2021-11-17, 22:09
Medlem
Alezandaars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B00ney
Jag är i chock hur illa hela pandemin har hanterats. Hur all statistik förvrängts, hur allt skylls på ovaccinerade. Hur vaccinet till en början skulle vara lösningen på allt.

När tiden springer ikapp så är man tvungen att ändra om fördelarna med vaccinet för allmänheten.

Vem trodde vid första förespråkningen av covid-vaccinet att man fortfarande kunde bli sjuk och smitta vidare?

Största anledning till att jag valt att inte vaccinera mig är just pga detta tvång, till något som jag anser att min kropp egentligen inte behöver.
Jag har klarat mig genom pandemin med en god hygien och sunt förnuft.
Detta betyder också att jag inte varit en risk för att smitta någon annan.

Ifall man då jämför mig med en person som är vaccinerad (men inte alls lika varsam), utan lever på som pandemin inte finns. Vem har gjort störst skada på samhället?

Svaret är ENKELT. Personer med vaccinet i kroppen som lever på som vanligt, är utan tvivel det största hotet för smittan och dess spridning!

Att dessutom dessa vaccinerade personer inte behövt testa sig vid symptom tidigare, bidrar till en helt MISSVISANDE statistik hur bra/dålig effekt vaccinet verkligen gett.

Förhoppningsvis kan det bli ännu tydligare inom kort, hur verkningslöst vaccinet är (då alla dubbelvaccinerade skall testa sig vid symptom). Det lär ge en peak i grafen.

Man ser på sociala medier hur ”vaccinerade influencers” planerar maxade julbord som att det inte finns någon covid kvar. Hur smart är detta? När det är klart och tydligt att en vaccinerad kan sprida vidare smittan.

Du vet inte ett dugg om ifall du varit smittbärare utan symptom.
Citera
2021-11-17, 22:09
Medlem
Danniebojs avatar
Ugh..Att dom på riktigt baserar detta och alla deras uttalandet på "hopp" om att vaccinerade människor inte ligger bakom smittspridning är komiskt, blir kul att se när vågen kommer slå trots att covidpass införs och att man fortfarande kommer skylla på ovaccinerade människor.

Med det sagt så bör man som i Tyskland sätta upp antigen-testcenter runtom i landet(Gratis), som även vaccinerade bör ta då även de kan vara infekterade, så att man faktiskt kan testa sig oavsett vaccinationsstatus för att inte gå runt och sprida vidare någon smitta.

Att tro att för att du är vaccinerad, speciellt med ett vaccin som är utformat efter en enda liten beståndsdel av viruset(inte säkert att detta fungerar på flertal varianter, såklart) gå runt och är säker och leva loppan är naivt.

Håller avstånd och undviker folkmassor en stund till. iallafall tills att de kommer ut med ett lite mer bred-spektrumvaccin(om det ens kommer)
Citera
2021-11-17, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falsk_mekaniker
Det har säkert tagits upp men vad menas med "Tillställningar inomhus"?

Är det bio, nattklubbar, fester som räknas?
Eller konserter, idrottsevenemang?

Eftersom en fotbollsmatch inte spelas inomhus räknas det som en tillställning med krav på pass. Hockey är ju inomhus i vissa fall är det passkrav där?

Medvete luddigt så det totalitära samhället kan växa fram lite i taget.
Det är bara saker man kan vara säker på
1. Våra friheter kommer konstant berövas oss små steg i taget.
2. Det kommer ha noll effekt på spridning av virus.
Citera
2021-11-17, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falsk_mekaniker
Det har säkert tagits upp men vad menas med "Tillställningar inomhus"?

Är det bio, nattklubbar, fester som räknas?
Eller konserter, idrottsevenemang?

Eftersom en fotbollsmatch inte spelas inomhus räknas det som en tillställning med krav på pass. Hockey är ju inomhus i vissa fall är det passkrav där?
Tror du att det stannar här?
Citera
2021-11-17, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Touchdown
Du känner till konceptet vaccin? Och hur himla många år det använts, och hur många sjukdomar som vaccin helt eller delvis utrotat genom åren? Iallafall kraftigt begränsat utbredningen av.
Annars är det nog du som ska läsa på om vaccin!
Jag känner till konceptet vaccin, och man har pga mRNA Sars Cov2 vaccinen fått ändra definitionen från att skydda mot sjukdomen (som tex Tub vaccinet gör) till att mildra symptom.
Vanliga välprovade vaccin ”läcker inte”. Dvs antalet ”break trough” infektioner är minimala, tex ger Priorix 97-99% skydd, något som ger gruppimmunitet vid ungefär 80% vaccinationsgrad.

mRNA vaccinen kan aldrig ge gruppimmunitet av två orsaker; den läcker som en såll, man blir inte ens immun på individnivå. Samt att coronavirus ”hoppar” hyfsat lätt mellan arter, C19 kom jo ursprungligen från en fladdermus?
Så för att vaccinera 80% av populationen som kan få C19, så får man nog ta turen in i Borneos jingel för att vaccinera största delen av primaterna som lever där, samt hjortflockorna på skånska höglandet.

