2021-11-18, 12:45
Medlem
PA-Staffans avatar
Citat:
"The vaccine passport requires people to be vaccinated to do certain discretionary activities such as go to restaurants, movies, gyms. Not because these places are high risk. We aren't actually seeing COVID transmissions in these settings. It's really to create incentive to improve our vaccination coverage"
https://www.youtube.com/watch?v=Z1NlhQGVAhw&t=940s
(15m40s)

Citat:
"The vaccine passport is for non essential opportunities and it's really to create an incentive and get higher vaccination rates"
https://www.youtube.com/watch?v=Z1NlhQGVAhw&t=1014s
(16m54s)

Boom!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Du bör tyvärr rökas ut ordentligt. Det är för din egen skull. Att ställa krav är att bry sig om!

Men möjligen att du borde få bli insläppt i värmen efter att du haft covid och fått antikroppar på det sättet (förutsatt att du överlevt).

Nej, staten bryr sig inte om din hälsa. Det har de aldrig gjort. Vakna ur dina sossiga välfärdsdimmor, din trötta mupp.
Citera
Medlem
kompjuters avatar
Jag kommer aldrig vika mig för något vaccinpass.
Som många nämner är det bara början.
Ett steg närmare Kinas "social credit system"
Citera
2021-11-18, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trojen133
Det är helt otroligt att det alltid ska avslutas med ett personangrepp. Är det helt omöjligt att föra en diskussion utan att angripa någons tankeförmåga? Du tror inte smittan kommer öka i Sverige, ok. Det tror jag baserat på hur det ser ut i vår omgivning. Däremot är smittan inte ett lika stort problem om folk vaccinerar sig, bara att titta på siffror som man lätt kommer åt på folkhälsomyndighetens hemsida. Väljer folk att inte vaccinera sig - fine, men ta då konsekvenserna av det. Det är ingen mänsklig rättighet att gå på konserter eller matcher och det kommer vara upp till arrangörerna om de kräver vaccinpass eller ej.

Jag ställer samma fråga till som jag ställde till en annan i tråden som använda samma argument (då blev jag dock lämnad utan svar).

Om det inte är en mänsklig rättighet att gå på konserter m.m, hur skulle du ställa dig till ifall vi på kommando av regeringen inför, säg, "only whites"-restauranger och pubar? Skulle du protestera, och isåfall på vilka grunder? Ingen har ju enligt dig fått några rättigheter inskränkta.

Vi kan säga att arrangörerna får välja mellan "only whites" eller ha 5 kunder max i taget, så har de valmöjlighet på ungefär samma villkor som arrangörerna till covidpassen.
Citera
2021-11-18, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WalkerD
antar att du tagit vaccinet fått rejäla biverkningar och för att dämpa din ångest så vill du att alla andra ska må lika skit som du!

Har tagit tre doser, knappt några biverkningar alls. Vid det här laget måste väl även du börja inse att vaccinet är säkert? Känner du någon som blivit skadad?

Men som sagt, med tiden kommer snaran dras åt kring er ovaccinerade. Det blir möjligen semester i Norrlands skogar för dig i sommar t.ex. något flyg lär det inte bli i alla fall.
Citera
2021-11-18, 12:48
Medlem
Citat:
Helt rätt väg att gå och det här är nog bara början. Pestråttorna måste som sagt rökas ut ordentligt och eftersom inte moroten fungerat är det nu dags för piskan.

Definitivt så kommer kravet utökas till att gälla barer, restauranger och förhoppningsvis så småningom även kollektivtrafik.

Jag bör kanske nämna att anti-vaxxarna ofta är bra folk med en sund skepsis till MSM, PK och myndigheter/politiker. Men just när det gäller vaccinet har de tyvärr dragit fel slutsatser och det drabbar hela världen och orsakar kaos i sjukvården. Så vi bör därför dra åt tumskruvarna så in i helvete.

Otippat att någon med 3300 inlägg på 3 år, dvs arbetslös autist skriver nåt sånt här haha.
Citera
2021-11-18, 12:50
Bannlyst
Citat:
Har tagit tre doser, knappt några biverkningar alls. Vid det här laget måste väl även du börja inse att vaccinet är säkert? Känner du någon som blivit skadad?

