2021-11-17, 23:07
Medlem
antoneriks avatar
Gud vilket barnsligt bullshit att man går i taket över det här. Det finns en massa rättigheter som kränks stup i kvarten som är mycket värre än att nekas gå på fotboll. Åtskilliga människor sitter i fängelse, gör värnplikten, går i skolan utan att dom själva har valt det. Varför? För att det har blivit beslutat av våra folkvalda politiker! Vi kan inte tala om en diktatur med någon som helst trovärdighet.

Det verkar som att dom flesta har glömt att vi fortfarande lever i en pandemi som inte har dött ut ännu. Det är en extraordinär situation. Ordet extraordinär betyder att allting inte är som vanligt. Det betyder att samhället ställer minimala krav på den som inte vill eller kan vaccinera sig för att skydda den stora majoriteten som är vaccinerad, men framförallt för att skydda den lilla minoriteten som är ovaccinerad.
Citera
2021-11-17, 23:07
Medlem
So it begins.....

Detta är bara starten på det kontrollerande sjuka samhälle vi kommer att se framöver. Har förutspått detta sedan länge.
Citera
2021-11-17, 23:09
Medlem
Berätta för mig igen varför inte de som haft covid får ett vaccinpass på posten?
Det är otroligt att vaccinpass inte innefattar naturliga antikroppar.
Det är inte vetenskap, det är masspsykos.
Citera
2021-11-17, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Touchdown
Problemet är att vaccinpasset kommer försent. Vi skulle givetvis haft det under hela hösten, möjligen en bit in på våren, som en brygga mellan restriktionerna och öppnandet.
Upplevde inte att smittan var under kontroll när samhället öppnade upp mer i höstas.
Tror folk kan njuta mer av hockeymatcher och andra evenemang nu, veta att inga ovaccinerade kommer hosta eller snörvla dem i ansiktet.

Vad är då vitsen med ett vaccin? Om man ändå ska vara livrädd för att någon kan vara smittsam. Då kan man ju inte tro på vaccinet? Men gapa om att alla ska ta det och hurra för auktoritära åtgärder det ska man minsann göra....Märkligt som fan hur folk verkar resonera...Dessutom klarar de allra flesta friska individer av förkylningen utan problem.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerflickan
So it begins.....

Detta är bara starten på det kontrollerande sjuka samhälle vi kommer att se framöver. Har förutspått detta sedan länge.
Det kommer ta mycket stryk på den psykiska hälsan i befolkningen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Gud vilket barnsligt bullshit att man går i taket över det här. Det finns en massa rättigheter som kränks stup i kvarten som är mycket värre än att nekas gå på fotboll. Åtskilliga människor sitter i fängelse, gör värnplikten, går i skolan utan att dom själva har valt det. Varför? För att det har blivit beslutat av våra folkvalda politiker! Vi kan inte tala om en diktatur med någon som helst trovärdighet.

Det verkar som att dom flesta har glömt att vi fortfarande lever i en pandemi som inte har dött ut ännu. Det är en extraordinär situation. Ordet extraordinär betyder att allting inte är som vanligt. Det betyder att samhället ställer minimala krav på den som inte vill eller kan vaccinera sig för att skydda den stora majoriteten som är vaccinerad, men framförallt för att skydda den lilla minoriteten som är ovaccinerad.

Nej, det är ingen extraordinär situation. IVA är inte fyllt till bredden. Vi har ingen massdöd. Den extraordinära situationen finns bara i ditt huvud.
Citera
2021-11-17, 23:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Då blir det nog en lockdown av något slag med massa restriktioner som innan.
Då kommer jag bara garva ännu mera då dessa hjärndöda sossekärringar och gubbar kommer inse att vaccinet uppenbarligen inte hjälpt.
Citera
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solmonstar
Berätta för mig igen varför inte de som haft covid får ett vaccinpass på posten?
Det är otroligt att vaccinpass inte innefattar naturliga antikroppar.
Det är inte vetenskap, det är masspsykos.

Hur ska man kontrollera det? Du kanske är jätteimmun, men den typ av Covid som just du har haft i din kropp kanske bara har gjort dig lite immun.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Det blir väl spännande att se alla genombrotts-infektioner och den helt uteblivna effekten av minskas smittspridning. Vad är tanken egentligen? Med hänsyn till att vaccinet bara sägs skydda mot svår sjukdom och inte infektion eller smittspridning. Då spelar det väl absolut ingen roll om jag som vaccinerad endast har vaccinerade runt mig eller ej? Jag ska ju vara skyddad mot svår sjukdom? Helt jävla Orwellskt detta ju.

Lustigt nog kommer detta beslut samtidigt som FHM börjar rekommendera att även vaccinerade ska smittestas och man därmed underförstått medger att vaccinen inte stoppar smittspridning. Skulle inte förvåna mig om vi hamnar i ett läge där man ska vara vaccinerad och ha ett färskt covidtest för att slavpasset ska vara giltigt för större evenemang.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/fhm-backar-dubbelvaccinerade-ska-testa-sig-vid-symtom
Citera
Medlem
Danniebojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Touchdown
I helvete heller, politiker är i mångt och mycket avskum som gärna fifflar med skattepengar.
Medicinsk vetenskap och läkemedelsforskning sätter jag dock hög tilltro till. Jag tror vaccinet mot covid-19 är bra.

Vad baserar du det på om man får fråga? Vaccinet är utformat på en liten beståndsdel av viruset och med tanke på att det muterar och har muterat till ett flertal varianter så har vaccinet mindre och mindre chans att vara effektivt, hade det tex istället vart baserat på 5, eller 10 beståndsdelar av den varianten av viruset som vi hade vid skapandet av viruset så hade det såklart varit mycket mer effektivt.

Det jobbiga nu är att viruset sprids via vaccinerade och får då möjligheten att mutera sig till en variant som ”vet” vilken beståndsdel man behöver gå runt för att smitta så många som möjligt.

Det är tyvärr nackdelen med att i panik släppa ett vaccin mitt under en pandemi, i ett race mellan medicin-bolag som försöker utforma ett vaccin så snabbt som möjligt för att få dom kopiösa mängder pengar som dom får om dom är först ut.

Hur många stickningar av samma vaccin trots flertal mutationer är du villig att ta?
Citera
2021-11-17, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Du har rätt. Folk hade accepterat Natointräde och krig mot Ryssland eftersom det var den lagstiftande församlingen som bestämde det. Folk accepterar vad som helst.
Citera
2021-11-17, 23:13
Medlem
area50s avatar
Kina verkar vara en stor inspiration för våra politiker...
Social credit score väntar runt hörnet...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in