2021-11-17, 21:32
Medlem
WimHofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Inte alls. Har tagit två sprutor under sommaren och ser fram emot den tredje.

Själviska antivaxare har jag noll respekt för, och jag tror vi är på väg mot en mycket ljus framtid där sådana sopmänniskor blir tvångsisolerade. Kram.

Med döma av katten du har som avatar borde du kanske prova med en rabiesspruta

Förresten, du skulle tjäna på att inte vara så hatisk mot andra människor. Om planen som Klaus Schwab och hans globalistkompisar går i lås sitter vi alla riktigt illa till, vaccinerade som ovaccinerade.
Citera
2021-11-17, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kosmos.
Munskydd hahaha

Folk har gett upp munskydden redan. T.o.m de mest regimtrogna puckona.

Och NU kommer dom på att vi ska ha vaccinpass. Ingen bryr sig om covidskiten längre mer än några förvirrade boomers som litar blint på allt SVT säger.
Vi vet aldrig vad Folkhälsomyndigheten och regeringen kan hitta på framöver om situationen förvärras. Fullvaccinerade blir sjuka ändå säger väl allt.

Lockdown?
Citera
2021-11-17, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
En totalt meningslös åtgärd eftersom vaccinerade ger större smittspridning än ovaxxade.
Dumheter.
Citera
2021-11-17, 21:34
Medlem
Haddock93s avatar
https://youtu.be/K2tYIbz5cI0

Intressant hur Österrike och även Irland tar samma beslut nästan samtidigt.
Citera
2021-11-17, 21:34
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Jo.

Nej, det gör diskrimineringslagstiftningen inte.
Gällande pandemin gäller smittskyddslagstiftningen.

Smittskyddslagstiftningen är mycket mer "genomgripande" än vad de flesta av oss förstår:
FHM har i princip rätt att evakuera en ort "på grund av smitta", alternativt avspärra orten.
Smittade kan också sättas i karantän, och vid pandemi kan man snabbt räkna ut "karantänsläger"..
(Sätta alla smittade i läger).

Staten har väldigt stora maktbefogenheter.

Att gnälla typ om :"jag får inte gå på match för jag är rädd för sprutan, buhuhu! Sprutan gör mig till sosse eller jude eller något!".. Staten kräver "vaccinpass"! -"Min frihet hemma på pojkrummet är numera hotad".. MAMMA! Hjälper inte mot statens tvångsmekanismer..

-Nä det handlar inte om sådant. Smittskyddslagstiftningen har inget att göra med diskriminering. Observera också att laga diskriminering har aldrig någonsin varit förbjudet här i Sverige.

Att "utvisa" en ovaccinerad från en fotbollsmatch är laga diskriminering. Ungefär som att körkortslösa inte får köra bil. Samma. Folk har fått det där med "diskriminering" om bakfoten tydligen.

(Enbart olaga diskriminering är förbjuden. Jämför med "olaga hot" respektive "laga hot" om femöringen fortfarande inte gått ner).
Citera
2021-11-17, 21:35
Medlem
pukkas avatar
Så Sverige blir som Nordkorea tillslut. Mysigt.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Vi vet aldrig vad Folkhälsomyndigheten och regeringen kan hitta på framöver om situationen förvärras. Fullvaccinerade blir sjuka ändå säger väl allt.

Lockdown?

Lockdown av FHM och regeringen hade varit det bästa. Då skulle alla bli både friskare och gladare tror jag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Vaccinerade blir bara "snörvliga". Typ vanlig förkylning. Är "alla vaccinerade" är corona-skiten som en vanlig jävla förkylning.

Jämför med bra och dubbade vinterdäck: Bättre att ha dubbdäck vid halka än sommardäck?
-Visst, folk med världens bästa (NOKIAN) dubbade vinterdäck kommer ibland att köra ihjäl sig, speciellt om de kör för fort. Men sannolikheten är mycket mindre att de "kör ihjäl sig" med bra vinterdäck jämfört med sommardäck?

Hoppas du fattar liknelsen, fattar du den inte måste du ha otur när du tänker..
Vaccin=vinterdäck. Inte vaccin=blankslitna sommardäck.

Har absolut inga problem med "vaccinpass".
Drar igen det där med vinterdäck/sommardäck:
Vill man inte köra på vintern, så kan man ha kvar sommardäcken. Men då kör man inte. Samma som med vaccinpass "för att gå på match": Vill man inte vaccinera sig, så går man inte på "match".

Hoppas att kråksången går fram nu!

Hahahaha ditt jävla ärke CP.

Du har rätt om en sak, den enda likheten mellan vaccinmongon som dig och vinterdäck är att ni jobbar bäst med kedjor runt er.

Har du sådan ångest för ditt Vaccin så du behöver sitta och dikta ihop massa dynga. Av 23 per som dog v42, vad 20 vaccinerade ... låter det som att dom blev ”snörvliga” ...haha fyfan va dumt.
Citera
2021-11-17, 21:36
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Dumheter.

Möjligtvis kanske att en välvaccinerad inte själv känner av sina symptom och därför inte isolerar sig.
Men givetvis är det som du säger!
Citera
Medlem
Jag såg nyss på SVT Aktuellt och det som frustrerar mig mest är att politiker, myndigheter och journalister konsekvent vägrar att ens ta upp naturlig immunitet. Enligt deras narrativ finns det bara två alternativ: antingen är man vaccinerad och då är man säker, eller så är man ovaccinerad och då är man ett hot. De flesta av oss som följt utvecklingen vet att det är betydligt mer komplicerat än så.

Lena Hallengren svarade på en direkt fråga att negativt testresultat inte kommer att accepteras, utan att det är enbart vaccinbevis som gäller. Och därmed bekräftar hon att åtgärderna inte har med smittskydd att göra, utan enbart handlar om att sätta press på alla människor att "ta vaccinet".

Oavsett om man är för eller emot vaccin så är mitt intryck att man inom vetenskapen idag är ganska överens om att naturlig immunitet efter infektion ger ett skydd som är minst lika bra som vaccinering (vilket inte är konstigt eftersom det i båda fallen är kroppens eget immunförsvar som skapar skyddet) men man vet ännu inte hur långsiktigt hållbart det är. Min uppfattning är att naturlig immunitet ger ett överlägset mycket bredare skydd eftersom kroppen har utsatts för hela viruset, men hur länge det varar är fortfarande oklart.

Att undvika allmänna sammankomster med fler än 100 pers är nog inget problem för den som är motiverad att inte ta vaccinet. Jag tycker det skall bli intressant att följa utvecklingen nu, eftersom jag är ganska säker på att andelen vaccinerade på sjukhus stadigt kommer att öka. Det kommer att bli alltmer tydligt att de vaccinerade inte går säkra, trots att de tror att vaccinpasset skyddar dom. Det skall bli intressant att se hur myndigheterna agerar då. Hur länge kan de skylla allt på de ovaccinerade?
Citera
Medlem
Talespins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvpy
Det här stämmer inte alls. Boosterdoser har det snackats om sen vaccinet blev tillgängligt i våras. Att vaccinet inte är 100%-igt har man också vetat om. Och att coronapass skyller vara otänkbart har jag aldrig hört.

Visst, antivaxxgänget har sagt att vaccinen inte är effektiva alls, och med största sannolikhet farliga. Men det har ju ingenting med ovan punkter att göra.

Nähä, det stämmer alltså inte
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Lockdown av FHM och regeringen hade varit det bästa. Då skulle alla bli både friskare och gladare tror jag.
Socialdemokraterna i lockdown
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in