Citat:
Ursprungligen postat av
Touchdown
I helvete heller, politiker är i mångt och mycket avskum som gärna fifflar med skattepengar.
Medicinsk vetenskap och läkemedelsforskning sätter jag dock hög tilltro till. Jag tror vaccinet mot covid-19 är bra.
Vad baserar du det på om man får fråga? Vaccinet är utformat på en liten beståndsdel av viruset och med tanke på att det muterar och har muterat till ett flertal varianter så har vaccinet mindre och mindre chans att vara effektivt, hade det tex istället vart baserat på 5, eller 10 beståndsdelar av den varianten av viruset som vi hade vid skapandet av viruset så hade det såklart varit mycket mer effektivt.
Det jobbiga nu är att viruset sprids via vaccinerade och får då möjligheten att mutera sig till en variant som ”vet” vilken beståndsdel man behöver gå runt för att smitta så många som möjligt.
Det är tyvärr nackdelen med att i panik släppa ett vaccin mitt under en pandemi, i ett race mellan medicin-bolag som försöker utforma ett vaccin så snabbt som möjligt för att få dom kopiösa mängder pengar som dom får om dom är först ut.
Hur många stickningar av samma vaccin trots flertal mutationer är du villig att ta?