Citat:
Risker finns alltid, men man måste ta risker för att bli ekonomiskt oberoende. Jag har gjort min hemläxa och är väldigt säker på att Teslas uppgång kommer fortsätta i många år framöver. Enda anledningen att kursen går ner nu är pga att Elon vill betala skatt. Det kom ny info angående försäljningen, han försöker maximera sin skatt, inte minimera. Han säljer sina grundaktier som han köpte extremt billigt, istället för att sälja aktierna med dyrare inköpspris, detta är för att få tyst på alla kritiker som kallar honom en girig skattesmitare. Det bevisar också att han inte försöker "casha ut" för då hade han försökt minimera skatten och maximera vinsten.Ser du det inte som lite riskabelt att köpa på dig en massa Tesla aktier under en "rea" som fortfarande är högre än kursen någonsin varit innan den 24 oktober i år (alltså för ca tre veckor sedan)? Vad har egentligen hänt senaste halvåret som motiverar kursuppgången tills nu? Jag sitter inte med något facit men det känns som en oerhörd risk om du nu är långsiktig i aktien, dvs att fylla på en massa på kort tid.
Har iaf sålt mina korta positioner nu, var trött på att hålla koll på kursen och Elon twitterflöde, räcker ju med en tweet att Giga Berlin spottat ut en Tesla eller att en split är på gång så rusar den väl på kort sikt.
Har iaf sålt mina korta positioner nu, var trött på att hålla koll på kursen och Elon twitterflöde, räcker ju med en tweet att Giga Berlin spottat ut en Tesla eller att en split är på gång så rusar den väl på kort sikt.
Men Elon haters kommer alltid försöka spinna allt han gör till något negativt.
Det som har hänt under 6 månader är ökad försäljning, vinst, marginal etc..
Slår du ut eps till 2022 eller 2023 så är Tesla undervärderad. Kortsiktigt kan allt hända, men jag är långsiktig.
Som du sa så räcker det med en tweet/bra nyhet så rusar kursen, därför vill man inte sitta på sidlinjen när det händer. Därför köper jag lite i taget, men köpte rätt mycket för $982, har dock 50% av mina pengar kvar till ytterligare köp om den fortsätter ner.
Grattis till vinsten på din kortposition! Alltid kul när folk tjänar pengar