Citat:
Ursprungligen postat av
Touchdown
En kompis var nyligen i Tjeckien på arbetsrelaterade ärenden. Där behövde han visa upp Covidpass på alla restauranger. Funkade jättesmidigt, bara en sån där kod eller tag eller vad det heter i mobilen att visa upp.
Måste känts bra för både kunder och personal att veta att alla som vistas i lokalen är vaccinerade, och därmed minskat risken för smittspridning i lokalen avsevärt.
Hoppas det blir nåt liknande här hemma i Sverige! Tror till exempel att antalet besökare på t.ex hockeymatcher och andra evenemang kommer öka om alla måste vara vaccinerade. Folk kommer känna sig mer bekväma att vistas bland folk då.
Och den absoluta majoriteten av befolkningen är ju faktiskt vaccinerad! Vi får inte glömma det.
"......
avsevärt........
Eftersom det dräller in rapporter om skenande smittspridningssiffror från länder med hög sprutgrad, vill jag nog att du dels preciserar "avsevärt" i t.ex. %, och dels anger källor.
Jag vet att du inte kommer att kunna det, för det finns inga sådana, men, överraska mig och andra.....
Ett motlägg är att det, baserat på höstens rapporter om smittspridning, är minskning i liten grad eller t.o.m. knappt alls ( och, nej, jag har inga siffror eller lällor på det heller, så då är vi lika i det).
Däremot, går det att föra ett resonemang om att sprutade mycket väl kan driva smittan snabbare, eftersom de, i de flesta fall tror, att de är skyddade från smitta, vilket myndigheter pumpat i dem ända sedan injektionerna kom.......