2021-11-17, 23:26
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillMiller
Det här kan mycket väl vara ett försteg mot vad som är påväg att komma.
I andra länder som Frankrike, Italien, Australien och England har dom gått längre.
Här börjar de i mindre skala för att det ska accepteras av den stora massan som inte klarar av att tänka själva. De som lyder blint och går vidare i ledet utan att ifrågasätta.
De har ju redan tagit (de första 2)sprutorna så dom bryr sig inte nå speciellt om de som inte tagit nån.
Samtidigt tror många av dom att det är bra åtgärder och att det enbart är tillfälligt.

En gräns på max 100 personer är ett taktiskt drag som försvårar demonstrationer.
Vilket betyder att Svenska folket har till sista november på sig att dra till med stora demonstrationer utan att bli bestraffade för det.

Underskatta inte MSM.s makt. De kan göra helt skeva vinklar som massan kommer köpa.
Istället för demonstranter som värnar om frihet kan vinkeln bli upprorsmakare och farliga människor som ska betraktas som fiender.

Gröna passet är påväg och är nog på plats innan 2030.
Självklart är detta bara början.
Citera
2021-11-17, 23:26
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Hur vet du att en majoritet är för det? Vad jag vet har det inte anordnats någon folkomröstning om detta. Inte lär det göra det heller då regeringen inte vill riskera att vi röstar "fel" som vi gjorde om euron.

Det har gjorts flertalet statistiskt säkerställda undersökningar som tyder på det. Så är det även i länder där vaccinpasset går betydligt längre än vi gör.
En anledning kan tänkas vara att många västeuropeiska länder har en vaccinationsgrad långt över 50%.
Många av de vaccinerade är inte speciellt sugna på att få restriktioner för att en minoritet frivilligt avstår vaccin.
Citera
2021-11-17, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Du förstår väll att det är arrangörerna som får ta smällen inte individen...

Arrangörerna om tillräckligt många skiter i det visst, men inte om det är den typiska svenska samlingen som går med på allt som auktoriteter säger, i det här fallet arrangörerna. Summa summarum, det här lär drabba laglydiga medborgare medan typer som inte tvekar på att armbåga sig fram kommer ställa till med oreda.
Citera
2021-11-17, 23:29
Medlem
Israel, Ireland, Nederland,Singapore, grannar lander… många av dem är över 85% dubbel vaxad. Storbritannien sagt att första o andra doser gäller inte längre om folk inte tar en tredje. Hallo????!!! Öppna ögonen, the great resert is on your door!!! När Sverige ska gå på gatan??
Citera
2021-11-17, 23:30
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Touchdown
Fattar du inte att vi behöver vaccinera bort den här jävla skiten?
Ta det där jävla vaccinet så vi kan börja leva normalt igen, utan massa konstiga vaccinbevis och restriktioner och skit. Herregud, hur svårt ska det vara
Du menar som Gibraltar gjort?

Citat:
Ursprungligen postat av 167-steg-kvar
Att du inte kan se eller vill se problemet säger mer om dig än och den verkligheten du mycket tamt och infantilt försöker förvränga. Ska ge ett kort exempel, håll till godo och ha en fin kväll.

Ställer in julen – trots att 100 procent är vaccinerade

Regeringen i Gibraltar har beslutat att ställa in allt officiellt julfirande. Bakgrunden är att smittspridningen i det brittiska territoriet skenar – trots att samtliga vuxna är vaccinerade mot covid-19.
[...]

– Den drastiska ökningen av antalet personer som testat positivt för covid-19 de senaste dagarna är en skarp påminnelse om att viruset fortfarande är mycket utbrett i vårt samhälle och att det är allas vårt ansvar att vidta alla rimliga försiktighetsåtgärder för att skydda oss själva och våra nära och kära, säger hon.

https://www.friatider.se/staller-julen-trots-att-100-procent-ar-vaccinerade

Vad var det du nu påstod igen?
Inga problem och ett mycket kraftfullt vaccin... var det visst.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nikson
Uppenbarligen råder det begreppsförvirring här. Man vaccinerar sig inte mot viruset, man vaccinerar sig mot att man inte ska utveckla den bakteriella sjukdomen Covid-19 som viruset ger upphov till, den man kan dö av. Covid-19 smittar för övrigt inte. Det gör endast viruset och det kan du andas in och sprida oavsett om du är vaccinerad eller ej.

Covid-19 är vad man vaccinerar sig mot, inte Coronaviruset. Man kan inte vaccinera sig mot virus, endast bakteriella sjukdomar och i detta fall Covid-19.

Bara för att man vaccinerar sig mot Covid-19 betyder detta inte att man inte kan inandanas och sprida Coronaviruset SARS-CoV-2 vidare till andra. Ovaccinerade liksom vaccinerade är lika potentiella spridare av viruset. Så gnäll inte på de som inte vill vaccinera sig. Du sprider potentiellt lika mycket viruspartiklar som ovaccinerade gör.
Fel.

Man vaccinerar sig mot viruset genom att via vaccinet erhålla kopior av virusets RNA.

