Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-11-15, 20:36
  #7021
Medlem
illuminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KirkOL
Hade köpt fler om jag låg plus, tyvärr ligger jag ganska mycket minus.
Men hur tänker du då? Man vill ju få ner sitt snittpris genom att köpa när man ligger minus. Varför vill du vänta tills den gått upp? Makes no sense
Citera
2021-11-15, 21:17
  #7022
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av illumina
Men hur tänker du då? Man vill ju få ner sitt snittpris genom att köpa när man ligger minus. Varför vill du vänta tills den gått upp? Makes no sense

Jag är inte lika rutinerad + rik som dig, ligger några hundra tusen back. Är du 100% på att den vänder tillbakas till $1200+ inom några veckor?
Citera
2021-11-15, 21:44
  #7023
Medlem
illuminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KirkOL
Jag är inte lika rutinerad + rik som dig, ligger några hundra tusen back. Är du 100% på att den vänder tillbakas till $1200+ inom några veckor?
Du sa att du hade köpt om du låg plus, då antog jag att du har pengar att köpa för. Då är det bättre att köpa när aktien är nere (förutsatt att du tror på den)
Man behöver inte vara rutinerad för det

Man kan aldrig säga att något är 100% men jag hade blivit förvånad om den inte återhämtade sig innan året är slut. Men det är min åsikt, du får göra det som känns bäst för dig. Lycka till!
Citera
2021-11-15, 22:54
  #7024
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av illumina
Du sa att du hade köpt om du låg plus, då antog jag att du har pengar att köpa för. Då är det bättre att köpa när aktien är nere (förutsatt att du tror på den)
Man behöver inte vara rutinerad för det

Man kan aldrig säga att något är 100% men jag hade blivit förvånad om den inte återhämtade sig innan året är slut. Men det är min åsikt, du får göra det som känns bäst för dig. Lycka till!

Skulle köpa början på året men segade mig, ock köpte alldeles för sen. I am always late to the party.
Citera
2021-11-15, 23:11
  #7025
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KirkOL
Skulle köpa början på året men segade mig, ock köpte alldeles för sen. I am always late to the party.

Back ett par hundra tusen, antar att du lagt en miljon då ursprungligen. Det är att vara rik i min bok iallafall. Vad fick dig att köpa Tesla på toppen? Ca en miljon på en aktie som stod All Time High, det är stora pengar, och du kallar dig inte rik. Skit i att svara om det är för personligt, jag är bara nyfiken.
Citera
2021-11-15, 23:50
  #7026
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Back ett par hundra tusen, antar att du lagt en miljon då ursprungligen. Det är att vara rik i min bok iallafall. Vad fick dig att köpa Tesla på toppen? Ca en miljon på en aktie som stod All Time High, det är stora pengar, och du kallar dig inte rik. Skit i att svara om det är för personligt, jag är bara nyfiken.

Vi snackar kr och inte dollar så rik är jag inte.
Citera
2021-11-16, 11:03
  #7027
Medlem
illuminas avatar
42% sålt nu
Citera
2021-11-16, 11:14
  #7028
Medlem
craschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av illumina
42% sålt nu
Du menar gällande Elons innehav antar jag?
Vilken källa har du på att det är just 42%?
Citera
2021-11-16, 11:20
  #7029
Medlem
illuminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crasch
Du menar gällande Elons innehav antar jag?
Vilken källa har du på att det är just 42%?
Precis. Säljer han 10% så är det ungefär 17 miljoner aktier. Han har sålt 42% av dom nu. Det är offentliga uppgifter från SEC. Finns massa folk på twitter som uppdaterar.
Citera
2021-11-16, 11:27
  #7030
Medlem
craschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av illumina
Precis. Säljer han 10% så är det ungefär 17 miljoner aktier. Han har sålt 42% av dom nu. Det är offentliga uppgifter från SEC. Finns massa folk på twitter som uppdaterar.
Låter lovande. Så aktien kommer förmodligen gå ner ännu mer denna vecka antar jag.
Citera
2021-11-16, 11:31
  #7031
Medlem
illuminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crasch
Låter lovande. Så aktien kommer förmodligen gå ner ännu mer denna vecka antar jag.
Hoppas det. Har inte köpt färdigt än
Citera
2021-11-16, 12:20
  #7032
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av illumina
Hoppas det. Har inte köpt färdigt än
Ser du det inte som lite riskabelt att köpa på dig en massa Tesla aktier under en "rea" som fortfarande är högre än kursen någonsin varit innan den 24 oktober i år (alltså för ca tre veckor sedan)? Vad har egentligen hänt senaste halvåret som motiverar kursuppgången tills nu? Jag sitter inte med något facit men det känns som en oerhörd risk om du nu är långsiktig i aktien, dvs att fylla på en massa på kort tid.

Har iaf sålt mina korta positioner nu, var trött på att hålla koll på kursen och Elon twitterflöde, räcker ju med en tweet att Giga Berlin spottat ut en Tesla eller att en split är på gång så rusar den väl på kort sikt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback