2021-11-18, 19:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DerRoteBaron
Meningen med sprutan är att du ska ta den. Först en gång, sen två gånger, sen tre gånger, ja, så många gånger som du går med på det helt enkelt.
tills man inte är kapabel att ta några fler. man är antingen helt steriliserad eller avlide då!
Citera
2021-11-18, 19:47
Medlem
Huckabees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalkerD
ja okej. men ett vaxx avtar inte 6 mån som covid vaxxet gör...
Du tror inte att mutationer spelar in i det faktum att effekten inte är detsamma efter 12 månader (6 månader säger inte forskarna)? Mutationer som förresten uppkommer för att smittan fortfarande sprids bland de ovaccinerade.
Citera
2021-11-18, 19:48
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Att påstå att någon är "kränkt" och "rättshaverist" är inga argument. Det är epitet och vittnar om att man inte har något att tillföra i sak.

De makthavare du ser på tv, när du hjärntvättas av public service, eller läser om i Aftonbladet eller DN är inte den här världens verkliga makthavare. De är proxys, marionetter. Det vet alla som har någon inblick i sakernas tillstånd. Större krafter styr, och de är definitivt tyranniska. Känner du till World Economic Forum och Klaus Schwab? Vet du något om Bill Gates stiftelser? Känner du till George Soros och hans Open Society Foundation? Nej, såklart du inte gör. Men du försöker mästra de som gör det. Sätt dig ner i båten, är du snäll.

Är man kränkt av ett pass som hindrar från nöjen då är man rätt bortskämd av samhället när det dessutom är valfritt. Att man sedan tror att tex ryska duman inte styrs av Putin utan mörka Illuminatisekter har man livlig fantasi . Att de dessutom konspirerar globalt med Eu, Trump, kina , Iran Israel etc som bråkar om allt annat . Hur förklaras det ?? Du som har facit
Citera
2021-11-18, 19:48
Medlem
Huckabees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neige
Jag ska på julbord i december med jobbet men det är under 100 pers gissar jag. Är inte meningen med vaccin att man ska kunna blanda ovaccinerade med vaccinerade. Är vaccinet halvdant så att man kan smittas ändå?
Vaccinet är effektivt till 97%. Mer information finns på Folkhälsomyndighetens hemsida om du genuint vill lära dig.
Citera
2021-11-18, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huckabee
Du tror inte att mutationer spelar in i det faktum att effekten inte är detsamma efter 12 månader (6 månader säger inte forskarna)? Mutationer som förresten uppkommer för att smittan fortfarande sprids bland de ovaccinerade.

Och vaccinerade.
Citera
2021-11-18, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Inga av dina demokratiska rättigheter hotas av detta.

No, but it should be.

De har hittat ett rättshaveristiskt kryphål i lagstiftningen vilket möjliggör för dem att sätta gränser kring deltagarantal, så länge det inte påverkar saker som t ex allmänt valdeltagande, yttrandefrihet, läkarbesök eller allmänna transportmedel.

Efter att ha spenderat en del forumtid med rättshaveristen #realFEZ så har jag dock tvingats se på rättshaverism som en beundransvärd konstform. Om vanliga medborgare kan tillåtas hålla på sådär utan åtgärd så måste vi även tillåta Staten att göra det samma. We can't allow one of them to operate while we forbid another to do the same.

Blir jag förbjuden att tillträda vissa evenemang som annars är öppna så anser jag att mina demokratiska rättigheter har blivit satta ur spel.

Det är inget kryphål. Man har helt enkelt gått för långt och brutit mot lagen eller något.
Citera
2021-11-18, 19:52
Medlem
Huckabees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsgobrandon
Och vaccinerade.
Här är en källa, men det finns många.
https://www.1177.se/Ostergotland/aktuellt/aktuellt-i-ostergotland/smittspridningen-bland-yngre-oroar/

"Framförallt är det nu ovaccinerade som driver smittan framåt. Av de patienter som vårdas på sjukhus för covid-19 är ett fåtal vaccinerade."
Citera
2021-11-18, 19:52
Medlem
Citat:
Vaccinet är effektivt till 97%. Mer information finns på Folkhälsomyndighetens hemsida om du genuint vill lära dig.

Fohm som nästan alltid har gissat rätt under pandemins gång 👍eller oj, sa jag alltid. Menade förstås aldrig
Citera
2021-11-18, 19:54
Medlem
Citat:
Här är en källa, men det finns många.
https://www.1177.se/Ostergotland/aktuellt/aktuellt-i-ostergotland/smittspridningen-bland-yngre-oroar/

"Framförallt är det nu ovaccinerade som driver smittan framåt. Av de patienter som vårdas på sjukhus för covid-19 är ett fåtal vaccinerade."

Mja. Men strunt i vad politiker säger. Det vet vi alla att dom kan kläcka ur sig vad som helst. Dra fram bondförnuftet istället. Om dom vaccinerade är kränkta och rädda för att bli smittade av dom smutsiga antivaxxarna, så måste ju rimligtvis även dom vaccinerade kunna sprida smitta. Sen är ju inte en enskild vecka i östergötland något vidare statistiskt underlag
Senast redigerad av letsgobrandon 2021-11-18 kl. 19:57.
Citera
2021-11-18, 19:55
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalkerD
ja okej. men ett vaxx avtar inte 6 mån som covid vaxxet gör...

Efter 2,5 månad är skyddet under 50%. Då är risken större än 50% att vaccinet är verkningslöst. Vaccinpass gäller i 6 månader. Det är helt ok att gå på sammankomst efter 5 månader och 3 veckor med smitta och smitta ner andra för man har ju vaccinpass. Men varför ska vi ha vaccinpass när FHM säger att smittan går neråt efter 1 januari?
Citera
2021-11-18, 19:57
Medlem
Huckabees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsgobrandon
Mja. Men strunt i vad politiker säger. Det vet vi alla att dom kan kläcka ur sig vad som helst. Dra fram bondförnuftet istället. Om dom vaccinerade är kränkta och rädda för att bli smittade av dom smutsiga antivaxxarna, så måste ju rimligtvis även dom vaccinerade kunna sprida smitta
För att formulera mig vänligt; dina inlägg i den här tråden gör bra reklam för vaccinpass.
Citera
2021-11-18, 19:58
Medlem
Citat:
För att formulera mig vänligt; dina inlägg i den här tråden gör bra reklam för vaccinpass.

Berätta mer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in