2021-11-17, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PippiDreng
mRNA vaccinet skulle ju vara så lätt att anpassa till nya mutationer hette det. Mig veterligen har det ännu inte skett? Rätta mig gärna någon.

Har inte hört det, väntar fortfarande på något preparat som jag kan lita hyfsat på, deltavariantens spikproteiner verkar runda alfavariantens ganska lätt.......det har väl inte kommit några uppdaterade preparat än, eller?
Citera
2021-11-17, 23:35
Medlem
Alanas avatar
Såg att Umeå universitet inte heller tillåter ovaccinerade ssk-studenter på VFU.

https://www.umu.se/covid-19/vfu-for-dig-inom-halso--och-sjukvard/?fbclid=IwAR2B45XN2YRTHiX99yiII0DqEAyVGW7DEhnqp22x 3M_tP8hKKz7KY4tXXic
Citera
2021-11-17, 23:35
Medlem
falsk_mekanikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballgag
Kultur- och idrottsevenemang vad det verkar.
Såg det på SVT som jag motvilligt besökte. De börjar lite lätt med sånna evenemang, tror dock inte att det slutar där tyvärr.

Tyvärr sett till utvecklingen i andra länder där folket har mer stake, tex. Frankrike där ännu hårdare covidpass regler införts, så lär Sveriges politiker inte möta något särskilt hårt motstånd här.

Trots att en del anhöriga vaccinerats så ser jag som enda lösning till denna psykos att de som vaccinerats blir sjuka, både av vaccinet samt av smittan som dom tror sig vara skyddade ifrån, tack vare sin spruta.
Citera
2021-11-17, 23:37
Medlem
den dagen det kommer ett vaccin som skyddar mot smitta och smittspridning utan allvarliga biverkningar kommer jag ta sprutan. tills dess kan dom köra upp sitt pass i röven.
Citera
2021-11-17, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falsk_mekaniker
Såg det på SVT som jag motvilligt besökte. De börjar lite lätt med sånna evenemang, tror dock inte att det slutar där tyvärr.

Tyvärr sett till utvecklingen i andra länder där folket har mer stake, tex. Frankrike där ännu hårdare covidpass regler införts, så lär Sveriges politiker inte möta något särskilt hårt motstånd här.

Trots att en del anhöriga vaccinerats så ser jag som enda lösning till denna psykos att de som vaccinerats blir sjuka, både av vaccinet samt av smittan som dom tror sig vara skyddade ifrån, tack vare sin spruta.
Vaccinerade som blir sjuka kommer skyllas på ovaccinerade och att de vaccinerade behöver boosters. Ingen kommer protestera.
Citera
2021-11-17, 23:41
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engalunda
Japp, dom som vägrar vaccinera sig kan gott stanna hemma och tänka över sitt beslut. Det är ingen rättighet att vistas ut bland oss ansvarstagande människor, de är ett privilegium.
Och ge mig inte att de är orättvist, gå o ta den lille sprutan bara så kan du leva som oss andra du me.

Äckliga barnmördare som du ska inte få komma undan. Det är inget vaccin, skadorna mörkas och långtidsbiverkningarna är totalt okända.

Du kommer att få stå till svars för dina odemokratiska handlingar en dag.
Citera
Medlem
OliverCromwells avatar
Jag tycker att det är mycket intressant att detta beslut tas under en övergångsregering.

Varken Löfvens eller Magdalenas regering kommer att ta ansvar för de långsiktiga effekterna av införandet av ett vaccinpass.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 167-steg-kvar
Du menar som Gibraltar gjort?
Tack för din länk till fria tiders artikel om att julen ställs in i Gibraltar!
Hittar dock ingen info om detta på Brittiska myndigheters hemsidor, ej heller på brittiska nyhetssidor.
Luktar fake news!
Citera
Medlem
1/12-21 är alltså dagen då demokratin dör. Det värsta i allt det här är att den stora massan kommer stå och heja på. Era tragiska djur. De börjar med de ovaccinerade, men sen kommer de för er med. Oroa er inte.
Citera
2021-11-17, 23:43
Medlem
Sanctuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zansibal
den dagen det kommer ett vaccin som skyddar mot smitta och smittspridning utan allvarliga biverkningar kommer jag ta sprutan. tills dess kan dom köra upp sitt pass i röven.

Sputnik-V har grymt fina resultat och mer traditionellt än mRNA-varianterna. Och billigt. Men kommer aldrig tas in till oss av rent politiska skäl.
Citera
2021-11-17, 23:43
Avstängd
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zansibal

Skit i vaccin. Ivermektin is da shit. Fast det vill inte big pharma att folk ska veta..
Citera
2021-11-17, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veritassen
Kollade på din uppmaning Fass för Modernas Spikevax. Tycker beskrivningen av biverkningarna är milt sagt otillräcklig. För att verkligen förstå vad biverkningar av vacciner kan innebära är den av mig rekommenderade videon en mycket bra början. Jag vill också upprepa att den videon dessutom är fantastiskt sevärd som en ren, mycket häftig, thriller !! Sen finns det ju massor med sajter där amerikaner på engelska berättar om sina erfarenheter av Coronavaccinerna. Du kan få några såna av mig om du vill , men jag tycker du ska börja med att se den av mig rekommenderade videon förutsatt att du förstår engelska tillräckligt bra för att få ett utbyte därav ?
Vad saknar du för beskrivningar av biverkningar? Vad vet du som inte framkommer på FASS.se? Vad är det för fantastiska kunskaper du besitter som få andra känner till?
Jag är sett den där videon och den är ren och skär anti-vaxx propaganda, ingenting annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in