Det är skillnad på vaccin och vaccin, mRNA vaccinen som finns nu är riktig usla, annars hade vi varit klar med covid redan i somras när naturliga immuniteten+vaccinerade immuniteten passerade 80%.

Lugn dig med påhoppen, det får dig framstå som oseriös.
Citera
Medlem
https://www.svtplay.se/video/31743666/aktuellt/aktuellt-17-nov-21-00-4?position=135&id=8zJV4J2

2 min 20 sek in i klippet ett äldre par som tror dom är på säkra sidan om dom sitter bland andra fullvaccinerade.

Fullvaccinerade smittas ju ändå
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dille24
Detta är inte ett vaccin som andra och inte en vaccinerbar sjukdom som de du tänker på... Vi har blivit förkylda av coronavirus i hundratals år, hade det varit så lätt som det framställs att skapa ett vaccin mot förkylning hade man gjort det för länge sedan.

- Det är inte så att folk inte ha försökt...

Det ligger i virusets natur att inte låta sig kuvas av ett "vaccin". mRNA-preparaten verkade fungera på kort sikt, men det är väl tydligt för de flesta att det inte är en långsiktig lösning.

Väldigt få vet vad de får för långtidseffekter och att då injicera det flera gånger där folk bevisligen blir allt sämre för varje spruta känns inte så intelligent.
Nej det är ju förkylningsvirus så det muterar ju snabbt.
Vi vaccinerar ju mot influensan årligen, men det antar jag att du är skeptisk till också?
Många liv har räddats av influensavaccin, och den minskade smittspridning vaccinet innebär.
Ja, de flesta överlever en influensa. Men för många är influensan dödlig och det är de vi behöver skydda genom att solidariskt vaccinera oss mot influensa. Och Covid.
Citera
2021-11-17, 22:13
Medlem
LillTurkens avatar
Försök inte det här med mig era jävla as. Kvacksalveri är vad det är. Sätt på er blöja och håll käft. Jag är inte sjuk. Jag mår braaaa.
Citera
2021-11-17, 22:13
Medlem
falsk_mekanikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballgag
Tror du att det stannar här?
Nej verkligen inte, vill bara veta vart jag som ovaccinerad inte anses välkommen efter 1 dec.
Citera
2021-11-17, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kexchoklad123
Får väl gissa att han pratar om mRNA-vaccinen...

Det är ny teknik som inte kan jämföras med mer traditionella vaccin som vi tagit genom åren som ger immunitet.

mRNA-vaccinen ger dig ett skydd mot sjukdom.

https://www.cdc.gov/vaccines/vac-gen/imz-basics.htm
Vaccination: The act of introducing a vaccine into the body to produce protection from a specific disease.

Detta är en omformulering där man tidigare sade att att vaccin ger immunitet. Nu heter det "vaccin ger dig ett skydd mot sjukdom".

Immunitet uppnås genom att du genomgår infektion. Vaccinets syfte är att förhindra allvarlig sjukdom.

Som ovaccinerad men genomgått infektion är det i princip samma sak.
Finns absolut olika typer av vaccin!
Fattar dock inte varför en ganska liten men (på internet) högljudd minoritet är så himla anti MRNA-vaccin mot Covid.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Jag kanske uttryckte mig dåligt, men jag menade alltså att man borde stänga ner FHM och regeringen. De är farliga för landet och ett gäng psykopater som inskränker vår frihet.

Ja, hela vårt PK feminiserade samhälle, har börjat agera som en maktelit, fast än de egentligen ska representera folkviljan, "all makt utgår ifrån folket", blir allt mer avlägsen.........
Citera
Medlem
Jag är inte insatt alls men förstår inte det här heller.
Vaccinerade blir ju smittade av Covid och dessutom smittar andra. Ingen skillnad mot ovaccinerade?

Det här är ett förslag som är helt uppåt väggarna och det säger jag som vaccinerad.
Helt sjukt att man håller på såhär och skyller på ovaccinerade osv vem bryr sig låt de hållas öppna upp samhället igen.

Det hela är så märkligt man undra om kanske någon slags agenda ligger bakom.
Denna pandemin har verkligen tagit fram det mest efterblivna i folk men inget nytt iof därför kommunism och liknande har fått fäste.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in