Tyvärr finns inget framställt vaccin som är 100% mot någon sjukdom överhuvudtaget. Men de allra flesta vaccin ger ett bra skydd, och ger lindrigare symtom, vilket minskar smittspridning.
Citera
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
Det har gjorts flertalet statistiskt säkerställda undersökningar som tyder på det. Så är det även i länder där vaccinpasset går betydligt längre än vi gör.
En anledning kan tänkas vara att många västeuropeiska länder har en vaccinationsgrad långt över 50%.
Många av de vaccinerade är inte speciellt sugna på att få restriktioner för att en minoritet frivilligt avstår vaccin.

Kan du länka till någon sådan undersökning?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kortburkskoma
Äh. Tror man har ett visst skydd mot allting av vaccinet. Det är aldrig lika mycket som förespråkarna säger och aldrig lika lite som motståndarna säger. Men med tanke på hur ofarlig sjukdomen är utan vaccin så är det bara gasa på nu som sagt. Det är vad jag tror i alla fall.

Ja du, tro, det gör jag, om jag går i kyrkan, men det finns grundläggande vetenskapliga fakta kring "vaccinet" ( jag använder inte det ordet om detta preparat). mRNA producerar endast antikroppar via dina egna celler mot SKALET på viruset, NOLL mot själva viruset!

Och, viruset muterar, och vid skillnader i skalet har antikropparna byggt upp ett skydd som inte funkar så bra, men vi kan inte bli djupa i vetenskapen här, men försök att förstå att "vaccinet" endast riktar sig mot en specifik del i viruset.
Citera
2021-11-17, 23:31
Medlem
Sanctuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikson
Uppenbarligen råder det begreppsförvirring här. Man vaccinerar sig inte mot viruset, man vaccinerar sig mot att man inte ska utveckla den bakteriella sjukdomen Covid-19 som viruset ger upphov till, den man kan dö av. Covid-19 smittar för övrigt inte. Det gör endast viruset och det kan du andas in och sprida oavsett om du är vaccinerad eller ej.

Covid-19 är vad man vaccinerar sig mot, inte Coronaviruset. Man kan inte vaccinera sig mot virus, endast bakteriella sjukdomar och i detta fall Covid-19.

Bara för att man vaccinerar sig mot Covid-19 betyder detta inte att man inte kan inandanas och sprida Coronaviruset SARS-CoV-2 vidare till andra. Ovaccinerade liksom vaccinerade är lika potentiella spridare av viruset. Så gnäll inte på de som inte vill vaccinera sig. Du sprider potentiellt lika mycket viruspartiklar som ovaccinerade gör.

Sanna ord. Det många glömmer bort, eller vill dölja, är också att ovaccinerade får symptom/blir sjuka vid exponering av viruset och då förhoppningsvis håller sig avskilda under infektionen. Så det är inte orimligt att tänka sig att ovaccinerade står för mindre smittspridning än vaccinerade. Dom höga smittotal som många länder med höga andel vaccinerade tyder på det.
Citera
2021-11-17, 23:31
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Kan du länka till någon sådan undersökning?

Jag är inte Google.

Men, ok. En hyfsat färsk artikel från Fokus.
https://www.fokus.se/2021/09/svenskarnas-dom-vaccinpass-ja-tack/
Senast redigerad av gärningsmannen 2021-11-17 kl. 23:34.
Citera
2021-11-17, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av engalunda
Japp, dom som vägrar vaccinera sig kan gott stanna hemma och tänka över sitt beslut. Det är ingen rättighet att vistas ut bland oss ansvarstagande människor, de är ett privilegium.
Och ge mig inte att de är orättvist, gå o ta den lille sprutan bara så kan du leva som oss andra du me.

Är du helt bakom flötet ? Jag undrar på riktigt. Ett privilegium att få vistas ute bland människor ? Ahhh jag blir så arg… ser ni inte att världen håller på att bli en polisstat ? Detta är ingen jävla konspirationsteori.. det börjar smått med att tvinga i alla människor läkemedel samt utegångsförbud. Allt börjar smått så det normaliseras av den stora massan. Kolla på kina, där har dom ett social credit system där du ska vara en fläckfri medborgare för att få sina privilegium att leva.
Citera
2021-11-17, 23:33
Medlem
Veritassens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Touchdown
Lägg ner din amerikanska anti-vaxx propaganda! Herregud.
Vad menar du med sidoeffekter? Det ordet används inte i Sverige. Är det biverkningar du syftar? Inga biverkningar av covidvaccin mörkas. Allt presenteras klart och tydligt av Läkemedelsverket och andra myndigheter, och finns att läsa på FASS.se
Det finns ingen konspiration!

Kollade på din uppmaning Fass för Modernas Spikevax. Tycker beskrivningen av biverkningarna är milt sagt otillräcklig. För att verkligen förstå vad biverkningar av vacciner kan innebära är den av mig rekommenderade videon en mycket bra början. Jag vill också upprepa att den videon dessutom är fantastiskt sevärd som en ren, mycket häftig, thriller !! Sen finns det ju massor med sajter där amerikaner på engelska berättar om sina erfarenheter av Coronavaccinerna. Du kan få några såna av mig om du vill , men jag tycker du ska börja med att se den av mig rekommenderade videon förutsatt att du förstår engelska tillräckligt bra för att få ett utbyte därav ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in