2021-11-18, 07:07
Medlem
FashionMonsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
På smittspridningen har vaccin ingen effekt överhuvudtaget.
Däremot skyddar vaccin mot allvarlig sjukdom.

Nej men nu slipper man allvarligt sjuka besökare på tillställningarna iallafall
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cirkusregeringus
Vi får väl se. Jag är stolt transvaccinerad och jag tänker röra mig ute precis på samma sätt som de senaste månaderna. Min kropp mitt val, vi gillar olika, inga rasister på våra gator, bla bla bla bla, våld mot nazism är självförsvar, skolstrejk för klimatet, orange man dålig, globaluppvärmning, Lafferkurvan, det är häftigt att betala skatt, utan invandring stannar Sverige, patriarkat, en kvinna arbetar lika hårt som en man men får ett halvt öre på öret så lite betalt, Islam är fredens religion, trängselskatt.

Jag identifierar mig som en spruta med mRNA-vaccin.
Tilltalas säker/effektiv
Bakgrund okänd, identitetsskydd.
Jobb; Tränga mig in i andras kroppar.

Vill du inte få din kropp stimulerad av mig är du att betrakta som psykiskt störd.

"Nu måste jag ha effektiv i mig på en regelbunden basis säger majoriteten som testat effektiv"

Terms and conditions may apply.
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Då känns det ju lite främmande att du beskriver förfarandet som "apropå fascism".
*ironi*

Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Smittrisken minskar betydligt särskilt om alla är vaccinerade. Sluta sprid myter.

För att bli smittsam så måste man bli infekterad för det första. Åtminstone 60% är skyddade från sjukdom när det gäller nuvarande varianter. Du kan börja räkna där.

Dessutom så blir de vaccinerade som trots allt blir infekterade, det under betydligt kortare tid. Det är också ganska uppenbart att det är de ovaccinerade som driver smittan även där vaccinationstäckningen är stor som bland yngre i Norge t.ex.

Men framförallt blir konsekvenserna desto mindre:

Antal döda Norge - Bulgarien:

https://ourworldindata.org/explorers/coronavirus-data-explorer?zoomToSelection=true&region=Europe&facet= none&pickerSort=asc&pickerMetric=location&Metric=C onfirmed+deaths&Interval=7-day+rolling+average&Relative+to+Population=true&Al ign+outbreaks=false&country=NOR~BGR
Men hallå är du Jag sprider inte myter. Är alltid tydlig om det inte fakta jag spottar ut. Man kan fortfarande smitta som vaccinerad och det påpekade du också så säger du att jag myttar, loool. Men som du säger så lär man inte smitta lika mycket som vaccinerad men fördelen med att inte vaccinera sig är att man lättare märker att man har covid 19 och kan då isolera sig tills man ej smittar något mer..
Citera
2021-11-18, 07:09
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Du kanske har hört talas om mobiltelefoni och smartphones? Eller har de ännu inte lanserats i dina avkrokar? I praktiken så fungerar de redan som ett chip då folk sitter klistrade till dem. Det är inte heller speciellt jobbigt att uppvisa en QR-kod i telefonen. Det finns säkert de som skulle tycka det var ännu smidigare med ett chip under huden men det är långt borta för gemene man även om tekniken finns där.

Har en kollega som haft det i ett par - tre år, använder det för passage till alla lokaler på jobbet, till ytterdörren hemma och så vidare. En liten plupp kan man känna bakom tummen om man petar, 1500 tror jag han pröjsa. Är nog vanligare än man tror, även om det inte är helt mainstream ännu
Citera
2021-11-18, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
På smittspridningen har vaccin ingen effekt överhuvudtaget.
Däremot skyddar vaccin mot allvarlig sjukdom.
Fakenews, det finns ingenting alls som tyder på att vaccinen inte skulle ha någon som helst effekt på smittspridning. Att vaccinen inte skyddar till 100% innebär inte att de är verkningslösa. En dansk studie visade tvärtom höromdagen att risken att sprida smittan om man är ovaccinerad är 6 till 9 hånger högre än om man är vaccinerad i Danmark.
Citera
2021-11-18, 07:18
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
*ironi*

Jag ber om ursäkt. Mitt genetiska handikapp tillåter mig inte att förstå humor i skriftlig form såvida den inte är ackompanjerad av de smileys jag är van med sedan 90-talets internetintroduktion till gemene svensk.
Citera
2021-11-18, 07:20
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babyspenat
Men hallå är du Jag sprider inte myter. Är alltid tydlig om det inte fakta jag spottar ut. Man kan fortfarande smitta som vaccinerad och det påpekade du också så säger du att jag myttar, loool. Men som du säger så lär man inte smitta lika mycket som vaccinerad men fördelen med att inte vaccinera sig är att man lättare märker att man har covid 19 och kan då isolera sig tills man ej smittar något mer..
Nu spred du myter igen.

Räkna istället på hur smittan minskar i en population som är 100% vaccinerad. R-talet alltså.

60% blir inte infekterade lågt räknat = ingen virusreplikation = noll smittspridning.
Citera
2021-11-18, 07:23
Medlem
Czarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IcyHeart
Staten begränsar din frihet att köra bil så länge du inte har körkort, med. Begränsar din frihet att inneha vapen så länge du inte har licens. Begränsar din frihet att stoppa narkotika i din eller andras kroppar, när du får ett infall.

Skillnaden(som alla med en normal begåvningsgrad förstår) är att staten i detta fallet inskränker min frihet pga att jag vill behålla min kroppsliga autonomi dvs rätten att bestämma över vilka medicinska ingrepp jag vill utsätta mig för.

Men nej nu ska jag begränsas för att jag inte vill vaccinera mig med ett beviserligen kasst vaccin.

Förövrigt så ska staten ge fan i om jag knarkar eller har vapen hemma.
Citera
2021-11-18, 07:26
Medlem
Om vaccinationspass vid allmänna sammankomster med mer än 100 delagare.

Eftersom ingen kontroll av personen verkliga identitet kommer att ske så är förslaget om vaccinationspass mer ett spel för gallerierna.

Lösning för den ovaccinerade:
Be en nära vän, familjemedlem som är vaccinerad skriva ut ett pdf-vaccinationspass till dig, eller tillfälligt låna någons vaccinerad persons mobiltelefon till den tillställning som du vill besöka.

Det verkar vara mycket lätt att förbigå den nya regeln gällande vaccinationspass.

https://www.expressen.se/tv/nyheter/coronaviruset/sa-har-funkar-vaccinpass/
Citera
2021-11-18, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sanctus
Sanna ord. Det många glömmer bort, eller vill dölja, är också att ovaccinerade får symptom/blir sjuka vid exponering av viruset och då förhoppningsvis håller sig avskilda under infektionen. Så det är inte orimligt att tänka sig att ovaccinerade står för mindre smittspridning än vaccinerade. Dom höga smittotal som många länder med höga andel vaccinerade tyder på det.
Jag är också inne på det.
Citera
2021-11-18, 07:27
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleepyoh22
Har en kollega som haft det i ett par - tre år, använder det för passage till alla lokaler på jobbet, till ytterdörren hemma och så vidare.
Få människor är dock villiga att plantera in en anledning till kriminella att hugga av en handen.

Din kollega är tämligen unik på chip-marknaden än så länge.
Citat:
Ursprungligen postat av Sleepyoh22
En liten plupp kan man känna bakom tummen om man petar, 1500 tror jag han pröjsa. Är nog vanligare än man tror, även om det inte är helt mainstream ännu
It will never be mainstream. Inte så länge det räcker med att hugga handen av någon för att få access till saker och ting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in