Citat:
Ursprungligen postat av
Ghana
Jo.
Nej, det gör diskrimineringslagstiftningen inte.
Gällande pandemin gäller smittskyddslagstiftningen.
Smittskyddslagstiftningen är mycket mer "genomgripande" än vad de flesta av oss förstår:
FHM har i princip rätt att evakuera en ort "på grund av smitta", alternativt avspärra orten.
Smittade kan också sättas i karantän, och vid pandemi kan man snabbt räkna ut "karantänsläger"..
(Sätta alla smittade i läger).
Staten har väldigt stora maktbefogenheter.
Att gnälla typ om :"jag får inte gå på match för jag är rädd för sprutan, buhuhu! Sprutan gör mig till sosse eller jude eller något!".. Staten kräver "vaccinpass"! -"Min frihet hemma på pojkrummet är numera hotad".. MAMMA! Hjälper inte mot statens tvångsmekanismer..
-Nä det handlar inte om sådant. Smittskyddslagstiftningen har inget att göra med diskriminering. Observera också att laga diskriminering har aldrig någonsin varit förbjudet här i Sverige.
Att "utvisa" en ovaccinerad från en fotbollsmatch är laga diskriminering. Ungefär som att körkortslösa inte får köra bil. Samma. Folk har fått det där med "diskriminering" om bakfoten tydligen.
(Enbart olaga diskriminering är förbjuden. Jämför med "olaga hot" respektive "laga hot" om femöringen fortfarande inte gått ner).