Citat:
Ursprungligen postat av
trojen133
Det är helt otroligt att det alltid ska avslutas med ett personangrepp. Är det helt omöjligt att föra en diskussion utan att angripa någons tankeförmåga? Du tror inte smittan kommer öka i Sverige, ok. Det tror jag baserat på hur det ser ut i vår omgivning. Däremot är smittan inte ett lika stort problem om folk vaccinerar sig, bara att titta på siffror som man lätt kommer åt på folkhälsomyndighetens hemsida. Väljer folk att inte vaccinera sig - fine, men ta då konsekvenserna av det. Det är ingen mänsklig rättighet att gå på konserter eller matcher och det kommer vara upp till arrangörerna om de kräver vaccinpass eller ej.
Jag ställer samma fråga till som jag ställde till en annan i tråden som använda samma argument (då blev jag dock lämnad utan svar).
Om det inte är en mänsklig rättighet att gå på konserter m.m, hur skulle du ställa dig till ifall vi på kommando av regeringen inför, säg, "only whites"-restauranger och pubar? Skulle du protestera, och isåfall på vilka grunder? Ingen har ju enligt dig fått några rättigheter inskränkta.
Vi kan säga att arrangörerna får välja mellan "only whites" eller ha 5 kunder max i taget, så har de valmöjlighet på ungefär samma villkor som arrangörerna till covidpassen.