2021-11-18, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Touchdown
Aj då, har jag blivit det är det väl inte mycket att göra åt det då. Vilken massmedia har jag blivit hjärntvättad av? Vilken ska jag undvika fortsättningsvis för att inte bli ännu mera hjärntvättad?

Att ta vaccin är givetvis frivilligt, men tar man det inte under en pågående pandemi får man helt rättvist räkna med lite begränsade valmöjligheter vad gäller att vistas i folksamlingar. Känns rimligt tycker jag!
Skönt iallafall att sjukhusinläggningar och dödsfall minskar här i Sverige.
Vecka 42: 23 avlidna i Covid - av dessa var 20 vaccinerade.
Citera
2021-11-18, 00:30
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
Jag är inte Google.

Men, ok. En hyfsat färsk artikel från Fokus.
https://www.fokus.se/2021/09/svenskarnas-dom-vaccinpass-ja-tack/
Fast den undersökningen är inte rättvist genomförd. De har fått ta ställning till huruvida sportevenemang mm skall vara fortsatt stängda, eller om de skall öppnas för de som har vaccinpass.

Självklart kan man då motivera folk till att svara "ja, vi vill ha vaccinpass".

Lite som att jag skulle ge en undersökning till hundra barn och där frågorna är: "Vill du hellre bli piskad till döds än dildoknullad i hundra timmar" varpå jag sedan kan påtala att 100% av de tillfrågade barnen vill bli dildoknullade i hundra timmar.
Citera
2021-11-18, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
mRNA'et är instruktionen, och eftersom det bara finns en begränsad mängd av det så tar det slut ganska kvickt.

En av hypoteserna kring problemet med att vissa får hjärtrelaterade biverkningar är att om vaccinet av misstag sprutats in i en åder istället för muskeln så förs det med ilfart till hjärtat och väl där gör vad det ska, men på fel plats. Dvs det instruerar celler (i det fallet hjärtmuskelceller) att skapa spikprotein.

Problemet blir då att allt går som det är tänkt, celler instrueras att tillverka protein och instruktionerna förstörs, antikroppar och NK-celler (mördarceller) bekämpar de nu proteintillverkande cellerna och immunförsvaret tränas att bekämpa Covid-19.

Men.. till skillnad från de muskelceller i armen som återskapas ganska snabbt efter att mördarcellerna haft kalas så är nu de attackerade hjärtmuskelcellerna troligen till stor del döda och ganska få nybildas med ärr på hjärtat som följd. För så fungerar hjärtmuskelceller.

https://news.ki.se/heart-cells-replaced-throughout-life
Citera
2021-11-18, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Skön liknelse, svininfluensan dödade inte fler än vanlig influensa totalt. Covid ligger redan 15 gånger högre och hade dödat betydligt fler om det inte var för restriktioner och vaccinet
då vet du också att vaccinet gav en del biverkningar.
Citera
2021-11-18, 00:31
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feministerna
Problemet med hela den här covid historian är att transparensen är noll.

Och när man vill ha obestridliga bevis så får man istället bara en motfråga, eller ännu mer ord om försäkran.

Vad är det som inte är transparent?
Mycket av vetenskapen bakom mRNA vaccin och forskning kring Covid-19 finns öppet och tillgängligt.
Citera
2021-11-18, 00:32
Medlem
Citat:
Ja, fick mig en spruta av det med
jag också. och jag ångrade det grovt när alla biverkningar uppdagades. så det misstaget gör jag inte en gång till!
Citera
2021-11-18, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Razz3l
Finns på många nyhetssidor:
https://londonlovesbusiness.com/due-to-exponential-rise-in-cases-gibraltar-cancels-official-christmas-celebrations/
Du det går inte bättre för dig nu heller 😅
Citera
2021-11-18, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zansibal
jag också. och jag ångrade det grovt när alla biverkningar uppdagades. så det misstaget gör jag inte en gång till!
Då tänker vi olika. Jag tvekade inte en sekund att ta covidvaccinet trots att jag tagit svininfluensavaccinet.
Citera
2021-11-18, 00:36
Medlem
Citat:
Du det går inte bättre för dig nu heller 😅
Du får väl vänta på att ditt kära SVT rapporterar om det.
https://www.nzherald.co.nz/world/covid-19-delta-outbreak-gibraltar-cancels-official-christmas-celebrations-amid-exponential-rise-in-c ases/DK4P3SYBWE3YJWISVCMILPVREI/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 167-steg-kvar
Avtal OCH så kallade avstängningsregler inom kommun och region är en snårig skog reda ut och är inget jag heller har tid med, inte just nu iaf, dessutom talar vi om Covid-19 vaccin här. Grundlagsskyddet gäller, även om DU vill påstå någonting annat.

Det tog mig mindre än tre sekunder googla fram dessa nyheter. Så nej, fakenews verkar det inte vara.
https://www.google.com/search?q=lockdown+gibraltar&source=lnms&tbm=nws&sa =X&ved=2ahUKEwjU4o3KvaD0AhWNuosKHVKdCRgQ_AUoAnoECA EQBA&biw=1366&bih=657&dpr=1
Vad påstår jag om grundlagsskyddet?

Haha precis samma googling jag gjorde! Kallar du det för trovärdiga källor?
Citera
Avstängd
Grontarskonts avatar
Bra nu kanske några ovvaxxade till tar sitt förnuft till fånga!
Citera
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falsk_mekaniker
Trots att en del anhöriga vaccinerats så ser jag som enda lösning till denna psykos att de som vaccinerats blir sjuka,
Jag fick såväl bältros (botade det på en vecka med hjälp av kortisonsalva) som återfall av hjärtsäcksinflammation (botade det genom att ta det lugnt i 2 veckor) av vaccinet, men det är ingenting mot de problem en covid-infektion hade givit mig.
Jag föväntade mig halv ansiktförlamning i 3 dagar också av vaccinet, men slapp det.

För mig var det en renodlad risk<->gain-ekvation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in