuxen kvinna varit icke kontaktbar på nio timmar. Det krävs mycket mer n så. Och ja, den avslitna axelremmen är nog bara en liten del av att det gått våldsamt till. Må kvinnan hittas. Men vid liv är hon nog inte.
Det tror jag inte på. Om de hade tillräcklig då skulle han blivit åtalad så här dags.
Glöm inte bort att SD satt på häktet misstänkt för människorov medan L låg 100 meters från sin bostad ihjälslagen!
Så att säga det behövs tydlig inte mycket bevis för att låsa in en person för männisorov.
Citera
2021-11-19, 12:41
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Du har nog kanske rätt här, C verkar inte vara typen som utsätter småbarn för ett sådant trauma till skillnad från B som trots allt utförde en lyckad rymning från ungarna och dåvarande maken? Den sistnämnde verkar förövrigt vara en reko karl, han och C har ju dessutom genomlidit ungefär samma sak? Dvs, en hustru som försvinner utan ett ord?

Vi ska nog kanske inte underskatta B:s list?

Det krävs nog dessutom en rätt speciell personlighet för att kunna överge småbarn utan att berätta att man ska "resa bort" ett bra tag?

Men om vi ska prata lite mer om hennes nuvarande försvinnande så är det snart 2 månader sen hon återigen gick upp i rök. Hypotesen att hon befinner sig i Polen känns ju lite svagare nu än för några veckor sen, samtidigt förnekar maken inblandning i hennes försvinnande.

Några hypoteser som återstår är en möjlig olycka, sjukdomsfall eller suicid. Samtidigt går det självklart inte att utesluta brott eller ett frivilligt lite mer långvarigt försvinnande.

I vilken ordning skulle du vilja rangordna de olika teorierna?
Svårt att gradera dom möjliga scenarierna med tanke på att den långa tiden påverkar sannolikheten att trasselkvinnan håller sig borta frivilligt negativt.

Att hon är/var suicid kan man nog utgå från med såna utpräglade relationsproblem.
Citera
2021-11-19, 13:01
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Att hon är/var suicid kan man nog utgå från med såna utpräglade relationsproblem.

Vilka av de eventuella relationsproblemen är det du menar föranleder någon att bli självmordsbenägen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in