När man läser inlägg som dina så känns det som att hur den häktade maken än beter sig så är han nog skyldig iallafall?
På medeltiden kastade man ibland personer som var bundna i vattnet, sjönk dom var de oskyldiga, flöt dom var de skyldiga 😎
Du har hittills dessutom inte visat prov på någon större förmåga att presentera alternativa hypoteser, är mordteorin den enda teori som är möjlig enligt dig?
Jag tror, inte förutsätter. Jag har aldrig stängt dörren till alternativa händelselopp. Men varken du eller någon annan i tråden har fått mig att tänka i nya banor. Ni har helt enkelt inga övertygande argument som bitit på mig.
Jag har förklarat många gånger om varför jag tror som jag gör. Gjorde t.o.m en punktlista till dig med incider som talar för att maken är inblandad som du kanske minns.
Om jag har en teori försöker jag förklara varför den teorin kan stämma. Om det finns andra teorier jag inte tror på, ligger det inte på mitt bord att presentera dom.
Får nog rycka in och förvara den hårt mobbade Lawnmoverman2011
Bekräftelsen har du i länken om du scrollar till texten under bild 3 av 5. Försök nu inte ljuga bort det med att ifrågasätta riktigheten som ni svikna-av-män-kvinnor reflexmässigt gör med samtliga uppgifter som visar att Beata föredrog kärleken till Cezary framför kärleken till sina barn.
"Den svenska polisen misstänker hennes nuvarande man Cezary R. för bortförandet av Beata Ratzman (32)* Det var för honom som en kvinna för 8 år sedan övergav sin första man och sina barn"
* Det fetade av Taggad.
Sen kan man väl tycka att ni som vill helgonförklara Beata kunde förvalta halmstråt (nykär & kåt) som ändå kunde ge Beata om än otillräckligt alibi men ändå en förklaring på varför hon sket i sina barn.
För att ytterligare styrka nykär & kåttesen med ett räkneexempel så är Beatas och Cezarys gemensamma son 7 år och med en graviditet på 9 mån, och i åtanke med att förvinnandekvinnan flydde sin kos för 8 år sen så är det sannolikt Beata berövad sitt förstånd av att vara nykär & pilsk glömde bort-tramatiserade sina barn.
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Hahaha, du är duktig manipulatör. Du har väl kastat i translate hela artikel? Då borde du har läst även text ovanför bilderna där står: " Pani Beata pochodzi z Gdańska, ale w Szwecji mieszka od ponad 8 lat. Tam też poznała męża Cezarego R. Mężczyzna usłyszał zarzut porwania żony. Siedzi w areszcie. Nie przyznaje się do winy."
Alltså: "Fru Beata kommer från Gdansk men i Sverige bor hon över 8 år. Där träffade hon sin man Cezary R."
Alltså: två olika uppgifter i samma artikel? Du tror på den uppgift som passar din saga bäst.
Det finns fler källor som säger att hon träffade Cezary i Sverige.
Du väljer alltså att tro på skvallerblaskan som kan inte ens hålla koll på vad de skriver i en och samma artikel.
Olika uppgifter?
Vem har påstått att Beata inte träffade Cezary i sverige?
Om du inte vill bli avslöjad att smutsa ner tråden med osanningar så har du en svår pedagogisk uppgift i att förklara motsägelsen i att eftersom hon träffade sin man i sverige så var det inte därför hon övergav Piotr och barnen?
1 ) "Det var för honom (* läs Cezary) som en kvinna för 8 år sedan övergav sin första man och sina barn".
Vilket motsägs av detta enligt dig:
2 ) "Fru Beata kommer från Gdansk men i Sverige bor hon över 8 år. Där träffade hon sin man Cezary R."
Piotr igen citat: " Sedan fick jag reda på att hon hade planerat allt. Hon hade köpt en biljett tidigare."
* Eget tillägg.
Du får nog vässa argumenten om du hävdar att Beata inte gick bakom ryggen på och blåste sin man och sina 4 små barn för att hon träffat Cezary.
Väljer att inte lita på skvallerkäringar som ljuger för att rättfärdiga grymheter mot barn
Senast redigerad av Taggad 2021-11-17 kl. 18:00.
Ett stort tack Taggad för ditt envisa engagemang i den här tråden, jag tror faktiskt att vi kanske kan få rätsida på det här fallet till slut?
För det aktuella fallet skiljer sig ju helt klart från andra fall med försvunna personer eftersom huvudpersonen i detta drama redan tidigare genomfört en lyckad flykt från make och barn.
Intressant också att exmaken Piotr berättar att han fick veta i efterhand att hon planerat allt och köpt en biljett tidigare, det borde indikera att någon väntade på henne i Malmö?
Av allt detta kan man dra den fullt rimliga slutsatsen att det kanske var nuvarande maken C som väntade på henne?
Om vi nu ska spekulera hej vilt så kan ju faktiskt Cezary och Gammelmor i Polen haft en deal och sålt henne till en rik oljeshejk för si sådär 10 kameler. Vem vet? Är ju så många teorier om detta nu
Inget nytt? Ingen info om vad det hemliga söket gav? Ingen vigilant som varit ute och sökt och hittat något? Ingen som känner till vad CR sagt i förhör? Fan, vet vi någonting alls?
BR har varit försvunnen I 54 dagar.