2021-11-17, 23:45
Medlem
Inte ofta jag säger det här. Men jag hoppas verkligen att det finns vissa element i samhället som kaosar nu så att staten får problem. Det är ändå på väg åt helvete.
Citera
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Samma här, men detta drabbar väl yrkeslivet också, vi är många som går till en arbetsplats där fler än 100 pers jobbar. Hur ska man tackla det tycker du? Måste man ta mRna-injektioner, så kallade "vaccin" för att kunna få mat på bordet och tak över huvudet, eller finns det något sätt att komma runt det?
Om jag har fattat saken rätt angående arbetsgivare: Rätten att tacka nej till erbjuden vaccinering är inskrivet i grundlagen. Se Regeringsformens andra kapitel och dit hör vaccineringar uppenbarligen. Avseende arbetsgivarens eventuella frågor härom kan såklart de frågorna ställas men du har ingen som helst skyldighet besvara dessa frågor, så länge du inte är smittad med allmänfarlig sjukdom enligt smittskyddslagen vill säga. Dessa ovanstående premisser gäller även vård- och omsorgspersonal.

Hoppas detta klargör läget något.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragspelochbas
1/12-21 är alltså dagen då demokratin dör. Det värsta i allt det här är att den stora massan kommer stå och heja på. Era tragiska djur. De börjar med de ovaccinerade, men sen kommer de för er med. Oroa er inte.
Låter läskigt. Vad ska hända med oss?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Jag tycker att det är mycket intressant att detta beslut tas under en övergångsregering.

Varken Löfvens eller Magdalenas regering kommer att ta ansvar för de långsiktiga effekterna av införandet av ett vaccinpass.
Det var väl därför svinet Löfven avgick...
Citera
2021-11-17, 23:46
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasses.Frassen
Hur ber man de på vårdcentralen på bästa möjliga sätt att få genomgå en hälsokontroll (ekg, blodprover, sperma-kvalite) innan vaccinering?
Man beställer en sådan undersökning.
Förslagsvis gör man det innan man beställer en vaccintid.
Citera
2021-11-17, 23:46
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falsk_mekaniker
Såg det på SVT som jag motvilligt besökte. De börjar lite lätt med sånna evenemang, tror dock inte att det slutar där tyvärr.

Tyvärr sett till utvecklingen i andra länder där folket har mer stake, tex. Frankrike där ännu hårdare covidpass regler införts, så lär Sveriges politiker inte möta något särskilt hårt motstånd här.

Trots att en del anhöriga vaccinerats så ser jag som enda lösning till denna psykos att de som vaccinerats blir sjuka, både av vaccinet samt av smittan som dom tror sig vara skyddade ifrån, tack vare sin spruta.
Tyvärr är det nog så att fullständigt övertydliga tecken på att "vaccinen" är nästan helt verkningslösa eller rejält farliga är vad som krävs för att få stopp på detta vansinne.
Vaccinfanatikerna har ju redan bestämt sig för att det gått tillräckligt lång tid sedan vaccinationskampanjen började att man nu kan utesluta fler biverkningar än de vi redan sett. Om folk skulle börja drabbas av en massa mystiska, autoimmuna sjukdomar och cancer efter boosterdos 5, 6 eller 7 så kommer de antagligen att skylla detta på viruset. Ungefär som när kedjerökare ligger på lungkliniken och kippar efter luft och inbillar sig att emfysem får man såklart av vägdamm, inte av cigarettrökning.
Citera
2021-11-17, 23:47
Medlem
Brolarens avatar
Det är så kul att läsa gråt-inläggen från alla som är mot vaccinet om hur demokratin håller på att förgöras på grund av att man inte får gå på någon hockeymatch. Herregud vilka bäbisar ni är. Ta vaccinet eller håll käften.
Citera
2021-11-17, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 167-steg-kvar
Om jag har fattat saken rätt angående arbetsgivare: Rätten att tacka nej till erbjuden vaccinering är inskrivet i grundlagen. Se Regeringsformens andra kapitel och dit hör vaccineringar uppenbarligen. Avseende arbetsgivarens eventuella frågor härom kan såklart de frågorna ställas men du har ingen som helst skyldighet besvara dessa frågor, så länge du inte är smittad med allmänfarlig sjukdom enligt smittskyddslagen vill säga. Dessa ovanstående premisser gäller även vård- och omsorgspersonal.

Hoppas detta klargör läget något.

Finns en hel massa vaccin man måste ha som vård/omsorgspersonal. T.ex TBC och hepatit. På vissa ställen nu också covidvaccin. Borde vara en självklarhet överallt kan jag tycka!
Citera
2021-11-17, 23:49
Avstängd
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Tyvärr är det nog så att fullständigt övertydliga tecken på att "vaccinen" är nästan helt verkningslösa eller rejält farliga är vad som krävs för att få stopp på detta vansinne.
Vaccinfanatikerna har ju redan bestämt sig för att det gått tillräckligt lång tid sedan vaccinationskampanjen började att man nu kan utesluta fler biverkningar än de vi redan sett. Om folk skulle börja drabbas av en massa mystiska, autoimmuna sjukdomar och cancer efter bosterdos 5, 6 eller 7 så kommer de antagligen ayt skylla detta på viruset. Ungefär som när kedjerökare ligger på lungkliniken och kippar efter luft och inbillar sig att emfysem får man såklart av vägdamm, inte av cigarettrökning.

Lars Bern har haft rätt hela tiden. Det är uppenbart att fler borde lyssna till denna ytterst kloka man.
https://swebbtv.se/w/6AhuYT6bWz9RZBFvvYcUyh
Citera
2021-11-17, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brolaren
Det är så kul att läsa gråt-inläggen från alla som är mot vaccinet om hur demokratin håller på att förgöras på grund av att man inte får gå på någon hockeymatch. Herregud vilka bäbisar ni är. Ta vaccinet eller håll käften.
jag tar det när det skyddar mot smitta och smittspridning. tills dess kan ni ta erat pass och köra upp det i röven.
Citera
2021-11-17, 23:50
Medlem
falsk_mekanikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballgag
Vaccinerade som blir sjuka kommer skyllas på ovaccinerade och att de vaccinerade behöver boosters. Ingen kommer protestera.
Självklart kommer alltid de ovaccinerade att vara svarta fåret. Det kommer att fixas och trixas , mörkas och döljas med siffror för att inte visa hur verkningslöst vaccinet är samt de biverkningar som uppstår tack vare vaccinet, men jag ser ändå det scenariot som bästa alternativ, även om det är en lång resa.

De länder som har lyckats vaccinera ännu fler än Sverige kommer ju att visa vägen först.
Citera
2021-11-17, 23:51
Medlem
Moondooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brolaren
Jag vill inte gå på hockey, jag vill inte gå alls.

Vi slåss för principen här Agda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in