Men som sagt, med tiden kommer snaran dras åt kring er ovaccinerade. Det blir möjligen semester i Norrlands skogar för dig i sommar t.ex. något flyg lär det inte bli i alla fall.
semester = koncentrationsläger?
Citera
2021-11-18, 12:50
Medlem
skogsmarans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kompjuter
Jag kommer aldrig vika mig för något vaccinpass.
Som många nämner är det bara början.
Ett steg närmare Kinas "social credit system"

Okej, så om det krävs vaccinpass för att resa till USA och vi ponerar att du nu vill åka dit. Kommer du då inte att vika dig genom att inte åka dit, eller ta med din armé och invadera landet?
Citera
2021-11-18, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trojen133
Ingen lag säger att du måste vaccinera dig. Ingen lag kommer hela kräva vaccinationsbevis.
Är du så förblindad av hjärntvätten att du inte ser att detta skiljer på hur man behandlar en ovaccinerad kontra vaccinerad i samhället och att vi därför inte står lika inför lagen då ena sidan får begränsningar?

När judarna blev begränsade från samhället så argumenterar du alltså för att dom stog lika inför lagen, trevlig människosyn du verkar ha.
Citera
2021-11-18, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Jag ställer samma fråga till som jag ställde till en annan i tråden som använda samma argument (då blev jag dock lämnad utan svar).

Om det inte är en mänsklig rättighet att gå på konserter m.m, hur skulle du ställa dig till ifall vi på kommando av regeringen inför, säg, "only whites"-restauranger och pubar? Skulle du protestera, och isåfall på vilka grunder? Ingen har ju enligt dig fått några rättigheter inskränkta.

Vi kan säga att arrangörerna får välja mellan "only whites" eller ha 5 kunder max i taget, så har de valmöjlighet på ungefär samma villkor som arrangörerna till covidpassen.

Du har själv möjlighet att välja att ta vaccin eller inte. Alternativet till att införa vaccinpass hade varit att återgå till restriktioner - det vill säga inga matcher, inga konserter m.m. Nu har man själv möjlighet att påverka ifall man vill kunna gå på sådana offentliga tillställningar. Handlar inte om att diskriminera människor utan att göra arrangemangen så säkra som möjligt. Tycker du att det är diskriminering även om en covidsjuk nekas att åka flygplan?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
20 av 23 döda var vaccinerade

Folkhälsomyndigheten själva väljer att förorda vaccinpass i ett läge där endast 3 av 23 döda under en vecka är ovaccinerade (det är uppenbarligen farligare att vara vaccinerad än ovaccinerad). Då är det rimligt att anta att de står under yttre press.

De tillhör ändå en grupp som har passerat bäst före datum, att de dör trots vaccin är inget konstigt.
Citera
Medlem
Cracksmokers avatar
Citat:
Helt rätt väg att gå och det här är nog bara början. Pestråttorna måste som sagt rökas ut ordentligt och eftersom inte moroten fungerat är det nu dags för piskan.

Definitivt så kommer kravet utökas till att gälla barer, restauranger och förhoppningsvis så småningom även kollektivtrafik.

Jag bör kanske nämna att anti-vaxxarna ofta är bra folk med en sund skepsis till MSM, PK och myndigheter/politiker. Men just när det gäller vaccinet har de tyvärr dragit fel slutsatser och det drabbar hela världen och orsakar kaos i sjukvården. Så vi bör därför dra åt tumskruvarna så in i helvete.

Ja för fan på dom jävla judarna. Ska de åka kollektivt får de isåfall ha en egen liten sektion längst bak att trängas på. HEIL HITL oj jag menar HEIL TEGNELL.

Ont:
Inget nytt under solen att Sverige styrs av godhetsknarkande rasister som representerar partier som snodde sina visioner från NSDAP. (Minus judehatet)

Håll nu käften Svenne och gå till jobbet. Blir intressant att se hur detta påverkar den nya adeln. Inte för att de går på särskilt mycket stora evenemang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in